سرویس: اجتماعی 11:33 - یکشنبه 07 مرداد 1397

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان

تصدی‌گری آموزشی فنی و حرفه‌ای اشتباه است/ ۶۵ درصد مهارت‌آموزان مشغول به کارند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: برون سپاری های آموزشی در فنی و حرفه ای در سطح کشور جالب توجه است با این وجود هنوز هم نقش تصدی گری آموزشی را بر عهده داریم.

به گزارش اصفهان شرق، ابوطالب جلالی صبح امروز با حضور در چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از سال 93 شروع به تدوین سند مهارت استان اصفهان کردیم و بر اساس این سند با مطالعه وضع موجود، وضعیت مطلوب را شناسایی و فرصت های شغلی خوبی برای جوانان ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: آنچه که پاسخگوی نیاز بازار کار است در آموزش های دولتی وجود ندارد بنابراین با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود به ایجاد فرصت های مختلف آموزشی پرداختیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان 27 هزار متر واحد آموزشی که بلا استفاده مانده بود ساماندهی شد، گفت: بر اساس مطالبات محیط کسب و کار، این واحدهای آموزشی در اختیار رشته های مختلف همچون بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و… قرار گرفت.

وی افزود: همه ساله مسابقات ملی مهارت بین 31 استان برگزار می شود که با تلاش های صورت گرفته توسط مهارت آموزان نخبه از 34 امتیاز به 56 امتیاز در بین مراکز فنی و حرفه ای رسیدیم که نشانگر این است توانسته ایم در بسترسازی مهارت های شغلی به خوبی عمل کنیم.

جلالی با اعلام اینکه در مسابقات بین المللی مهارت نیز در سال گذشته توانسته ایم مدال طلای مدیریت منابع آب را کسب کنیم، تاکید کرد: برای ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای چندان نباید چشممان به دولت باشد و در این راستا مدیریت شهری اصفهان می تواند با واگذاری برخی از مکان های موجود به آموزشگاه های آزاد، به کمک فنی و حرفه ای استان اصفهان بیاید.

وی در ارتباط با انطباق مهارت های آموزشی با نیازهای بازار یادآور شد: یک نظام جامع آموزشی با اولویت های مهارتی افراد در سال گذشته در سطح کشور تدوین شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان تصریح کرد: سامانه رصد اشتغالی برای افراد آموزش دیده فنی و حرفه ای موجود است که آمارهای آن نشان می دهد 65 درصد از 60 هزار نفری که مهارت های شغلی و آموزشی را دیده اند، مشغول به کار شده اند و یا سطح شغلی خود را ارتقا داده اند البته بیشترین مهارت های آموزشی در رشته های خدماتی و کمترین استقبال از رشته های کشاورزی بوده است.

وی برون سپاری های آموزشی در فنی و حرفه ای را در سطح کشور جالب توجه دانست و خاطرنشان کرد: با این وجود هنوز هم نقش تصدی گری آموزشی را بر عهده داریم که کاملا اشتباه است چراکه مهارت های فنی و حرفه ای، آموزش هایی نیستند که تنها از طریق یک نهاد به ثمر برسند به همین دلیل با 62 مرکز دولتی و غیردولتی تفاهم نامه آموزشی منعقد کرده ایم.

گفتنی است در این جلسه از نخبه های مهارتی فنی و حرفه ای استان اصفهان که در مسابقات ملی مهارت رتبه های مختلفی را کسب کرده بودند، از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان تقدیر شد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.