سرویس: غیر تولیدی 12:12 - پنجشنبه 11 مرداد 1397

حجت‌الاسلام سالک:

مطالبات کارگران امیرکبیر به حق است/ مسؤولان پاسخگوی مطالبات آنان باشند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مطالبات کارگران شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان مطالبات به حقی است، گفت: مدیران اجرایی باید در چنین اعتراضاتی حضور پیدا کرده و پاسخگو باشند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی در خصوص مطالبات صنفی تولیدکنندگان و کارگران شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان اظهار کرد: مطالبات کارگران شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان مطالبات به حقی است.

وی با بیان این که عدم توانایی در تأمین مواد اولیه یکی از مشکلات اصلی قطعه‌سازان شهرک صنعتی امیرکبیر است، افزود: قطع مکرر برق باعث بروز مشکلات و ایراداتی در دستگاه‌های کارگاه‌های این شهرک شده و قطعات مورد نیاز آنان نیز گران شده است.

اصل مشکل صنعت‌گران امیرکبیر گرانی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران شهرک صنعتی امیرکبیر کارگران زحمت‌کشی هستند که پایبند به نظام و انقلاب بوده و باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی کرد؛ اکثر آنان قطعه‌ساز هستند و فعالیت‌هایی مرتبط با صنعت خودرو دارند که گرانی دلار، کمبود مواد اولیه و رشد قیمت‌هاست.

وی با بیان این که اصل مشکل صنعت‌گران شهرک امیرکبیر گرانی است، خاطرنشان کرد: در کمال تأسف، عامل این گرانی بازار آشفته ارز و ضعف مدیریت دولت در جمع‌آوری این موضوع و عدم موفقیت در هدایت نقدینگی به سمت تولید است.

فعالیت کارگران شهرک صنعتی امیرکبیر متوقف شده

سالک با انتقاد از موج‌سواری رسانه‌های بیگانه در این خصوص اذعان داشت: کارگران شهرک صنعتی امیرکبیر می‌خواهند امرار معاش کنند اما اکنون فعالیت آنان متوقف شده است؛ وقتی اعتراضی شروع می‌شود، ممکن است برخی از فرصت‌طلبان سواستفاده‌ کرده و بیگانگان سوار بر این امواج شوند.

وی با اشاره به عملکرد مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات تأکید کرد: مجلس در این مدت چند کار را برای حل مشکلات به پیش برد و جلسات متعددی را با دولت برگزار کرد که نهایتاً این کارها منجر به طرح سؤال از رئیس‌جمهور شد.

مسؤولان پاسخگوی کارگران امیرکبیر باشند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در رابطه با گلایه‌مندی اعتراض‌کنندگان به عدم حضور مسؤولان در بین معترضان یادآور شد: منظور از مسؤول، کسی است که باید پاسخگوی عملکرد خود باشد و مدیران اجرایی باید در چنین اعتراضاتی حضور پیدا کرده و پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: استانداری، فرمانداری و مسؤولان مرتبط با صنعت باید پاسخگوی اعتراضات شهرک صنعتی امیرکبیر باشند؛ نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی روزهای اخیر در مجلس حضور داشته و در غیر این صورت میان مردم حضور پیدا می‌کردیم.

سالک در پایان در خصوص برنامه خود برای حضور میان معترضان و شنیدن مطالبات آن‌ها یادآور شد: بنده پیش‌تر بین کشاورزان معترض حضور پیدا کردم و مشکلات آن‌ها را جویا شدم؛ برای صنعت‌گران شهرک صنعتی امیرکبیر نیز بررسی خواهیم کرد که در صورت مساعد بودن شرایط، حضور داشته باشیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.