سرویس: غیر تولیدی 15:23 - یکشنبه 07 مرداد 1397

نماینده مردم شاهین شهر و میمه:

ارائه وام و سود بالای بانکی از معضلات اقتصادی کشور است/ صندوق بازنشستگی تهدیدی برای آینده

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس وام ها و سودهای بالای بانکی را به عنوان یکی از معضلات اقتصادی کشور دانست و گفت: یکی دیگر از معضلات و تهدیدات اقتصادی، صندوق های مالی و اعتباری هستند.

به گزارش اصفهان شرق، حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار کرد: امروزه دشمن در اتاق های فرماندهی خود در خارج از کشور به دنبال جنگ روانی با استفاده از ابزار به روز در جامعه است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس خاطرنشان کرد: به همین منظور در رسانه ها تبلیغ بی عدالتی و فساد و بی ثباتی در ایران می شود که برخی تصور می کنند کشور ما در حال فروپاشی است و این جنگ روانی اقتصاد ما را دچار بی ثباتی و بی تعادلی می کند.

وی در ادامه خطاب به مسئولان کشور و شهرستان گفت: لازم است در مواجهه با مردم و شهروندان آستانه تحملمان را بالا ببریم، مشکلات و انتقادهای مردم را بشنویم و سنگ صبور آن ها به جای مسئولان نظام باشیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: در شرایط امروز برخی اقدامات و بی تدبیری ها مانند اعمال قانون نیروی انتظامی، حق بیمه ها و… می تواند در جامعه تشنج ایجاد کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اشاره به اوضاع اقتصادی کشور و نقد عملکرد چندین ساله اقتصاد، اظهار کرد: رشد نقدینگی یکی از مشکلات و موانع اصلی اقتصاد ما است، همانطور که در سال های اخیر نقدینگی از ۴۰۰ میلیارد تومان به چندین برابر افزایش پیدا کرده است.

حاجی دلیگانی متذکر شد: این نقدینگی به هر سمتی مایل شود بازار اقتصاد را نامتعادل می کند مانند بازار مسکن، ارز، طلا و… که نامتعادل است.

وی با بیان این که نظام بانکی کشور ما بیمار است، عنوان کرد: هم مجلس و هم دولت در این رابطه کوتاهی کرده اند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس وام ها و سودهای بالای بانکی را به عنوان یکی از معضلات اقتصادی کشور دانست و افزود: یکی دیگر از معضلات و تهدیدات اقتصادی، صندوق های مالی و اعتباری هستند.

حاجی دلیگانی در ادامه با بیان این که صندوق بازنشستگی در آینده ای نزدیک یک تهدید برای کشور است، ادامه داد: صندوق تامین اجتماعی ۸۰۰ میلیارد تومان وام ۲۸ درصدی برای تامین مخارج دریافت کرده و اگر نسبت به این نگرانی نداشته باشیم این مشکل دو برابر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.

آخرین اخبار