سرویس: غیر تولیدی 12:14 - سه شنبه 09 مرداد 1397

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

اختصاص 7.3 میلیارد تومان برای طرح‌های آب استان اصفهان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص 7.3 میلیارد تومان برای طرح‌های آب استان اصفهان خبر داد و گفت: وزارت کشور موافقت کرده از اعتبارات ماده 10 و 12، میزان 7.3 میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان اختصاص بدهد.

به گزارش اصفهان شرق، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان اصفهان اظهار کرد: 2 هفته قبل کنفرانسی در مغولستان برگزار شد که هفتاد کشور در سطح وزیر و نخست وزیر حضور داشتند و من هم به نمایندگی از وزیر کشور در این کنفرانس شرکت کردم که در آن همه اعضا به اتفاق از کمبود آب اظهار نگرانی می کردند.

وی افزود: تغییر اقلیم واقعیتی است که با آن روبرو هستیم و افزایش تعریق و تبخیر و نهایتاً تغییر بارش و نوع بارش و زمان بازش و کمبود بارش و بیابان‌زایی از جمله عوارض این افزایش گرمای زمین است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه اساس کار امروز مدیریت صحیح آب است، گفت: بحث سازگاری با وضع موجود موضوع اساسی است که باید به آن توجه شود، باید تلاش شود تا با مدیریت صحیح، خودمان را با شرایط فعلی سازگار کنیم و مدیران محترم در استان ها همت بیشتری کنند.

وی ادامه داد: در برخی از حوضه های آبریز وضع آب به مراتب کمتر از حد انتظار است و این نیازمند مدیریت همه جانبه است.

رئیس سازمان مدیریت بحران ادامه داد: وزارت کشور موافقت کرده از اعتبارات ماده 10 و 12، هزار و 20 میلیارد تومان به وزارت نیرو واگذار کند که از این میزان در بخش اصفهان برای آب و فاضلاب روستایی و تکمیل طرح های روستایی مجموعا 7 میلیارد و 300 میلیون در نظر گرفته شود.

نجار اضافه کرد: صندوق توسعه بیمه کشاورزی سالیانه چیزی حدود 1000 تا 1500 میلیارد تومان در اختیارشان قرار می گیرد که باید از آن استفاده شود.

وی با اشاره به مشکلات در زمینه آمایش سرزمین، عنوان کرد: مدیران باید اعتبارات خود را از ردیف های بودجه ای که برایشان در نظر گرفته پیگیری و محقق کنند.

نجار با اشاره به پیشنهادات در بخش سرما زدگی گفت: از 4 پیشنهاد ارائه شده، یکی از پیشنهادات که امسال بود مورد موافقت قرار گرفت که یکی هم تسهیلات بود که باید پیگیری شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.