سرویس: غیر تولیدی 17:51 - سه شنبه 09 مرداد 1397

مدیرعامل آبفار استان اصفهان:

آب‌رسانی به روستاهای اصفهان با ۴۹ تانکر انجام می‌شود

مدیرعامل آبفار استان اصفهان گفت: روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب با ۳۹ تانکر ثابت و ۱۰ تانکر اجاره‌ای در روستاهای اصفهان توزیع می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، محمدحسین قرائتی پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و جهادی دستگاه‌های اجرایی استان مشکلی در ارتباط با آب در طول ماه‌های گذشته متوجه مرکز کشور نبوده است.

وی افزود: تاثیرات خشکسالی در سطح استان بسیار گسترده است به نوعی که از ۹۸۰ منبع تامین آب از چشمه، چاه و قنات تعداد ۱۰۰ چاه با دبی ۵۰ لیتر خشک شده است.

۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب از دست دادیم

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان با بیان اینکه بر این اساس ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب را از دست دادیم، ابراز داشت: پیش بینی‌هایی از سال گذشته در ارتباط با تامین آب انجام شد و گرچه در عمل حمایت‌های کاغذی و نه عملی را تنها شاهد بودیم با همت مضاعف کار را پیش بردیم.

وی ادامه داد: بر این اساس تعداد ۱۰۰ حلقه چاه برای کمبودهای آبی به شبکه اضافه کردیم که ۶۰ مورد جدید و مابقی اجاره‌ای بوده است.

تامین آب یک میلیون و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین

قرائتی تاکید کرد: یک میلیون و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در استان داریم که بار تامین آب آنها از منابع آب روستایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آبرسانی سیار در سال گذشته از ۴۳۰ به ۳۶۰ روستا رسیده بود، ابراز داشت: در حال حاضر به ۴۵۰ روستا آبرسانی سیار داریم و پیش بینی ما رسیدن به ۶۰۰ روستا است که بیشترین حجم آب در نایین و اردستان استفاده می‌شود.

آبرسانی روستایی با ۳۹ تانکر ثابت انجام می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان با بیان اینکه اکنون به شکل روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب با ۳۹ تانکر ثابت و ۱۰ تانکر اجاره‌ای توزیع می‌شود، تصریح کرد: با کمال تاسف هیچ همکاری در استان با مجموعه ما با وجود پیگیری‌های زیاد انجام نشده است.

وی با اشاره به مشکل اعتبارات در این بخش گفت: حدود ۴۲ میلیارد تومان از آبان ماه سال گذشته در ارتباط با رفع مشکلات آبی هزینه کردیم اما ریالی بازگشت نشده است.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.