سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 16:48 - شنبه 30 فروردین 1393

نمایندگان مجلس برای روز "زن" چه هدیه‌ای می خرند؟

از خرید انگشتر، سکه و ساعت توسط یک نماینده برای همسرش تا اهدای گل و تشکر لسانی توسط نماینده فراموش‌کار

روز زن همواره فرصت مناسبی برای عرض ارادت مادی و معنوی شوهران و به همسران و فرزندان به مادران خود بوده است.

به گزارش اصفهان شرق: فردا سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن است و این روز در بین ایرانیان، روز ارج نهادن به مقام والای زن نام دارد و مرسوم است که در این روز مردان به همسران و مادرانشان  برای قدردانی زحماتی که کشیده‌اند، هدیه می‌دهند و از آنان تشکر می کنند.

درهمین رابطه خبرنگار ما به مناسبت این روز با تنی چند از نمایندگان مجلس گفت وگو کرده واز آن ها سوال کرده که برای روز زن چه کادویی خریده اید و برنامه‌تان برای این روز چیست؟ و ….

عباس فلاح باباجان، نماینده اهر در پاسخ به سئوال خبرنگار ما با قطعیت می گوید: هیچ کاری نکرده ام و هیچ کادویی تا کنون نخریده ام. با توجه به برنامه هایی هم که دارم بعید می دانم بتوان کار خاصی انجام دهد. فعلا که اوضاع این گونه است تا ببینم فردا چه اتفاقی می افتد. وی همچنین می گوید:  فکر می کنم فعلا به یک تماس تلفنی و تبریک این روز باید بسنده کنم.

جلیل جعفری، نماینده خلخال هم که در زمان مصاحبه در یکی از روستاهای حوزه انتخابیه خود است با خنده ای معنی دار در پاسخ به سئوال خبرنگار ما می گوید: اصلا حواسم نبود که روز زن هست؛خبر نداشتم. تا الان کادوی خاصی نخریده ام بعید هم می دانم چیزی بخرم. اما سعی می کنم به یک شاخه گلی جبران بکنم.

جعفری همچنین می گوید: خدا واقعا به همه همسران نماینده های مجلس صبر بده که این همه مشکل و دغدغه را تحمل می کنند. من واقعا از همه خانم های نمایندگان مجلس سپاسگزارم و قدردانشان هستم

علی عبدالله زاده، نماینده  فردوس و طبس هم می گوید: عمدتا یک شاخه گل می خرم و کادویی که خیلی گران نیست. وی این را هم می گوید که تاکنون سعی کرده است کادوی مادر و خانمش در یک سطح باشند.

جواد هروی نماینده قائن در مجلس هم سئوال خبرنگار ما را بسیار غافلگیر کننده توصیف کرده و می گوید: فکر کنم یه دسته گل، بهترین هدیه باشد یا لا اقل تا الان همین موضوع به ذهنم می رسد. وی ادامه می دهد: من خیلی در گیر‌ودار هدیه گرانقیمت نیستم اما واقعا زنان ما شایسته تکریم هر چه بیشترند و همیشه باید آنها را عزیز و گرامی بداریم.

قاسم جعفری نماینده بجنورد که بیش از سایرین از سئوال خبرنگار ما غافلگیر شده است و با خنده های معنی دار می کوید: خوب شد یادم انداختید. اصلا حواسم نبود. سئوال سختی پرسیدی اما بالاخره با این یادآوری مجبورم کردید حتما برای فردا کادویی را تدارک ببینم.

عیسی دارایی ، نماینده اندیمشک هم با تقدیر از سوژه ای که خبرنگار ما پی گیری می کند، می گوید:  هر سال کادویی را برای خانمم تدارک می بینم که ممکن است یک انگشتر، سکه، ساعت و یا چیزی در این سطح باشد.

وی با تقدیر ویژه از همسرش به خاطر همه سالهایی که دارایی را در مسئولیت های متعدد همراهی کرده است، می گوید: باور کنید در این سی و چهار سال خدمت، همه امور خانه و تربیت بچه ها بر عهده خانمم بوده و من باید همواره قدردان ایشان باشم.

