سرویس: اجتماعی 15:44 - شنبه 13 مرداد 1397

اپتومتریست مطرح کرد؛

شایع‌ترین علت‌های تنبلی چشم

یک اپتومتریست با اشاره به شایع‌ترین علت‌های تنبلی چشم گفت: تشخیص و تدابیر به موقع درمانی مانع از کاهش ماندگاری ضعف بینایی در چشم کودکان می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، مسعود خرمی نژاد در مورد تبلی چشم اظهارداشت:آمبلیوپی یا تنبلی چشم نوعی کاهش بینایی در یک یا هر دو چشم است که یکی از شایع ترین علت‌های آن عدم تصحیح به موقع ضعف بینایی و عیوب انکساری چشم است که در دوران نوزادی و کودکی اتفاق می افتد. این عاضه متاسفانه غالبا بدون هیچ گونه علامتی است و در اکثر موارد والدین هیچ آگاهی از کاهش دید کودکشان ندارند.

این اپتومتریست بیان داشت: تشخیص به موقع تنبلی چشم باعث می‌شود تدابیر درمانی مناسب نظیر تجویز عینک و در صورت لزوم بستن چشمی که دید بهتری دارد، مانع از کاهش ماندگار ضعف بینایی در چشم کودکان شود.

وی تاکید کرد: به خانواده ها توصیه می شود که در سن 6 ماهگی، دو ونیم سالگی و از 4 سالگی تا قبل از سنین مدرسه هر سال برای بررسی وضعیت عیوب انکساری، تنبلی چشم و دید دوچشمی کودک به اپتومتریست یا چشم پزشک مراجعه کنند. نکته مهمی که باید خانواده ها در نظر داشته باشند، میزان شیوع بالای ضعف بینایی، تنبلی چشم و انحرافات چشمی در کودکانی که سابقه این مشکلات در یکی از اعضای خانواده های آنها مشاهده شده، است.

خرمی نژاد یادآور شد: همان مقدار که تشخیص به موقع ضعف بینایی و تجویز عینک مناسب در افرا حائز اهمیت است، انتخاب عدسی مناسب، ساخت و فیت دقیق عینک طبی نیز بسیار مهم به شمار می‌رود  بنابراین در بیست و یکمین کنگره اپتومتری علاوه بر موضوع تبلی چشم، مباحث مرتبط با تکنولوژی‌های جدید عدسی‌های طبی، کارگاه های تراش و ساخت مدرن عینک و در نهایت ارائه راهکارهای مناسب برای یک فیت مناسب عینک طبی نیز مطرح می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.