سرویس: غیر تولیدی 17:01 - سه شنبه 09 مرداد 1397

هشدار مدیرعامل آبفای استان اصفهان:

۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا در اصفهان وابسته به حوضه آبریز زاینده رود است

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: استان اصفهان در حوزه آب وضعیت شکننده‌ای را پشت سر می‌گذارد و ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا در اصفهان وابسته به حوضه آبریز زاینده رود است.

به گزارش اصفهان شرق،  هاشم امینی پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت های تیم مدیریت آب استان از بهمن ماه ۹۶ آغاز شده است به نوعی که از آن زمان نگران تامین آب شرب در اصفهان بودیم.

وی افزود: بر این اساس هر روز و هر ساعت تیم مدیریتی استان و استاندار اصفهان موضوع آب را پیگیری کردند تا امروز آرامش نسبی در حوزه آب شرب را در استان شاهد هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان بیان داشت: شرایط ما در یک مقطع زمانی، بدتر از بوشهر، آبادان و خرمشهر بوده است اما شبانه روز فعالیت کردیم تا آرامش نسبی فعلی حادث شده است.

وی ادامه داد: در مقطعی که خوزستان مشکل داشت،‌ ۴۰۰ لیتر بر شبانه‌روز سرانه توزیع آب بوده است اما روزهایی در اردیبهشت و خرداد اصفهان تنها ۵۰ درصد آب توزیع کرده است و هیچ نوع تبعات اجتماعی و امنیتی از اصفهان نیز شاهد نبودیم.

۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا در اصفهان وابسته به حوضه آبریز زاینده رود است

مدیرعامل آبفای استان اصفهان تصریح کرد: باید دقت کنیم که ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا و چهار میلیون نفر را به حوضه آبریز زاینده‌رود وابسته کردیم و این بدان معناست طرح های آبی باید سریع تر پیش برود و با توجه به پیگیری‌های خوب استانی نیازمند تخصیص اعتبارات ملی نیز هستیم.

وی با بیان اینکه اقدامات فنی شبانه روزی در حوزه تامین آب در اصفهان انجام شده است، گفت: حفر و تجهیز ۷۰ حلقه چاه و اجاره ۲۰۰ چاه برای سپری شدن این شرایط سخت انجام شده است اما هنوز یک ریال اعتبار مصوب در این ارتباط دریافت نکردیم.

امینی با بیان اینکه در طول این مدت تمام رسانه های شنیداری و دیداری در حوزه صرفه جویی در مصرف آب تبلیغ کردند، گفت: امروز تمام مردم شهرها و روستاهای اصفهان متوجه بحران آبی بودند و اگر این اقدامات انجام نمی‌شد شرایط سختی را در استان پشت سر می‌گذاشتیم.

مجبور به توزیع آب به شکل لیتری شدیم

وی با بیان اینکه در مقطعی از زمان مجبور به توزیع آب به شکل لیتری شدیم،‌ اظهار دشت: با توجه به کمبود آب، موضوع آب رسانی به صنایع و حفظ اشتغال آنها به سختی مدیریت شدند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان اضافه کرد: استفاده از پساب از راهبردهای جدی استان بوده است به نوعی که در اردیبهشت‌ماه بخشی از پساب به فولادمبارکه تخصیص یافت و پالایشگاه اصفهان و نیروگاه‌ها از پساب استفاده می‌کنند.

صرفه‌جویی و اضافه شدن ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگابایت برق به شبکه سراسری

وی افزود: ما به مردم در زمینه صرفه‌جویی آبی فشار آوردیم تا مطابق تاکیدات استاندار اصفهان حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگابایت برق به شبکه سراسری اضافه شد.

امینی با اشاره به استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب در منازل اصفهان گفت: سه سال پیش مجلس قانونی در این ارتباط مصوب کرده بود و برای نخستین بار طرح ارائه لوازم کاهنده به مردم با وجود به عدم دستیابی به آیین نامه اجرایی در کشور با تاکید آقای استاندار استفاده شد.

نیازمند تدابیر جدی ملی در ارتباط با تامین آب اصفهان هستیم

وی خطاب به رئیس سازمان مدیریت بحران استان اصفهان ابراز داشت: استان اصفهان در حوزه  آب وضعیت شکننده‌ای را پشت سر می‌گذارد و نیازمند تدبیر جدی ملی و تخصیص بودجه‌های مصوب در این ارتباط هستیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.