سرویس: غیر تولیدی 14:03 - یکشنبه 14 مرداد 1397

کارشناس مسائل سیاسی:

روحانی قبلاً پاسخ ترامپ را داده است/ با مذاکره‌درمانی به دنبال سرمایه اجتماعی هستند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رئیس‌ جمهور پس از خروج آمریکا از برجام مذاکره مجدد با این کشور را «دیوانگی» توصیف کرد و همین مطلب پاسخی است به ادعای مذاکره که از سوی ترامپ اخیراً مطرح شد.

به گزارش اصفهان شرق، مجید توانپور با اشاره به مطرح شدن موضوع مذاکره با آمریکا اظهار کرد: رئیس‌ جمهور پس از خروج آمریکا از برجام مذاکره مجدد با این کشور را «دیوانگی» توصیف کرد و همین مطلب پاسخی است به ادعای مذاکره که از سوی ترامپ اخیراً مطرح شد.

وی با بیان این‌که سپاه مأموریت تعریف شده‌ای دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب، عزت و استقلال کشور است، پس سپاه نسبت به عزت و استقلال کشور مسؤولیت دارد و نامه سردار جعفری خطاب به رئیس‌ جمهور آمریکا در همین راستا تبیین می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: از طرفی سپاه در نهادهای امنیتی و سیاسی کشور نیز عضویت داشته و موضوعاتی که با سیاست‌های کلان کشور در ارتباط است به سپاه هم مربوط می‌شود؛ نتیجه آن که طرح این مطلب که سپاه نباید و نمی‌تواند موضع‌گیری کند حرف درستی نیست.

وی در خصوص چرایی مخالفت‌ها با موضع‌گیری سپاه توضیح داد: اصلاح‌طلبان دعوت را پذیرفته و دلیل آن‌هم سیاسی است، چون سرمایه اجتماعی‌شان را از دست رفته می‌بینند و در شرایط فعلی صرفاً با مذاکره درمانی می‌توانند کمی پشتوانه تأمین کنند.

توانپور با اشاره به خروج آمریکا از برجام یادآور شد: ما بیش از 2 سال با آمریکا و 5 کشور دیگر مذاکره کردیم که منجر به امضای برجام شد، نتیجه آن مذاکرات چه شد که دوباره بخواهیم گفت‌وگو کنیم؟

وی در رابطه با مذاکره با کره شمالی گفت: آمریکا رسماً اعلام کرد که تحریم‌ها را ادامه خواهیم داد و این طور نیست که با یک جلسه گفت‌وگو بتوان فضا را تلطیف کرد؛ در زمان اوباما هم شرایط همین گونه بود، برداشتن تحریم‌ها انجام نشد و حتی تعهداتی که باید در برجام انجام می‌داد، اجرا نکرد، تنها تفاوت دو رئیس‌ جمهور ادبیات چاله میدانی ترامپ است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.