سرویس: اخبار شهرستان 13:59 - سه شنبه 09 مرداد 1397

اصفهان شرق از تاخیر در روند تکمیل پروژه جاده‌ای خبر می دهد؛

جاده ورزنه به ندوشن در دو راهی توسعه و بن بست/ وعده سرخرمن مسئولان و نشستن جاده در غبار خشکسالی!

با تکمیل محور ندوشن به ورزنه، بیش از 70 کیلومتر مسیر استان های یزد و اصفهان کوتاه می شود و شاهد رونق اقتصادی و گردشگری در مناطق شرقی اصفهان نیز خواهیم بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ تکمیل محورهای جاده ای در روند توسعه شهرها قابل انکار نیست زیرا امروزه ترانزیت کالا به عنوان حلقه اقتصادی مهمی در کشور تلقی می شود و این مهم جز با تکمیل پروژه های جاده ای میسر نخواهد شد. راه ارتباطی ندوشن به ورزنه از جمله محورهای مهم ارتباطی بین دو استان است که در سهل شدن و همچنین نزدیکی ترابری بین دو استان یزد و اصفهان نقش بسزایی دارد.

با توجه به ظرفیت های بالای این محور در زمینه اقتصادی و سهل الوصول شدن رفت و آمد گردشگرانی که مسیر تالاب گاوخونی را انتخاب می کنند، از مسئولان وقت انتظار می رود تا حداقل به وعده هایی که خودشان سال ها قبل داده اند عمل کنند.

آنچه امروز از گذشتن جاده ندوشن به ورزنه مشاهده می شود، جاده ای خاکی و اسفالتی خشن است که قطعا با صحبت های نماینده های مجلس، استانداران وقت و مسئولان راهداری، هیچ همخوانی ندارد.

*خروج از بن بست، با تکمیل جاده ندوشن به ورزنه

در این خصوص بخشدار بخش بن رود در گفتگو با صاحب نیوز، به اهمیت تکمیل این جاده اشاره کرد و گفت: متاسفانه با توجه به اوضاع اقتصادی اخیر دولت، اعتباری برای تکمیل محور ندوشن به ورزنه داده نشده و همچنان این محور در التهاب بی سر و سامانی قرار دارد.

احمد صادقی افزود: اگر اعتبارات به موقع به این محور تعلق می گرفت، از بن بست ارتباط جاده ای بین دو استان اصفهان و یزد از این محور خارج شده و شاهد رونق در عرصه های مختلف گردشگری و باربری بودیم.

وی با بیان اینکه حدود 70 کیلومتر راه ارتباطی یزد به اصفهان با تکمیل این جاده، نزدیکتر می شود، تاکید کرد: بخشی از این جاده که در اصفهان واقع شده، مدتی قبل آسفالت شد ولی قسمت باقی مانده در استان یزد علی رغم تصمیم جدی یزدی ها بر تکمیل آن، هنوز نیمه کاره مانده است.

بخشدار بن رود، خاطرنشان کرد: ضرورت تکمیل این محور باید توسط مسئولان احساس شود و رسانه ها می توانند در این خصوص نقش مهمی را ایفا کنند.

*جاده ندوشن به ورزنه در غبار خشکسالی، مخفی شده است

حسین اصغری یکی از معتمدان محلی شهر ورزنه، با اشاره به اینکه سال ها قبل دکتر کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس، از گرفتن اعتبار تکمیل این جاده خبر داد ولی از تکمیل آن خبری نشد، اظهار کرد: متاسفانه آسفالت سردی که سال ها قبل بر بخشی از محور ندوشن به ورزنه که در اصفهان واقع است، کشیده شد، رو به خرابی رفته و هیچ اقدام دیگری در این خصوص نشد.

وی تصریح کرد: تعداد کامیون داران شهر ورزنه به چند هزار می رسد و قطعا بهره برداری از محور ورزنه به ندوشن می تواند اثرات بسیاری بر آسان شدن حمل و نقل بگذارد و حتی به بازار کار رونق بخشد.

اصغری تاکید کرد: همه واقف به خشکسالی های پیاپی هستیم و مشکلات اقتصادی را لمس می کنیم ولی مسئولان یک جای کار به فریاد مردم برسند و وعده هایی که به ما داده اند را دنبال کنند.

*رونق گردشگری بین مناطق در تکمیل جاده نودوشن به ورزنه مشهود است

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس در این رابطه به خبرنگار ما از پیگیری و تکمیل این جاده خبر داده و در این رابطه گفت: پروژه در حوزه اصفهان تقریبا تمام شده است اما در حوزه استحفاظی یزد، قسمتی زیرسازی و قسمتی آماده آسفالت می باشد. البته ما در این جاده می بایست از وزارت معادن نیز با توجه به وجود معادن درخواست همکاری کنیم و در قانون نیز مصوب کردیم از بهره برداری های مالکین این معادن بتوانند کمک گرفت و طبیعی است با افتتاح این مسیر به نفع آنها نیز می باشد.

