اصفهان شرق

جای خالی آسفالت در کوچه های مسکن مهر ورزنه

کدخبر: 17194
1393/01/30 در ساعت 13:10

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: نظم برخی منازل در شهرها استفاده ی کاربری از علم ساختمان سازی را آشکار تر می کند و گاها نام مسکن مهر، همه ی ما را به یاد ساختمان های قرینه و متناسب با نوع جمیعت و مکان می اندازد.

در کنار بافت تاریخی شهر ورزنه و بناهای به جا مانده از قدیم، ساختمانهای 2 طبقه ای به طرزمتناسب سبک جدیدی از معماری را در شهرهای باستانی هویدا ساخت. در مواجه شدن با بافت جدید شهر و دیدن مسکن مهر ورزنه اگر نگاه را کمی به زمین بیندازیم متوجه مشکلی میشویم که خاطره ی زمستان را گل آلود و بهار را با گرد و غبارش به منازل می برد.

با وجود آنکه حدود 90 درصد از صاحبان مسکن مهر در منازلشان ساکن هستند مشاهده ی خیابان نشان ازعدم تکمیل این شهرک دارد و این را می بایست در همت مسئولین و پیگیری دائم شهروندان دانست تا بتوان گرد خاک را با گرمی آسفالت جایگزین کرد.

حال می بایست دید مشکل اصلی در رابطه با این موضوع چیست و عدم توجه از کجا نشئت می گیرد.

 برخی شهروندان پیگیری در این رابطه را در مسئولیت شورای شهر دانستند و در این راستا گفتگوی ما را با محمد حیدری مهر آبادی رییس شورای شهر ورزنه سبب ساخت.

محمد حیدری مهر آبادی از اقدامات پیگیرانه مسئولین شهر در این رابطه با بنیاد مسکن شهرستان اصفهان خبر داد و گفت: متاسفانه با توجه به جلسات متعددی که با مسئولین شهرستان و استان و بنیاد مسکن برگزار شد و صورتجلسات تکمیل شده در این راستا، در عمل چیزی مشاهده نشد.

وی در رابطه با بودجه و اعتبار آسفالت خیابان های مسکن مهر به هزینه های پرداخت شده ازسوی شهروندان اشاره و اظهار داشت: در سال 87 بنیاد مسکن به ازای هر واحد مسکونی 1 میلیون تومان دریافت کرد و یک میلیون تومان دیگر در آخر مراحل ساخت مسکن مهر برای مرحله ی دوم دریافت شد. بنیاد مسکن  زیرسازی هایی را در این راستا جهت محکم سازی خیابان ها انجام داد ولی با گذر زمان و رفت و آمد مردم و بارندگی های صورت گرفته آنچه توسط بنیاد مسکن جهت زیرسازی سرمایه گذاری شده بود با عدم آسفالت از بین رفت.

حیدری قول های داده شده در این راستا را در حد وعده خواند و خاطر نشان کرد: بیشتر مردم ساکن مسکن مهر از قشر جوان هستند و با توجه به عبور و مرور سخت خواستار پیگیری مسئولین محلی می باشند و قول ها و وعده ها در حد حرف بی اعتمادی را در بین مردم سبب میسازد و تا رنگ سیاه  آسفالت را با چشم خود مشاهده نکنند باور به اجرای تکمیل آسفالت خیابا نها ندارند.