اصفهان شرق

بهبود یک هزار نفر از کارتن خواب های اصفهان

کدخبر: 172328
1397/05/14 در ساعت 18:21

به گزارش اصفهان شرق، محسن انصاری اظهار داشت: کارتن خواب ها به دلیل ممانعت و جلوگیری شهرداری اصفهان از تجمع آنها در سطح شهر، خیلی در شهر دیده نمی شوند و بیشتر به حاشیه شهر و مناطقی که ساختمان های نیمه کاره وجود دارد، منتقل شده اند.

وی افزود: تعداد زنان بی خانمان استان اصفهان به یکصد نفر می رسد که بسیار در معرض خطر قرار دارند و سعی شده با جمع آوری و انتقال آنها به گرم خانه ها، امنیت لازم برقرار شود.

رئیس انجمن کارتن خواب های استان اصفهان گفت:طی دو سالی که با کمک خیرین گرم خانه ای برای بی خانمان های استان ساخته شد حدود هزار نفر از آنها سامان یافته اند و بعضا پست های اجتماعی خوبی نیز به دست آورده اند.

وی با بیان اینکه هدف انجمن، کاهش آسیب های افراد است، گفت: باید در زمینه اعتیاد آسیب ها را کاهش داد چراکه معتادان برای رسیدن به مواد مخدر دست به هرکاری می زنند و همین امر باعث افزایش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

تجمع بیشتر کارتن خواب ها در ۶ منطقه از اصفهان

انصاری با اشاره به اینکه انجمن، مردم نهاد است و با کمک خیرین اداره می شود، اظهار کرد: سازمان ها و مسئولین در راستای بهبود اوضاع بی خانمان های شهر هیچ حمایتی نکرده اند به گونه ای که حتی برای گرفتن شناسنامه المثنی برخی کارتن خواب ها موفق به رایزنی با ثبت احوال نشده ایم.

وی در ادامه افزود: بی خانمانی جرم نیست، بلکه بی توجهی و کوتاهی مسئولین باعث این اتفاقات می شود.

رئیس انجمن کارتن خواب های استان اصفهان در ارتباط با مناطقی که بیشترین کارتن خواب را به خود اختصاص داده اند، گفت: از آنجایی که کارتن خوابها بیشتر به حاشیه شهرها کشیده شده اند در مناطقی مانند حصه، ارزنان، زینبیه، کهندژ، جوی آباد و مهرنجان در نزدیکی روستای فلاورجان بیشترین کارتن خواب ها را داریم.

وی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه کدام شهرستان های استان بیشترین آمار کارتن خواب را دارند، گفت: از آنجایی که کارتن خواب ها به حاشیه شهر رانده شده اند، شهرستان ها را نمی توان از استان اصفهان تفکیک کرد و در زمینه تعداد کارتن خواب ها آمار دقیقی ثبت نشده است.

ترک زادگاه آسیب های بیشتری به همراه دارد

انصاری بیان کرد: کارتن خواب ها وقتی به مرحله بی خانمانی می رسند و مجبور به ترک محل زادگاه خود می شوند در کمین مشکلات زیادی قرار می گردند و هدف انجمن این است که پس از بهبودی، این کارتن خواب ها را به شهرها و در بعضی موارد به کشورهای خود باز گردانند.

وی ادامه داد: ما در شهر اصفهان کارتن خواب هایی از استان های خوزستان، شمال و اتباع غیر ایرانی از جمله افغان ها، سوری و عرب داشته ایم که بعد از بهبودی به سفارت خانه معرفی شده اند.

رئیس انجمن کارتن خواب های استان اصفهان در پایان افزود: انجمن کارتن خواب های استان اصفهان آمادگی خدمت رسانی به بی خانمان ها را دارد در صورتی که خود افراد بخواهند که به گرم خانه ها بیایند و حمایت شوند.

مهر