سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:24 - یکشنبه 14 مرداد 1397

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری اصفهان خبر داد:

شناسایی نقاط پر حادثه اصفهان در قالب یک مدل آماری

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری استان اصفهان گفت: در قالب یک مدل آماری نقاط پرحادثه اصفهان و عوامل بروز حوادث زیاد در این نقاط مشخص می شود.

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا جعفری، در جلسه تحلیل و بررسی مدل آماری پیش بینی نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر به شکل پایلوت این مدل آماری در یکی از محورهای مواصلاتی استان اصفهان به اجرا در می آید.

وی بیان داشت: شناسایی نقاط پر حادثه و بیشترین دلیل بروز حادثه در این نقاط و تشکیل یک مدل آمار باعث می شود که نقشه مشخصی از عومل و نقاط ایجاد شود و در کاهش بروز تصادفات ما را یاری رساند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری استان اصفهان با بیان اینکه تحلیل آمارها قدرت پیش بینی حوادث را به ما می دهد، افزود:‌ بر اساس همین داده ها و با حضور پلیس و راهداران در نقاط پیش بینی شده می توان در پیشگیری از وقوع بسیاری از حوادث جاده ای جلوگیری کرد.

وی از اجرای این مدل به صورت پایلوت در یکی از محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: تطبیق پیش بینی های آماری و واقعیت ها ما را در تصمیم گیری های آتی یاری خواهد کرد.

جعفری با اشاره به مدل آماری پیش بینی نقاط حادثه خیز استان اصفهان اظهار کرد: این مدل آرایش، نقاط استقرار پلیس و نیروهای راهداری را برای کاهش حوادث و افزایش ایمنی راه ها به ما نشان خواهد داد و بر این اساس می توان حوادث را تا حدود زیادی کاهش داد.

وی با بیان اینکه تجهیزات موجود نصب شده به ویژه تجهیزات WIM شناسایی متخلفین را آسان تر کرده است، افزود: پلیس با بهره گیری از این تجهیزات به آسانی می‌تواند خودروهای دارای اضافه بار را شناسایی و اعمال قانون کند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اصفهان اظهار داشت: ساخت و نگهداری راه ها هزینه های بسیار زیادی را به دولت تحمیل می کند و تردد کامیون ها و خودروهای سنگین با اضافه بار علاوه بر آسیب به زیرساخت ها احتمال بروز تصادفات و حوادث جاده ای را افزایش می دهد.

وی گفت: افزایش تعاملات بین دستگاهی مشکلات را تا حدود زیادی مرتفع می کند.

جعفری گفت: سیستم های توزین در حال حرکت خودروها  (WIM)جهت کنترل بهتر عبور و مرور وسایل نقلیه و وزن محوری و وزن کل آنها مورد استفاده قرار می گیرد .

وی بیان داشت: استفاده از این سیستم ها از توقف خودروها جهت کنترل بار آنها جلوگیری شده و بدین وسیله ضمن کنترل بهتر، دقیقتر و سریعتر، رضایتمندی راننده ها را نیز بدنبال خواهد داشت .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اصفهان تصریح کرد: سیستم های توزین در حال حرکت مجهز به دوربین های پیشرفته و نرم افزارهای پلاک خوان جهت ثبت تخلفات و اطلاعات مورد نیاز است.

وی گفت: این اطلاعات معمولا به صورت رادیویی به مرکز کنترل استانی یا کشوری ارسال شده و پردازش ها و عملیات لازم روی آنها انجام می شود.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.