سرویس: غیر تولیدی 10:56 - جمعه 12 مرداد 1397

رئیس سازمان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد

پیگیری ایران برای برگزاری المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برای نخستین بار در جهان

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه سه سال دوره آزمایشی المپیاد علمی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شده است، گفت: در حال مذاکره هستیم تا دبیرخانه این المپیاد را راه‌اندازی کنیم و به صورت جهانی برگزار شود.

به گزارش اصفهان شرق، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اظهار کرد: اکنون سه سال است که به صورت آزمایشی المپیاد علمی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در نظر داریم این المپیاد را به عنوان یک المپیاد بین‌المللی از سوی ایران به دنیا معرفی کنیم، گفت: مذاکراتی انجام شده است.

مهاجرانی افزود: باید کارهای بین‌المللی را با کشورهایی که علاقه‌مند هستند، شروع کنیم و دبیرخانه المپیاد را راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا سال آینده بتوانیم المپیاد جهانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را برگزار کنیم.

به گزارش فارس، «آشنایی نیروهای دانشی بالقوه کشور با زمینه‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان مرز دانش»، «فراهم آوردن امکانات و تسهیلات لازم و ترغیب و تشویق محققین، اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان»، «حمایت از خلاقیت و نوآوری و تأسیس دفتر نوآوری»،  «کمک به افزایش برون داده‌های خلق دانش، محصول و ثروت از فعالیت‌های پژوهشی» و «برقراری ارتباط بین مدارس و دانشگاه برای هدایت مستمر استعدادها» از جمله اهداف برگزاری این المپیاد است.
انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.