سرویس: غیر تولیدی 10:10 - پنجشنبه 11 مرداد 1397

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان

خسارت نکشت کشاورزان اصفهانی به صورت واقعی محاسبه و پرداخت شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به پرداخت نشدن خسارت نکشت کشاورزان اصفهانی گفت: این خسارت باید به صورت واقعی محاسبه و پرداخت شود تا کشاورزانی که هیچگونه درآمدی ندارند، بتوانند امرار معاش کنند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به پیگیری موضوع پرداخت خسارت کشاورزان اظهار داشت: جلسه‌ای با وزیر نیرو برگزار و در آن موضوع پرداخت خسارت نکشت کشاورزان مطرح شد، همچنین این موضوع در جلسات مختلف در کشور و استان پیگیری و مطرح شده است.

وی افزود: امرار معاش بخشی از کشاورزان در شرق، غرب و شمال و جنوب استان اصفهان فقط از راه کشاورزی است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر، در این مدت نتوانسته‌اند کشتی را انجام دهند، اما چون حق‌آبه‌دار هستند باید خسارت آنان پرداخت شود چراکه حق‌آبه آنان به بخش صنعت و شرب فروخته شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ظاهراً صندوقی برای پرداخت خسارت کشاورزان تشکیل شده است، عنوان کرد: استاندار اصفهان قبلاً مطرح کرده بود که آب به صنایع بزرگ و آب بر، به قیمت تمام شده فروخته شود و پولی که دریافت می‌شود به عنوان نکشت به کشاورزان پرداخت شود.

وی گفت: در گذشته، در یک مرحله مبلغی به کشاورزان شرق اصفهان پرداخت شده است که این مبلغ جوابگوی خسارت دیدگان نیست و نمی‌تواند زندگی کشاورزان را تأمین کند، بنابراین این پرداخت خسارت باید به صورت واقعی محاسبه و انجام شود.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی اضافه کرد: هر چند آبی نبوده و کشاورزان کشتی نداشته‌اند اما به دلیل اینکه حق‌آبه دارند و کشت نکرده‌اند باید خسارت آنان پرداخت شود، از سوی دیگر با پرداخت مبلغ 100 هزار تومان هیچ کشاورزی نمی‌تواند زندگی کند، بنابراین پرداخت خسارت به صورت واقعی محاسبه و پرداخت شود مثلاً اگر یک هکتار زمین گندم 10 میلیون تومان دیده می‌شود، یک‌سوم این مبلغ را به کشاورزان پرداخت کنند تا زنده بمانند، هر چند این مبلغ نیز برای زندگی خوب آنان کفایت نمی‌کند.

کشاورزان غرب اصفهان به واسطه حق‌آبه‌ای که خریداری کرده‌اند، سال‌های متمادی به کشاورزی مشغول بوده و از این مسیر، کسب روزی داشته‌اند اما امروز در تأمین زندگی خود دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.