سرویس: غیر تولیدی 17:25 - پنجشنبه 11 مرداد 1397

حضور ۳ هزار گروه مالی خرد زنان سرپرست خانوار در کشور‌

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: در کل کشور در حوزه زنان سرپرست خانوار حدود یک هزار و ۵۰۰ گروه همیار و ۳ هزار گروه مالی خرد داریم که چندین هزار نفر در این گروه‌ها مشغول به کار هستند.

به گزارش اصفهان شرق، حبیب الله مسعودی فرید ظهر امروز در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای مددجویان و معلولان بهزیستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بهزیستی خدمات متعددی به مددجویان خود اختصاص می‌دهد و گام اولیه اشتغال‌زایی، آماده سازی شغلی است که روی مباحث توانمندسازی درونی مثل ارتباط موثر، اعتماد بنفس، حرفه آموزی و غیره تمرکز می‌شود.

وی افزود: برای بانوان سرپرست خانوار باید شغل کوچک یا خانگی باشد تا اگر دارای فرزند کوچک هستند دچار مشکل نشوند یا برای اشتغال معلولان باید با توجه به نوع معلولیت آن‌ها اشتغال زایی داشت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور تصریح کرد: سیاست کنونی ما این است که به سمت شغل‌های نوین و شغل‌های با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم و در این نمایشگاه هم شاهد چنین شغل‌هایی بودیم که گروهی از معلولان برای بازار موبایل و تعدادی بانوان در مشاغل خانگی و صنایع دستی مشغول بکار شده‌اند.

وی ادامه داد: کمک‌های متعددی سازمان بهزیستی به این افراد می‌دهد ازجمله کمک‌های بلاعوض، وام کارفرمایی، گروه های تامین مالی خرد برای زنان سرپرست خانوار برای تامین بستر اشتغال، در کل کشور در حوزه زنان سرپرست خانوار حدود 1 هزار و 500 گروه همیار و 3 هزار گروه مالی خرد داریم که چندین هزار نفر در این گروه‌ها مشغول بکار هستند.

مسعودی فرید بیان کرد: مشکل امروز ما بیشتر مروبط به مسائل بانکی و تضمینات بانکی است که صحبت‌های بسیاری در این خصوص شده و رایزنی‌ها صورت گرفته تا بتوانیم دسترسی مددجویان به منابع بانکی که در قانون بودجه تامین شده تهسلی شود تا بتوانند از این منابع استفاده کنند.

وی افزود: در موضوع تامین مالی خرد در تفاهمی که با بانک کشاورزی انجام دادیم برای بانوان سرپرست خانوار و سایر زنان نیازمند به تشخیص مددکاران بدون گرفتن ضامن با توجه به گروهی که تشکیل می‌شود، قادر به دریافت وام هستند تا بتواند درآمدزایی برای این افراد شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.