سرویس: غیر تولیدی 19:09 - سه شنبه 09 مرداد 1397

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

خشکسالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزی اصفهان وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: خسارت ناشی از خشکسالی در سال زراعی جاری حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش اصفهان شرق، منصور شیشه‌فروش ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: جلسات ستاد مدیریت بحران استان اصفهان در ارتباط با خشکسالی به طور منظم برگزار می‌شود و ۱۴ کارگروه در این زمینه به شکل شبانه روزی فعالیت دارند.

سیل های بهاری موجبات آسیب به بخش‌هایی از استان را فراهم ساخت

وی با اشاره به خسارات سرمازدگی، سیل و خشکسالی در استان ابراز داشت: در فروردین ماه سرمازدگی خساراتی به باغات استان وارد کرد و در اردیبهشت و خرداد نیز سیل موجبات آسیب به بخش‌هایی از استان را فراهم ساخت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه خسارات ناشی از سیل با پیش‌بینی‌های لازم به حداقل رسید، ابراز داشت: خسارت ناشی از خشکسالی در سال زراعی جاری حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

تخصیص ۷۹ میلیارد تومان اعتبار به منظور حفر چاه‌های اضطراری

وی با اشاره به تخصیص  ۷۹ میلیارد تومان اعتبار به منظور حفر چاه‌های اضطراری و انجام اقدامات در راستای مبارزه با خشکسالی در استان تصریح کرد: بدون تامین اعتبارات لازم ۷۰ چاه اضطراری در استان برای تامین آب شرب و نیازهای دیگر حفر شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه همدلی و همکاری خوبی میان نهادهای مختلف استان در راستای عبور از مشکلات و شرایط سخت کم‌آبی وجود دارد، ابراز داشت: علاوه بر همیاری در راستای رفع مشکلات استان از کمک به دیگر استان‌های کشور در زمان بحران مانند زلزله کرمانشاه و سقوط هواپیما در دنا غافل نبودیم و با وجود تمامی مشکلات کم‌آبی در ماه‌های گذشته محموله‌ آبی به بوشهر در زمان نیاز ارسال کردیم.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.