سرویس: اجتماعی 07:15 - یکشنبه 14 مرداد 1397

رضایت‌مندی زلزله‌زدگان کرمانشاه از کیفیت خانه‌های ساخته شده توسط بسیج

با تجهیز ششمین کارگاه مؤسسه مسکن و عمران اجتماعی بنیاد تعاون بسیج، شمار ساخت مسکن توافق شده این بنیاد برای زلزله زدگان کرمانشاه از 300 واحد عبور کرد. تاکنون 28 واحد از این تعداد ساخته و تحویل زلزله زدگان شد که با رضایت‌مندی آنان مواجه شده است.

به گزارش اصفهان شرق، با تجهیز ششمین کارگاه توسط مؤسسه مسکن و عمران اجتماعی بنیاد تعاون بسیج در مناطق زلزله زده کرمانشاه، شمار خانه‌های توافق شده این بنیاد برای ساخت به قیمت تمام شده، با رویکرد کیفی‌تر، ارزانتر و سریعتر از 300 واحد عبور کرد.

از این تعداد تاکنون 28 واحد توسط این بنیاد ساخته و ششم اردیبهشت ماه با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه و خانواده معظم شهدای مدافع حرم به زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب تحویل تحویل زلزله زدگان شد که با رضایت‌مندی بالای آنان مواجه شده است.

سپاه پاسداران در همان بدو وقوع زلزله تعهد کرد در مدت 45 روز با ساخت 8000 کانکس، اسکان موقت زلزله زدگان را سامان دهد و با تلاش جهادگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، ظرف مدت 40 روز بیش از 8100 کانکس، یعنی بیش از میزانی که متعهد شده بود برای زلزله زدگان روستاهای دشت ذهاب ساخت و به این ترتیب کار اسکان موقت مردم این مناطق پایان یافت.

خردادماه امسال نیز 500 واحد مسکونی ساخته و تجهیز شده کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خانوارهای مددجوی آسیب دیده از زلزله به بهره‌برداری رسید و تأمین مسکن این قشر  همچنان ادامه دارد.

زمین لرزه ای به بزرگی 7٫3 در مقیاس  ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان 1396 در استان کرمانشاه رخ داد.

کانون این زمین‌لرزه 5 کیلومتری شهر ازگله این شهرستان بود که سبب کشته شدن نزدیک به 500 نفر، زخمی شدن بیش از 9 هزار نفر و آواره شدن نزدیک به 70٬000 نفر از هموطنانمان شد.

بیشترین خسارات این زمین لرزه به شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصر شیرین و ثلاث باباجانی وارد شد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.