وی تصریح کرد: با تکمیل این پروژه مسیر استان اصفهان به یزد به میزان ۷۰کیلومتر کاهش می یابد و باید تلاش شود تا این محور عملیاتی شود.

خبر فوق را اینجا بخوانید

رونق گردشگری بین مناطق در تکمیل جاده نودوشن به ورزنه مشهود است

*نظر مثبت استاندار وقت یزد به بهره برداری از محور ندوشن به ورزنه

میرمحمدی استاندار وقت یزد، سه سال قبل در گفتگو با همین رسانه، در رابطه با اهمیت این محور اذعان کرد: امیدواریم هر چه سریعتر این جاده در دستور کار قرار داده و عملیات اجرایی ان تکمیل شود و همچنین با مکاتباتی که با وزیر راه و شهرسازی در خصوص بودجه تخصیصی انجام شد، ۱۶ کیلومتر زیر سازی و ۱۸کیلومتر روسازی و آسفالت آن تامین شده و یکی از پروژه های با اولویت را در استان به خود اختصاص داده است که انشالله بین استان اصفهان و یزد این مسیر نیز رونق گرفته شود و زمینه های همکاری این دو منطقه صورت پذیرد.

وی از نامشخص بودن زمان بهره برداری این چنین گفت: تعیین مدت زمان اکنون بستگی به طراحی زمینه برای فنی مسیر و وسایل فنی و زیرسازی دارد، دنبال آن هستیم که هر چه زودتر این پروژه تکمیل شود ولی از نظر عملیاتی امکانات آن فراهم می باشد و ما هیچ مشکلی نداریم. از نظر اعتباری باید در رابطه با اعتباراتی که مجلس تصویب می کند ودولت تخصیص می دهد در این زمینه انجام دهیم.

خبر فوق را اینجا بخوانید

*توریست ها جاده ندوشن به ورزنه را در لیست انتخابی خود قرار داده اند

گروه های توریستی که قصد عزیمت به یزد از اصفهان و یا بالعکس را دارند، به جای عبور از مسیر یزد به نایین و اصفهان، از جاده های قدیمی و کوتاهی نظیر ندوشن به ورزنه کمک گرفته اند و در این سال ها می بینیم که گذر این افراد از این جاده هر چند خاکی و سخت، بیشتر بوده است. در این خصوص آیا مسئولان نباید نسبت به تکمیل این پروژه اقدام اساسی داشته باشند تا عایدی هر چند کم از صنعت گردشگران عبوری نصیب مردم ورزنه بشود.

*خبرها از وعده هایی که عملی نشد

محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد سال گذشته درباره این عملیات گفت: محور ندوشن به ورزنه، زمان سفر و ارتباط بین استان های یزد و اصفهان را کاهش می دهد و نقش سازنده ای در رونق بخشی صنایع و معادن منطقه دارد و  این محور که یک محور ارتباطی بین استان های یزد و اصفهان است موجب بهره مندی ساکنان این منطقه از یک جاده مناسب می شود.

وی اذعان کرد: 19 کیلومتر آن در منطقه یزد زیرسازی و یک لایه آسفالت سطحی شده و چهار کیلومتر آن تاکنون ساخته شده و نیاز به بهسازی دارد و 24 کیلومتر محور ندوشن در حال ساخت ابنیه فنی است و امیدواریم با تلاش همکارانمان در حوزه ساخت و توسعه راه های این اداره کل شاهد سرعت بخشیدن این طرح باشیم.

*********************************

به گزارش اصفهان شرق، بر این اساس می توان تکمیل این محور را به عنوان افق روشنی در رونق گردشگری و اقتصادی دو استان مرکزی کشور قلمداد کرد و در این رابطه ساماندهی این مسیر به جهت آسایش بیشتر قشر کامیون دار و همچنین جذب توریست هایی که قصد عزیمت از ورزنه به یزد را دارند، در دست کار قرار داد.

بنابر این انتظار می رود مسئولان امر، این موضوع را مورد توجه جدی قرار داده و اعتبارات لازم را برای بهبود و ساماندهی مسیر های قبلی ساخته شده در کنار ساخت جاده ندوشن – ورزنه اختصاص دهند تا مردم قدردان خدمات آنان باشند و آیندگان به نیکی آنها یاد کنند.

با ساخت این جاده بیش از 70 کیلومتر مسیر استان های یزد و اصفهان کوتاه می شود، ندوشن و مناطق در حاشیه جاده نیز از بن بست خارج شده و باتلاق گاوخونی، قلعه خرگوشی و بافت تاریخی ندوشن به عنوان آثار طبیعی و گردشگری رونق می گیرد.

ندوشن مرکز بخشی به همین نام از توابع شهرستان میبد است که در فاصله 80کیلومتری شمال غرب یزد قرار دارد.
فاصله شهر ندوشن تا میبد 50 کیلومتر و اصفهان 150کیلومتر است.

گزارش از زهرا شجاعی

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.