اصفهان شرق

کسی که خارج از خط ولایت حرکت کند، به نتیجه نخواهد رسید

کدخبر: 172223
1397/05/12 در ساعت 17:07

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد کریمی امام جمعه موقت ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی اظهارداشت:سازندگی آرزوی بشر است وبعضی از عبادات خدا سازنده فردی واجتماعی می باشد حج یکی از عبادت هایی است که به سازندگی فردی واجتماعی انسان ها کمک می کند اصلاح وسازندگی گاهی به امورات فردی وگاهی به امورات اجتماعی بر می گردد ودر قرآن وزندگی پیامبران وائمه معصومین زیاد به امر اصلاح وسازندگی سفارش شده است.

وی در ادامه افزود: امام صادق (ع) یک مصلح جهانی بودند تمام پیروان خود را دراقصی نقاط دنیا گسیل می دادند ودر تمام زمینه های اخلاقی، اعتقادی واجتماعی فردی وجامعه تلاش می کردند وبرای درد های آن نسخه شفا بخش می پیچیدند باید بدانیم که ائمه معصومین مصلحین جامعه هستند ودر راه خدا مجاهدت می کردند.

امام جمعه موقت ورزنه  به شعارهای برخی در خصوص اصلاح جامعه اشاره و تصریح کرد: برخی شعارهای خوبی می دادند مثل منافقین از صدر اسلام تا کنون ولی خود به دنبال کارها وبرنامه های دیگری بودند خودرا اصلاح نکرده ودر خط ولایت وامامت نبودند اینها هیچ گاه به نتیجه نرسیده ونخواهند رسید.

حجت الاسلام کریمی به حکمت 89نهج البلاغه اشاره وافزود : اگر کسی در کار مردم سازندگی کند باید ابتدا کار خود را با خدا درست کند واگر فسق وفجور در کار او باشد هیچگاه موفق نخواهد بود واگر کسی آخرت خود را بسازد خداوند دنیای اورا خواهد ساخت .

خطیب موقت جمعه ورزنه بیان داشت: در سوره نور خداوند متعال مردم را برای رفع گرفتاری ها به استغفار از گناهان توصیه می کند و بدانیم که اگر جامعه دچار گناه ومصیبت شد آسیب های ان هم بزرگ خواهد بود و اصلاح جامعه کاری بسیار بزرگ است که خداوند برای این کار بزرگ افرادی همچون پیامبران وائمه معصومین(ع) وعلمای بزرگ بر انگیخته است.

حجت الاسلام کریمی امام جمعه موقت ورزنه درخطبه دوم به 12مرداد سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره و اظهار داشت:درسال 1359به فرمان حضرت امام خمینی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل شد وکار خود که پاسداشت انقلاب اسلامی  می باشد را شروع نمود این نهاد مردمی است ووصل به بیت المال نیست از جمله کارهای این نهاد هماهنگی وبرگزاری مراسم های دهه فجر،روز قدس،بزرگداشت رحلت حضرت امام(ره) و هماهنگ کننده مناسبت های ملی ومذهبی همانند 13آبان و هفته دفاع مقدس وغیره می باشد وهمچنین هماهنگی اجتماعات مردم در مقابله با توطئه های دشمنان نظام اسلامی از برنامه ها وکارهای این نهاد انقلابی می باشد.

خطیب جمعه ورزنه  25ذی القعده روز دحوالارض اشاره و تصریح کرد: دحوالارض روزی است که زمین از زیر خانه خدا گسترش ووسعت پیدا می کند شب وروز دحورالارض بسیار اهمیت دارد واز فیوضات این روز غافل نشویم همچنین در این روز حرکت حضرت امام رضا(ع) ازمدینه به حراسان بودکه این امام بزرگوار ولی نعمت همه ما ایرانیان می باشد.

حجت الاسلام کریمی به شهادت خلبان شهید بابایی اشاره واظهار داشت:در 15 مردادسال 1366 یکی ازخلبانان برجسته کشور بنام شهید خلبان بابایی به شهادت رسیدند این شهید بزرگوار مجاهدت های زیادی را مقابله با تجاوزگران انجام دادند که خداوند روح این شهید عزیز را با اولیا الهی محشور گرداند.

امام جمعه موقت ورزنه به روز بزرگداشت نماز جمعه اشاره و تصریح کرد: وظیفه دارم از زحمات دلسوزانه امام جمعه محترم جناب حجت الاسلام والمسلمین شا محمدی قداری کنیم ایشان شخصیتی باصداقت است وپاکی ،ولایتی ،انقلابی و دلسوز بودنشان زبان زد است پایداری وپایبندی در اصول دیدنی و نبود مصلحت اندیشی ایشان در دین ،که ازخداوند موفقیت روز افزون را برای ایشان مسئلت می نماییم.