اصفهان شرق

اقدامات آمریکا در تصمیم‌های ما تاثیری ندارد/ تنگه هرمز بخشی از منافع ایران است

کدخبر: 172047
1397/05/09 در ساعت 14:05

به گزارش اصفهان شرق، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که  صبح امروز سه شنبه 9 مردادماه در ستاد این نیرو برگزار شد،  از برگزاری رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش در آذرماه امسال خبر داد و گفت: بعد از رزمایش بزرگ نیروی دریایی، رزمایش بزرگ دیگری با حضور همه نیروهای مسلح کشور در پایان سال برگزار خواهد شد.

 خانزادی با اشاره به آخرین آزمایشات و اصلاحات انجام شده بر روی ناوشکن سهند افزود: ناوشکن سهند بعد از آخرین آزمایش‌ها تا شهریور ماه به مجموعه نیروی دریایی ملحق می شود.

وی ادامه داد: ناوشکن دنا نیز درحال ساخت بوده و تجهیز آن تا پایان سال به اتمام می رسد و علاوه بر آن زیر دریایی فاتح که تولید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بوده در مراحل پایانی ساخت خود قرار دارد و تا آذر ماه از آن رونمایی می شود و همچنین کار بازسازی ناوشکن دماوند نیز تا پایان سال به اتمام می رسد.

خانزادی در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع تنگه هرمز اظهار کرد: این یک مقدمه و اصولی دارد. کارکرد تنگه ها به باز بودن آنهاست و اگر بسته باشد فاقد ارزش است.

وی افزود: قطعا تحریم‌هایی که بصورت ظالمانه در خصوص ایران مطرح می‌شود بر کارکردهای تنگه هرمز نیز اثر می‌گذارد و باید بدانیم که در محیط بین الملل، خروجی یک تصمیم، تنها یک کشور را تحت تاثیر قرار نمی دهد و‌ اقدامات دیگران هم تاثیر دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:  تنگه هرمز بخشی از منافع جمهوری اسلامی ایران است و نیروی دریایی تاکنون امنیت تنگه هرمز را تامین کرده و از این به بعد هم تامین می‌شود.

خانزادی افزود: کارکرد تنگه هرمز وابسته به منافع ملی ایران و اقدامات جامعه بین الملل در خصوص تعهداتش به ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ما اقدامات آمریکا را محاسبه می‌کنیم، اما در تصمیم‌هایمان تاثیری ندارد و تصمیمات ما بر اساس فرامین فرماندهی معظم کل قوا خواهد بود.

در حال تکمیل…