سرویس: اخبار شهرستان 13:03 - یکشنبه 07 مرداد 1397

برپایی اردوی جهادی کاروان سلامت در جرقویه علیا/ تصاویر

سرپرست کانون جهاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اردوی جهادی کاروان سلامت در حوزه های درمانی، فرهنگی و آموزشی به صورت رایگان در مناطق محروم در خدمت مردم می باشد.

دکتر مهرداد زینلیان در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به اردوی سلامت در جرقویه علیا گفت: طرح اردوی جهادی در سه حوزه درمانی، فرهنگی و آموزشی به مدت دو روز ( 4 و 5 مرداد 97) در منطقه جرقویه علیا در شهر حسن آباد برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به حوزه درمان گفت: در بخش درمان که توسط پزشکان متخصص انجام می شود بحث غربالگری بیماری های مزمن و ویزیت های تخصصی مورد نیاز صورت می گیرد تیم درمانی شامل متخصص ژنتیک، داخلی، طب اورژانس، دندانپزشکی، انجام غربالگری بیماری ها توسط دانشجویان پزشکیو اقدامات پرستاری می باشد و 20 نفر دانشجو در این قسمت انجام وظیفه می کنند.( در این طرح حدود 400 نفر طرح غربالگری را انجام دادند, 600 توسط پزشکان ویزیت شدند)

و در بخش آموزش موضوع آموزش سلامت و سبک زندگی توسط مشاوران خانواده و همچنین مشاوره تحصیلی جهت دانش آموزان انجام می شود.

سرپرست کانون سلامت در ادامه با اشاره به بحث فرهنگی گفت: موضوع فرهنگی این اردو توسط مشاوران و عوامل مربوطه در مکان های فرهنگی ( مساجد، محافل قرآنی، مدارس، کانون های فرهنگی )و هم چنین اجرای برنامه های شاد برای خردسالان انجام شد.

وی در ادامه افزود: این طرح حدود دو سال نیم دراستان اصفهان آغاز بکار کرده است و هر ماه یک اردوی جهادی در مناطق محروم برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم به صورت رایگان برپا می کند و این اردو سی امین اردوی جهادی است..

وی تاکید کرد : دانشجویان و پزشکان شرکت کننده در این طرح به صورت داوطلبانه حضور می یابند.

قابل ذکر است این اردوی جهادی به همت کانون جهاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با همکاری نهاد های دولتی منطقه جرقویه علیا برگزار شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.