اصفهان شرق

پاسخ گویی دولت به مجلس از مسیر قانونی، به حفظ اعتماد مردم به نظام کمک می کند

کدخبر: 172141
1397/05/11 در ساعت 10:20

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اعلام وصول سوال از رئیس جمهور با امضای 80 نماینده مجلس، اظهار کرد: بیش از یک چهارم از نمایندگان تقاضای سوال از رئیس جمهور را دارند و امروز رئیس مجلس، اعلام وصول سوال 80 نماینده از رئیس جمهور را قرائت کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: طبق آیین نامه، رئیس جمهور تا یک ماه دیگر باید در مجلس حاضر و به پنج سوال مطرح شده پاسخ دهد تا در خصوص بسیاری از مسائلی که مردم با آن روبه رو هستند، شفافیت صورت گیرد.

وی گفت: دولت از این فرصت باید به نحو احسن استفاده کند و پاسخ گو باشد و مجلس نیز باید کار نظارتی خود را در فضایی آرام و بدون تنش دنبال کند.

فولادگر با بیان اینکه برخی می گویند در این شرایط نباید طرح سوال از رئیس جمهور اعلام وصول می شد، تصریح کرد: اینکه رئیس جمهور یک کشور در مجلس به طرح سوال نمایندگان، پاسخ دهد، هیچ تزلزلی در کشور ایجاد نمی کند.

وی ادامه داد: پاسخ گویی صریح رئیس جمهور در مجلس از مسیر قانونی، در حفظ اعتماد مردم به نظام کمک کرده و موجب تقویت در ارکان نظام می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه طرح سوال چیز بدی نیست، افزود: اگر پیش از این در خصوص موسسات مالی اعتباری، این طرح سوال از رئیس جمهور مطرح شده بود، قطعا نتایج بهتری عایدی کشور و مردم می شد.

وی اذعان کرد: رئیس جمهور می تواند از این فرصت استفاده کرده و در خصوص تلاش ها و فرصت های پیش رو، صحبت کند و مجلس نیز باید در نظارت دقت عمل داشته باشد.

فولادگر خاطرنشان کرد: مردم زمانی که پیگیری نمایندگان خودشان در مجلس را دیده و بیننده پاسخ گویی رئیس جمهور باشند، یقینا اعتمادشان به مسئولانی که خودشان انتخاب کرده اند، بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/