سرویس: اخبار شهرستان 09:15 - دوشنبه 15 مرداد 1397

بررسی مشکلات شرق اصفهان در گفتگو با فولادگر نماینده مردم اصفهان؛

كشاورزی به تنهايی جوابگوی جوانان بيكار بُن رود نیست/ لزوم توزیع عادلانه خدمات بهداشتی_درمانی در شرق اصفهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: شرق اصفهان پتانسیل خوبی در زمینه گردشگری، صنایع تبدیلی و خانگی و همچنین صنایع دستی دارد و در این خصوص زمینه گرفتن وام اشتغال برای روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت قابلیت اجرا دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ این روزها بازار گفتگوها در خصوص مشکلات عدیده اقتصادی در کشور گرم است و هر فرد می خواهد دانش خود در رابطه با بخشی از اقتصاد را بی مهابا بالا برد تا جایی برای بگومگوهای سیاسی در مجالس خانوادگی گرفته تا کوچه بازاری پیدا کند.

سرگردانی نقدینگی کشور هم تمامی ندارد و خانواده های متوسط جامعه، چاره ای بر ممتنع بودن در شرایط فعلی ندارند زیرا شرایط امروز به نفع مصرف کننده نیست و باید سفت و سخت سر کیسه را نگهدارد و صرفه جویی را بر ریخت و پاش های بی رویه ترجیح دهند.

در این میان مردم برخی از مناطق حاشیه کلان شهر اصفهان که مدت هاست طعم بی پولی را با خشکسالی های متعدد چشیده اند، چشم به حرف تا عمل زده شده نمایندگان خود دارند تا دانسته بر مرز مشکلات قدم بردارند.

مردم شرق اصفهان، بارها در گفتگوی خود را اهالی رسانه این را بازگو کرده اند که منتظر اقدام نمایندگانی که با رای آنها به مجلس رفته اند هستند و از کشاورزی گرفته تا پیگیری ساخت یک استخر ساده در شهر را از نماینده ای که به مجلس فرستاده اند، را مطالبه خواهند کرد.

سعی ما بر این است تا بتوان بر حسب اولویتی که مردم شرق اصفهان با رسانه در میان گذاشته اند، هر چند وقت یکبار نماینده ای را به پای میز گفتگو بکشانیم تا در این خصوص به سوالات مردم شرق اصفهان پاسخ دهد.

قصد داشتیم اولین گفتگو را با دکتر حسن کامران دستجردی یکی از نماینده های سابقه دار در مجلس اصفهان برگزار کنیم ولی گوشی همراه اقای نماینده، پاسخی به این دعوت نداد.

حمیدرضا فولادگر دیگر نماینده ای بود که به دعوت اصفهان شرق، در گفتگوی دونفری امروز حضور یافت تا به سوالات مردم پاسخ دهد.

اصفهان شرق: همانطور که می دانید، اولویت اول برای قشر وسیعی از مردم شرق شهرستان اصفهان، رسیدگی به وضع خسارت کشاورزی است و در این رابطه مقرر شد تا حق نکشتی به این عزیزان پرداخت شود، در این خصوص چه پیگیری هایی انجام شده است؟

تامین خسارت عدم کشت از جمله مسائل مهمی است که همه نمایندگان مجمع استان اصفهان نیز پیگیر این مساله هستند و در جلسه ای که با رئیس مجلس شورای اسلامی گذاشته شد، صورت جلسه ای ۶ ماده ای استخراج و به وزارت نیرو ابلاغ شد و این صورت جلسه عایدی خوبی از جلسه اخیر بود. در این خصوص نمایندگان مجلس و نمایندگان صنف کشاورزی پیگیر مطالبات کشاورزان عزیز هستند ولی متاسفانه مصوبات شورای هماهنگی زاینده رود و شورای عالی آب که طی این چند سال به تصویب رسید هنوز به صورت جدی اجرایی نشده است و این در حالی است که نمایندگان در رابطه با حقابه ها، کنتر های هوشمند، جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و دیگر مسائل پیرامون، وقت گذاری بسیاری انجام داده اند.

اصفهان شرق: برخی از کشاورزان بارها به این نکته اشاره کرده اند که چرا با افزایش روند خشکسالی، صنایع آب‌بر در اصفهان رو به گسترش بوده و آب همچنان به صنعت می رسد؛ در این رابطه چه نظری دارید؟

در گفتگوهای قبلی اکیدا اعلام کرده ام که در شرایط فعلی زاینده رود، دیگر نمی توان آب جدیدی به صنعت وارد کرد ولی در خصوص سوال، مقرر شده تا صنعت در برابر بهره برداری از آب، در زمینه خسارت و همچنین مشارکت در احداث تونل سوم، بهشت آباد و شیرین کردن آب خلیج فارس، نقش بسزایی را ایفا کند ولی این گفته منوط به این نیست که آب جدیدی به صنایع برده شود.

