سرویس: دین و اندیشه » حدیث روز 10:53 - شنبه 30 فروردین 1393

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها معنای آفرینش خلقت؛

نوری در عالم درخشید و بانویی از تبار قدوسیان، خلق شد

صدای هله هله ملایک به گوش می رسد، آسمان لب هایش را به یمن قدوم مبارک حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به تبسم می گشاید و زمین در کشاکش ناهنجاریی هایی که در آن دوران دیده است، برای تولد زنی آسمانی که معنای خلقت آسمان و زمین است پایکوبی می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز: شادی و شعف در زمین و آسمان می پیچد و بانویی به دنیا قدم می نهد که سرور زنان عالم است. فاطمه بتول در خانه خدیجه متولد می شود. زنی از تبار قدوسیان، خلق می شود. زنی که خدای تعالی برای خلقتش لبخند می زند.

در زمین و آسمان هنگامه‌ای برپاست. آسمانیان سردرگوش هم گذاشته، با شادی و سرور، سرود مقدم دلدار را زمزمه می‌کنند. ملائک زمان و زمین را گلباران می‌کنند. از خانه خدیجه نوری می‌درخشد که عالم را روشن کرده است.

فرشتگان صف به صف ایستاده‌اند تا خداوند به آنان اذن ورود به این خانه بهشتی را عنایت فرماید. به خود می‌بالند که می‌خواهند روی دلربای محبوبه خدا را تماشا کنند. از یکدیگر سبقت می‌گیرند تا تبریک و سلام خدا را بر خدیجه برسانند.

چشمان زیبای پیامبر غرق آبی بیکران آسمان است و قلب و روحش در حال سجده شکر. معبود بی‌همتا را سپاس و تقدیس می‌گوید که فرزندی را به او عطا فرموده که مایه مباهات و فخر عالم و عالمیان است. پیک حق آمد و بر او خواند: «انا اعطیناک الکوثر، فصل لربک وانحر، انّ شائنک هو الأبتر»؛

فاطمه بزرگ بانویی است که با تولدش زن شخصیت گرفت و ارزشمند شد. اگر فاطمه نبود عرب های جاهلیت در جهل خود می ماندند و همچنان دختران خود را زنده به گور می کردند.

فاطمه آمد تا آفرینش زن معنا بگیرد و زن در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وارد شود.

فاطمه بانویی که تقدس و بلاغت از کلامش می بارید و در خطبه فدکیه این فصاحت کلام عشق جاری شد آنچنان که زنان آن زمان فهمیدند که زن بودن به این نیست که در خانه بمانی و در عرصه های اجتماعی وارد نشوی.

فاطمه زهرا (علیها السلام) در قسمتی از خطبه فدکیه می‌فرمایند: “پس خداوند ایمان را موجب پاکی شما از شرک، نماز را موجب تنزیه و پاکی شما از (آلودگی) تکبر، زکات را باعث تزکیه و طهارت روح و روان و رشد و فزونی در روزی، روزه را موجب پایداری اخلاص، حج را باعث استواری دین، دادگری و عدل را موجب انسجام و تقویت دل ها، اطاعت و پیروی از ما را باعث نظم و آسایش ملت، رهبری و پیشوایی ما را موجب امان از جدایی و تفرقه، جهاد را موجب عزت و شکوه اسلام، صبر و پایداری را کمکی بر استحقاق و شایستگی پاداش، امر به معروف را به مصلحت عامه مردم، نیکی به پدر و مادر را سپری از خشم پروردگار، پیوند و پیوستگی با ارحام و خویشاوندان را موجب کثرت جمعیت، قصاص را موجب جلوگیری از خون ریزی ها، وفا به نذر را موجب قرار گرفتن در معرض آمرزش، پرهیز از کم فروشی را موجب عدم زیان و ورشکستگی، نهی از آشامیدن شراب را به خاطر پاک بودن از پلیدی، دوری جستن از قذف (تهمت ناروای جنسی) را انگیزه‌ای برای جلوگیری از لعن و نفرین، پرهیز از دزدی را موجب حفظ عفت و پاکدامنی قرار داد و خداوند شرک ورزیدن نسبت به خود را از آن جهت حرام فرمود که بندگان در بندگی خود نسبت به ربوبیت او اخلاص پیشه کنند، پس “از خداوند بدان گونه که شایسته است پرهیز داشته باشید و تقوا پیشه کنید و جز درحال مسلمانی از دنیا نروید.” و خدا را در آنچه که شما را بدان امر می‌کند و آنچه که نهی می‌کند فرمان برداری کنید. زیرا تنها بندگان دانا از خداوند خوف و ترس دارند.

این تنها بخشی از سخنان زنی آسمانی است.

اکنون که روز میلاد دخت نبی بانوی مکرم اسلام آمده است برماست که سخنان این بزرگ بانوی جهان شیعه را الگوی خود در زندگی قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.