دارایی همچنین می گوید: همین که ایشان ما رو تحمل می کنند، واقعا جای بسی سپاس و قدردانی  است.

فرهاد بشیری، نماینده پاکدشت در مجلس هم در مواجهه با سئوال ما، به مشکلات موجود در زندگی بسیاری از نماینده ها اشاره می کند و می گوید: واقعا بازتابی که از زندگی نمایندگان داده می شود، بازتاب درستی نیست و نمایندگانی را در مجلس داریم که به لحاظ مادی دارای مشکلات زیادی هسند.

وی از رسانه ها می خواهد تا به صورت منصفانه با نماندگان و مجلس برخورد کرده و از انعکاس موضوعات غیر واقعی پرهیز کنند.

به گفته بشیری، همسران نمایندگان مجلس در مواردی زیادی، با شوهران خود همراهند و مشکلات زیادی را تحمل می کنند ولی در برابر آن، توقع زیادی ندارند. وی ابراز امیدواری می کند که امروز وقتی داشته باشد تا سری به بازار زده و کادویی برای همسرش تدارک ببیند، هر چند که معتقد است امروز وفردا برنامه هایش طوری است که بعید است وقت بازار رفتن داشته باشد.

اما در این میان محسن بیگلری، نماینده سقز و بانه با اعلام این که هنوز چیزی برای همسرش نگرفته، گفت: برنامه ام این است که با خود همسرم بروم بازار و خودش هر چه دلش خواست بگیرد.

وی می گوید: ترجیح من این است که کادو را با خودش بگیرم تا این که یک چیزی من بگیرم و ایشان خوشش نیاید.

محمد رحمانی نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ما برای گرامیداشت روز زن، عنوان کرد: این روز بسیار دارای اهمیت است چراکه زنان نقش مهمی در جامعه و خانواده دارند. من نیز به همین دلیل به پاس زحماتی که همسرم برای من کشیده و همراهی هایی که انجام داده از وی تقدیر و تشکر لسانی می کنم و هدیه ای نیز در حد توانم به وی می‌دهم.

همچنین نبی‌اله احمدی نماینده مردم داراب و زرین دشت با اشاره به مقام حضرت زهرا(س) و جایگاه مادران و همسران به ویژه مادران شهدا، در خصوص برنامه‌اش برای روز زن گفت: من هم در این روز از  همسرم قدردانی خواهم کرد و حتما هدیه ای برای سپاس از محبت هایش به وی خواهم داد.

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در همین رابطه گفت: من هم طبق روال هرساله و رویه معمول در جامعه برای قدردانی از زحمات همسرم یک شاخه گل و هدیه‌ به وی می دهم.

وی افزود: مقام و جایگاه زن در انقلاب اسلامی بسیار پررنگ است و نمود آن هم مادران و همسران شهدا هستند که انسان هایی آزاده را تربیت کردند و قطعا دارای مقامی به بدیل هستند.

سید محمد حسین محمدی نماینده گلپایگان نیز در همین خصوص خاطرنشان کرد: من برای این روز ضمن گفتن تبریک به همسرم با دادن هدیه ای از زحمات وی تقدیر می کنم ولی هنوز به طور مشخص کادوی خاصی نخریده‌ام.

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه نیز در پاسخ به سوال خبرنگار دانا با اشاره به این مسئله که ما در زمینه قدردانی از زنان و همسران همیشه کوتاهی می‌کنیم، تصریح کرد: فردا هم سالروز تولد دخترم هست و هم روز زن که من برای این مناسبت برنامه ویژه ای خواهم داشت و هم اکنون که با شما صحبت می کنم آمده‌ام تا کادویی برای همسرم بخرم ولی هنوز انتخاب نکرده‌ام که بگویم.

وی در ادامه گفت: زنان ما بار مسئولیت سنگینی دارند و زحمات زیادی می کشند که باید از آنها همیشه تقدیر و تشکر شود و این امر هم نباید در یک روز خلاصه شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.