اصفهان شرق: هر روز به تعداد بیکاران در شهرهایی نظیر ورزنه اضافه می شود و این در حالی است که بارها نمایندگان نوید رشد صنعت در بخش های شرقی شهرستان اصفهان اعم از بخش بن رود را داده اند، طرح اشتغال مناطق روستایی به کجا رسید؟

همه مسئولان اعم از نمایندگان مجلس تا مسئولان ارشد استانی و شهرستانی باید برای ایجاد صنایع کوچک، خرد، خانگی و روستایی پیگیری کافی را انجام دهند و در خصوص اشتغال فراگیر تبصره 18، خانگی و همچنین اشتغال مناطق روستایی و عشایری باید کار عملیاتی انجام داد. نظر بنده که در سفر اخیرم به بخش بن رود در جمع مردم گفتم این است که چند طرح بزرگ اشتغالزایی برای مردم شرق اصفهان فراهم شود زیرا کشاورزی در صورت رونق دوباره نیز، جوابگوی جوانان این مناطق نخواهد بود. همچنین شرق اصفهان پتانسیل خوبی در زمینه گردشگری، صنایع تبدیلی و خانگی و همچنین صنایع دستی دارد و در این خصوص زمینه گرفتن وام اشتغال برای روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت قابلیت اجرا دارد که تسهیلات لازم را از بانک کشاورزی، پست بانک، توسع تعاون و صندوق کارآفرینی امید می توان دنبال کرد.

اصفهان شرق:‌ بیمارستان ورزنه از جمله طرح های مهم درمانی در شرق اصفهان قلمداد می شود، برخی نمایندگان از افتتاح این طرح در سال جاری خبر داده اند، به نظر شما اجرای این طرح در چه شرایطی می تواند در بخش بن رود اثر بخشی خوبی را ایفا کند؟

در بازدید اخیر به ورزنه از نزدیک در جریان فرایند ساخت بیمارستان ورزنه قرارگرفتم و دغدغه مردم موید این مطلب بود که وجود این بیمارستان اثرات خوبی در بخش درمانی این منطقه و همچنین مناطق همجوار خواهد داشت. انتظار ما این است که با این روند ساخت و ساز این بیمارستان در دهه فجر 97 به بهره برداری می رسد ولی دو بخش دیگر اعم از موتورخانه و تاسیسات و همچنین محوطه سازی این مرکز درمانی وجود دارد که باید تکلیفش برای پیمانکار فراهم شود. ولی نکته قابل ذکر این است که وجود امکانات تخصصی، حضور پزشک متخصص، بخش آزمایشگاه و رادیولوژی باید به صورت تکمیلی در این مرکز مهیا شود و در جلسه ای که با دکتر چنگیز داشتیم، مقرر شد که خدمات درمانی و بهداشتی در منطقه بزرگ شرق اصفهان باید عادلانه توزیع شود.

اصفهان شرق: واضح تر از توزیع عدالت درمانی_بهداشتی در شرق اصفهان بگویید؟

اینکه همه امکانات درمانی نظیر بیمارستان باید در همه شهرها و روستاهای شرق اصفهان مساوی اجرایی شود، به نظر بنده موجه نیست؛ برای مثال می توان برخی امکانات مثل بیمارستان را به صورت کامل و با تکنولوژی پیشرفته در منطقه ای قرار داد و همه مردم شرق از این امکان استفاده لازم را ببرند ولی اینکه در همه مناطق امکانات در حد بسیار ساده قرار داده شود و کمبود بودجه اجازه ارتقاء را ندهند، به نفع مردم نیست. ولی باید امکانات و خدمات درمانی بهداشتی، مراکز تشخیص و مشاوره قبل از ازدواج برای راحتی مردم در کل منطقه شرق اصفهان ایجاد شود. پیگیری ما این است که بتوانیم یکی از مراکز بهداشت شماره یک و دو را به صورت اختصاصی به شرق اصفهان واگذار کنیم تا به صورت ویژه مسائل مورد ارزیابی قرار گیرد.

اصفهان شرق: چندی پیش اعضای فعال هلال احمر بخش بن رود، تقاضای بررسی مشکلات این بخش را از طریق رسانه، از شما خواستار شدند، پیگیری شما برای هلال احمر ورزنه که سابقه زیادی در ارائه خدمت دارد، به کجا رسید؟

طی مذاکراتی که با برخی از اعضای هلال احمر ورزنه داشتیم، محل هلال احمر و ضرورت اورژانس بین راهی از جمله خواسته اصلی جمعیت هلال احمر بود که در این خصوص قول دادم در کم ترین زمان ممکن و حتی در صورت لزوم برگزاری جلسه با رئیس هلال احمر کشور، این دو مطالبه را که بحق دو مقوله مهم در این رابطه است، پیگیری کنم. در این خصوص جا دارد از همه اعضای جمعیت هلال احمر بخش بن رود و همچنین دیگر بخش های شرق اصفهان به جهت پیگیری و حضور به موقع آنان در همه صحنه های مورد نیاز، تشکر کنم.

