اصفهان شرق

راه‌اندازی بزرگترین استودیوی خبر مراکز استان‌ها در اصفهان

کدخبر: 172100
1397/05/09 در ساعت 11:56

به گزارش اصفهان شرق، مسعود احمدی افزادی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی پویانمایی و همچنین آیین افتتاحیه مرکز آفرینش‌های هنری بسیج استان اصفهان اظهار کرد: بحران‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی بحران اصلی کشور نیستند بلکه ایجاد بحران هویتی و معرفتی است که بحران اصلی کشور است.

وی با بیان این که ایجاد بحران هویتی در دستور کار جریان استکبار است، افزود: امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب ما انقلاب نور و یک انفجار هویتی بود که موجب بازگشت ما به فطرتمان شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان با بیان این که بازگشت به هویت شیعی اسلام ناب از مصادیق جهاد اکبر است، گفت: این بزرگ‌ترین وظیفه‌ای است که باید انجام داد، سابقه همکاری بسیار خوب و مؤثر رسانه ملی با سازمان هنری اوج، نمونه موفق ارتباط رسانه ملی با مرکز هنری بسیج است.

وی با بیان این که برخی تصور داشتند که نیروهای انقلابی آن طور که باید نمی‌توانند در عرصه هنر ورود کنند، خاطرنشان کرد: همه دیدیم که نیروهای انقلابی چقدر خوب توانستند صحنه نبرد با داعش را نمایش دهند، 4 عرصه مستقیم وجود دارد که آمادگی داریم همکاری جدی با بسیجیان انجام دهیم و تا به حال هم چنین کارهایی انجام دادیم.

احمدی در همین خصوص ادامه داد: عرصه اول حوزه رادیو است، فراگیرترین رسانه‌ای که با وجود تکثر رسانه‌ها، اما کماکان در اختیار و دسترس همه مردم است، در حوزه خبر مبتنی بر مردم و اخبار مردم نیز باید با مرکز هنری بسیج فعالیت کرد.

وی با بیان این که استفاده از خبرنگاران بسیجی می‌تواند رکن اصلی کار خبر باشد، تصریح کرد: آنتن تلویزیون در اختیار خبرنگاران بسیجی خواهد بود و به‌زودی بزرگ‌ترین استودیوی خبر مراکز استان‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان عنوان داشت: فضای مجازی عرصه سوم است و آمادگی کامل داریم که با همکاری بسیجیان کار بسیار جدی و مویرگی در فضای نامتقارن امروز داشته باشیم، در فضای نامتقارن باید نامتقارن حرکت کرد و باید با دشمن به پیچیدگی خودش برخورد کرد.

وی تأکید کرد: باید بیش از یک میلیون یار رسانه‌ای ایجاد کنیم و این قدم اول است؛ بخش دیگری که آماده کار داریم حوزه سیماست، در این راستا نیز قدم‌های خوبی برداشته‌ایم و امروز 3 پروژه در حوزه سیما در حال انجام است.

احمدی به ساخت چند سریال تلویزیونی در سیمای مرکز اصفهان اشاره کرد و یادآور شد: پروژه اول پروژه بسیار بزرگ و تاریخی با محوریت زندگی آقانوراله اصفهانی است و به‌زودی پیش‌تولید آن آغاز خواهد شد، سریال شهید آیت‌الله بهشتی نیز در دست تحقیقات و مطالعه و نگارش متن است.

وی در پایان ابراز داشت: مستند چهل‌ستون که روایت زندگی 40 شخصیت اثرگذار اصفهانی انقلاب اسلامی است نیز در دست ساخت است، در حوزه کارهای نمایشی این آمادگی را داریم که یکی از شهدای بزرگ اصفهان را به تصویر و نمایش بکشیم.

ارشاد آماده همکاری با هنرمندان بسیجی است

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری نیز در این مراسم بیان کرد: هنر در حوزه فرهنگ یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های اصلی کشور است، در مقابل تهدیدات نرم دشمنان می‌توانیم از هنر که یک نعمت و استعداد خدادادی است استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از نیازهای مهم در همه حوزه‌های فرهنگی و هنری و به‌ویژه در زمان حال که تهدید دشمن بسیار جدی است هر چند هر چه جلوتر می‌رویم جمهوری اسلامی قوی‌تر می‌شود، تعامل، همدلی و همکاری میان متولیان فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: رمز موفقیت همه ما همدلی، انسجام و وحدت به‌خصوص در حوزه‌های هنری است، بسیج و سپاه در حوزه فرهنگ و هنر هم فعال هستند و فعالیت آن‌ها پربار است؛ در نیروهای مسلح سابقه حضور داشتم و از همین رو از بدو ورود به اصفهان، همکاری با بسیج هنرمندان را در اولویت قرار دادم.

وی با بیان این که نزدیک به 24 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد سطح کشور شکل گرفته است، متذکر شد: حدود هزار و 800 مسجد استان اصفهان، کانون فرهنگی و هنری دارند و تا پایان برنامه ششم توسعه این رقم به 2 هزار و 300 کانون فرهنگی و هنری خواهد رسید.

انصاری در پایان اضافه کرد: متولی حوزه هنر در کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و کارهایی باید می‌شده است که انجام نشده است اما همه باید به فضای هنری و فرهنگی شکل دهیم، معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی هرگونه همکاری با هنرمندان بسیجی را دارد.

انتهای پیام/فارس