سرویس: غیر تولیدی 11:45 - سه شنبه 09 مرداد 1397

معاون فرهنگی سازمان بسیج:

مهمات ایران در مقابل جنگ فرهنگی غرب کدام است؟/غفلت از نمایش دستاوردهای انقلاب با استفاده از هنر

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در این جنگ نابرابر فرهنگی به جرأت می‌توان گفت مهم‌ترین مهمات ما برای مقابله به این جنگ فرهنگی، هنر است که اگر آغشته به ایمان شود قطعاً مقابل جبهه غرب پیروز خواهیم شد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام جواد محرابی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی پویانمایی و رونمایی و هم‌چنین آئین افتتاحیه مرکز آفرینش‌های هنری بسیج استان اصفهان اظهار کرد: انقلاب اسلامی زایش‌های مختلفی در حوزه فرهنگ اسلامی داشت و یکی از آن‌ها هنر متعالی معاصر بود، هنری که با هنر مصطلح در غرب یک تفاوت اساسی داشت و آن هم آرمان‌خواهی و دوری از دنیاطلبی و دنیاگرایی بود.

وی با بیان این که از ابتدای انقلاب چه در فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و چه در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجه ‌ویژه به هنر را دائم مشاهده می‌کنیم، بیان کرد: نگاه به رشد و توسعه معارف اسلامی با استفاده از هنر همیشه مطالبه امامین انقلاب اسلامی بوده است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: در این جنگ نابرابر فرهنگی به جرأت می‌توان گفت که مهم‌ترین مهمات ما برای مقابله با این جنگ فرهنگی، هنر است که اگر آغشته به ایمان شود قطعاً مقابل جبهه غرب پیروز خواهیم شد اما علی‌رغم همه این تأکیدات در خصوص لزوم هنر انقلابی، به‌ اندازه رشد و توسعه انقلاب برای آن کار نشده است.

وی با بیان این که دولت‌ها نتوانستند هنر انقلاب اسلامی را آن‌طور که انقلاب می‌خواهد رشد دهند، تأکید کرد: برای صدور انقلاب به دنیا از این بستر باید به‌ خوبی استفاده کنیم؛ اگر چه امروز یک پویایی جدی بین افراد انقلابی دیده می‌شود اما نیاز به همتی مضاعف برای جبران این عقب‌ماندگی است.

محرابی ادامه داد: امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن در حال عبور از دستاوردهای انقلاب است چرا که می‌خواهد مردم را ناامید کند و ما هم نتوانستیم از هنر انقلاب اسلامی برای نشان دادن این دستاوردها استفاده کنیم که این ناشی از غفلت ما بوده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: اولویت‌هایی که رهبر معظم انقلاب در خصوص صدور انقلاب اسلامی دارند به نگاه‌های ایشان به هنر و تأکیدات ایشان در استفاده از هنر بازمی‌گردد؛ امروز استان اصفهان پیش‌قدم شده است و بعد از دوره‌ای که بسیج در عرصه‌های هنری کمی افول داشت اما امروز مجدد به‌عنوان یک جریان بزرگ مردمی هویت‌ساز، در حال اجرای نقش خود در هنر انقلابی است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: زمانی بسیج در عرصه‌های فرهنگی و هنری میدان‌داری می‌کرد و یک مرکز شتاب‌دهنده هنر نیروهای انقلابی بود و تلاش است تا مجدد این عرصه را فعال کنیم.

وی تاکید کرد: اولویت‌گذاری ما جدیت در برخی عرصه‌های هنری لازم است چرا که برخی عرصه‌ها بسیار مهم‌تر است، این که کدام هنر اولویت است و چه عرصه‌هایی مهم‌تر است شعر، سرود و پویانمایی است.

محرابی در پایان گفت: شرایط امروز حاکی از آن است که در حوزه شعر و ادبیات باید بیشتر سرمایه‌گذاری شود و رهبر انقلاب می‌فرمایند که اگر یک مدیر فرهنگی خواست در حوزه‌ای سرمایه‌گذاری کند به سراغ شعر برود چرا که شعر مادر فعالیت‌های هنری و فرهنگی در ایران است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.