سرویس: غیر تولیدی 12:45 - سه شنبه 09 مرداد 1397

استاندار اصفهان:

باید با کمک‌های معیشتی از مشکلات کشاورزان بکاهیم

استاندار اصفهان گفت: قطعاً باید با کمک‌هایی که به عنوان کمک معیشتی انجام می‌گیرد و بخشی از آن‌ها در فروردین ماه 97 انجام شد، بتوانیم از مشکلات کشاورزان بکاهیم.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: مردم استان به دلایل مختلف از جمله خشکسالی های چندین ساله و به ویژه خشکسالی سال های اخیر در تنگنا هستند.

وی افزود: بحرانی‌ترین مسأله استان اصفهان در 2 دهه گذشته بحث آب بوده است که یا بحران بوده یا علامت‌های آن وجود داشته است؛ برای نمونه وقتی ورودی زاینده‌رود در طی 50 سال گذشته به یک‌چهارم میزان خود رسیده طبیعتاً چنین وضعیت بحرانی دور از ذهن نیست.

استاندار اصفهان گفت: این روند نزولی ادامه خواهد یافت، بنابراین باید راهکاری بیندیشیم تا در آینده مشکلی ایجاد نشود که البته مدیران هم تلاش مضاعف دارند؛ به مردم حق می‌دهیم نگران باشند، بنده به باغداران اصفهانی گفتم حتی اگر با آبپاش هم شده، باغات شما را آبیاری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: چاه‌های آب شرب در مسیر زاینده‌رود در اختیار باغات کشاورزی قرار داریم تا آب بگیرند که حتی با این وجود باز مشکل داشتند که یکی از مشکلات آنها نیز افزایش کرایه تانکرهای حمل آب بود.

مهرعلیزاده با انتقاد از افزایش کرایه تانکر حمل آب ادامه داد: باید هر کسی به حق خود قانع شود، البته قانون اجرا خواهد شد و در جایی هم لازم باشد با متخلف برخورد خواهد شد.

استاندار اصفهان با اشاره به طرح اشتغال جایگزین برای کشاورزان شرق اصفهان یادآور شد: 2 هزار و 800 میلیارد تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته شده و 20 هزار خانه در حال شناسایی است که در مرحله نخست 2 هزار واحد 15 کیلوواتی انرژی خورشیدی نصب خواهد شد؛ برای هر یونیت انرژی خورشیدی 30 میلیون برآورد شده که 15 میلیون کمیته امداد و 15 میلیون بانک ملی کمک کند تا این یونیت ها نصب شود.

وی بیان کرد: قطعاً باید با کمک‌هایی که به عنوان کمک معیشتی انجام می‌گیرد و بخشی از آن‌ها در فروردین ماه 97 انجام شد، بتوانیم از مشکلات بکاهیم.

مهرعلیزاده با اشاره قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری ابراز داشت: بر اساس آمار از 124 میلیارد تومان سهمیه استان 108 میلیارد جذب شد و قرار است مابقی سهمیه استان اصفهان هم جذب شود.

وی در پایان با تقدیر از صرفه‌جویی مردم اصفهان در مصرف آب تأکید کرد: با مدیریت و صبوری مردم امسال 17 درصد در منابع آب صرفه‌جویی شد که البته همچنان باید الگوی مصرف رعایت شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.