اصفهان شرق: مشکلات شهرک علامه امینی شهر هرند یکی از مطالبات مردم این شهر بود که مدت ها پیش از طریق شهرداری این منطقه به گوش مسئولان رسید و شما نیز تا حدودی در جریان این مشکل قرار دارید، کار تا چه مرحله ای پیش رفت؟

شخصا پیگیر این مساله هستم و حتی در این خصوص جلسه ای در اداره کل راه، برگزار شد تا مشکلی که بین بنیاد مسکن و اداره راه در این خصوص بود حل و فصل شود، در این رابطه جلساتی در دیدار با مردم و مسئولان شهر هرند برگزار کردیم و تصمیمات خوبی در این رابطه گرفته شد. همچنین لازم به ذکر است که در خصوص طرح های ساماندهی مشاغل در زمین های حاشیه شهر هرند نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

اصفهان شرق: سوال دیگر، اختصاص به طرح های نیمه کاره ای از قبیل استخرهای سطح مناطق شرق اصفهان دارد، در این رابطه دولت چه اقداماتی برای نشاط جوانان در زمینه ورزشی به کار بسته است؟

طرح های نیمه تمام ورزشی در مجلس به صورت ویژه دنبال شد و در این خصوص طبق ایین نامه ای از دولت، جاذبه جذب سرمایه گذار برای کامل کردن برخی طرح های نیمه تمام ورزشی فراهم گشت؛ بر این اساس دولت باید در زمینه ورزشی در مناطق محروم سرمایه گذاری لازم را انجام دهد و اگر بودجه در این خصوص محدود بود می توان شرایط حضور مردم برای مشارکت در ساخت و ساز و خرید طرح نیمه کاره را سهل الوصول کرد. با عملی شدن این طرح ها مسلما پیشرفت خوبی در تکمیل این طرح ها شاهد خواهیم بود.

اصفهان شرق: اقای دکتر بگذارید در بخش پایانی به مسائل دیگر کشور اشاره ای کوتاه داشته باشیم، متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد برخی اغتشاشات در بخشی از مناطق اصفهان بوده ایم، که طی چند روز گذشته نیز گفتگویی با شما در این زمینه در سایت منتشر شد، به نظر شما، مسئولان چطور می توانند، در برابر مطالبه مردم خودی نشان دهند و وارد عمل شوند تا دشمن نتواند بهره برداری خود را از این تجمعات داشته باشد؟

اینکه نماینده و اتحادیه ها، صحبت اعضای صنف خود را از طرق قانونی به گوش مسئولان برسانند، راهکار مهم در کاهش تجمعات خیابانی است زیرا در این صورت هر نماینده اتحادیه خودش را مکلف می داند تا بررسی کافی در زمینه مشکلات صنف را به کار گیرد و مشکلات را به صورت موشکافانه به مسئولان ذیربط منتقل کند؛ در عین حال معتقدم دولت باید اقدام عملی در حل مشکلات اصناف به کار گیرد و به سمتی حرکت کند که بهبود اقتصادی در بدنه جامعه و کارگری به وضوح مشاهده شود. حرف اخرم با مردم عزیز که همیشه حامی نظام هستند این است که دشمن از هر تجمع و حضوری می خواهد به نفع خودش بهره برداری کند و این مردم اگاه و بصیر هستند که نباید فرصتی به دست دشمنان قسم خورده نظام دهند.

گفتنی است، دکتر حمیدرضا فولادگر هفته گذشته سفری به شهر هرند، شهر ورزنه و همچنین منطقه براآن شمالی داشته و از نزدیک با مشکلات و مسائل این شهرها اشنا و با مردم در زمینه های ذیل گفتگو کرد:

بررسی مسائل شهرهای ورزنه، هرند، بخش براان شمالی در سفر دکتر حمیدرضا فولادگر به شرق اصفهان:

-بررسی مشکلات پیش روی بیمارستان ورزنه

-پیگری مشکلات هلال احمر شهر ورزنه

-بررسی مشکلات کشاورزی

-پیگیری مسائل مرتبط با اشتغال جوانان

-حضور در جمع مردم و مسئولان شهر هرند و پیگیری مشکلات شهرک علامه امینی شهر هرند

-بررسی مسائل مرتبط با ساخت ساختمان اورژانس شهر هرند

-پیگیری ساخت و ساز مدرسه بنیاد برکت در شهر هرند

-حضور در مراسم افتتاح سالن ورزشی روستای برسیان از توابع براآن شمالی و بررسی مسائل مرتبط با پروژه های نیمه کاره ورزشی

-حضور در جمع کشاورزان و شنیدن خواسته های قانونی این قشر زحمت کش

مصاحبه از زهرا شجاعی

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.