سرویس: غیر تولیدی 13:37 - دوشنبه 08 مرداد 1397

/40 درصد تورهای ورودی به اصفهان کنسل شده اند/

فرودگاه اصفهان در اختیار گردشگری نیست

اینکه امروز فرودگاه چه نقش و جایگاهی در توسعه شهری ایفا می‌کند بر کسی پوشیده نیست، هرچند که توجه به این نکته که شهر فرودگاهی و صنعت گردشگری بر روی یکدیگر تاثیر می‌گذارند و سرعت توسعه شهر مقصد گردشگری را افزایش می دهند. این موضوع شاید برای بسیاری از مدیران اصفهانی مورد غفلت قرار گرفته است هرچند که امروز متوجه شدند که باید برای آن بیاندیشند، اما زمان گذشته است.

به گزارش اصفهان شرق، متاسفانه این روزها نه حال فرودگاه اصفهان خوب است و نه حال صنعت گردشگری این استان گردشگرپذیر، اصلا این دو صنعت در اصفهان هیچگاه در خدمت یکدیگر نبوده‌اند و نه گردشگری موجب توسعه فرودگاه شده و نه فرودگاه اصفهان در شان شهری گردشگر پذیر چون اصفهان بوده ، به همین دلیل هرگاه به گردشگری یا فرودگاه این شهر می‌نگریم هیچکدام برای شهر نقش رشد و توسعه اقتصادی را بازی نکرده اند و هیچگاه فرودگاه اصفهان در اختیار توسعه و رونق گردشگری نبوده چراکه متاسفانه کسی به ارتباط این دو توجهی نداشته است.

یحیی سعادت کارشناس گردشگری مهمترین بخش در توسعه صنعت گردشگری را توسعه زیرساخت و مهمترین بخش در توسعه زیرساخت‌های گردشگری را فرودگاه می‌داند فرودگاهی که در اصفهان با این وضعیت و نبود ایرلاین‌های بین المللی ورود توریسم به اصفهان را همواره با مشکل مواجه کرده است.
او براین باور است که در حال حاضر سفر به ایران یکی از ارزانترین مسافرت‌ها به حساب می‌آید و کشور باید از این فرصت استثنایی استفاده کند، اما متاسفانه درست در همین زمان همان ایرلاین‌های کم خارجی در فرودگاه اصفهان مثل ایرعربیا و اتریش ایرلاین پروازهای خود را کنسل می‌کنند و عملا فرودگاه اصفهان همان نقش ناچیزش را موضوع توریسم از دست می‌دهد.
این کارشناس گردشگری معتقد است ما می‌توانستیم در این شرایط با ورود ایرلاین‌های بین المللی به خطوط هوایی اصفهان از ظرفیت ارزانی سفر به کشور استفاده کنیم و رونق گردشگری را شاهد باشیم، اما نه تنها استفاده نکردیم بلکه احتمال لطمه های جبران ناپذیر به گردشگری اصفهان را با این موضوع افزایش داده ایم.
سعادت با اعلام آماری مبنی بر اینکه در حال حاضر 40 درصد تورهای ورودی به اصفهان کنسل شده‌اند، به صراحت می‌گوید: توریست ها از کشورهای اتریش، فرانسه و آلمان تورهای خود به ایران را کنسل کرده اند و باید برای بهوبد وضعیت گردشگری فرودگاه اصفهان تصمیمات جدی در این زمینه اتخاذ شود وگرنه رونق گردشگری بدون فرودگاه را شاهد نخواهیم بود.
به گزارش ایسنا، فرودگاه باید نه در حرف که در عمل به عنوان یک شاخص برای رشد و توسعه شهر در نظر گرفته شود چراکه بی تعارف این فرودگاه‌ها هستند که موجب افزایش شغل و ورد مسافران می‌شوند و اگر تناسب در پروازهای فرودگاهی وجود داشته باشد با کاهش قیمت حمل و نقل هوایی قطعاً مردم این حمل و نقل را انتخاب و ورود به شهر اصفهان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.