سرویس: اخبار شهرستان 16:32 - جمعه 05 مرداد 1397

امام جمعه شهر نصرآباد:

اگر ملتی متقی شود می تواند خود را در برابر همه آفات حفظ و بر مشکلات فایق آید

امام جمعه شهر نصرآباد گفت: اگر ملتی متقی شود می تواند خود را در برابر همه آفات حفظ و بر مشکلات فایق آید.

به گزارش اصفهان شرق، در پنجمین روز از دومین ماه دومین فصل سال حمایت از کالای ایرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین کمال دشتی امام‌جمعه محترم نصرآباد ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با استناد به حدیثی گهربار از حضرت امام رضا علیه السلام گفت: کسی که نماز را به جا آورد ولی زکات نپردازد نمازش پذیرفته نیست و اگر کسی از پدر و مادر خود سپاسگزاری نکند شکر خدا را بجا نیاورده است.

وی در خصوص اثار شکرگزاری با استناد به ایات الهی افزود: سپاسگزاری باعث افزایش ظرفیت انسان و موجب افزایش نعمت الهی می‌شود. سعی کنیم فرهنگ تقدیر و تشکر را در خانه خود رواج دهیم و در منزل طلبکار هم نباشیم و بیشتر بر روی نقاط قوت تأکید کنیم و انگشت اشاره به سمت نقاط ضعف اعضای خانواده نبریم.

نامبرده ضمن تاکید بر لزوم افزایش معرفت نسبت به ساحت مقدس امام زمان ارواحنا فداه گفت: مهم تر از معرفی امام زمان علیه السلام برای اهل خانه معرفی نقش و جایگاه امام در زندگی است تا اعضای خانه خوبان زمینه ساز ظهور امام زمان علیه السلام باشند.

امام جمعه نصراباد در خطبه دوم نیز نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و گفت: صله رحم یکی از مصادیق تقوای الهی است و  کسی که صله رحم را ترک کند تقوای الهی را رعایت نکرده است.

خطیب مذکور محور اصلی خطبه دوم را به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و روز نماز جمعه اختصاص داد و با استناد به بیاناتی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری گفت : نماز جمعه نمایشگاه قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام. فریضه عبادی و سیاسی . پشتوانه محکم نظام اسلامی، سنگر موثر در مقابل تهاجم فرهنگی، مرکز بصیرت و اگاهی و پایگاه اصلی ترویج و تقویت معنویت، سیاست و مقاومت است.

کمال دشتی توجه به هدایت سیاسی نمازگزاران و توصیه و امر به تقوا و اصلاح  اخلاقی جامعه با ارایه راهکارهای عملی را از وظایف امام جمعه بر شمرد و تاکید کرد: اگر ملتی متقی شود می تواند خود را در برابر همه افات حفظ کند و بر همه مشکلات فایق آید.

خطیب نماز جمعه نصراباد نلغزیدن و راه کج نرفتن و از زانو در نیامدن و ایستادگی و مقاومت را از آثار نماز جمعه عنوان کرد و افزود: در هشت سال دفاع مقدس نماز جمعه منبع انرژی و نیرو بود و از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنونی عامل شکست توطئه دشمنان بوده است و الان نیز در عرصه جنگ اقتصادی کمک کار مردم و مسوولان در جهت غلبه بر دشمنان است.

نامبرده با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با مرکزیت وزارت خزانه داری امریکا و لزوم وحدت و همدلی مردم و مسوولان در مقابله با این جنگ تمام عیار دشمن گفت: همانگونه که در جنگ تحمیلی همه مردم و مسئولان به فکر هم برای فراهم کردن ما یحتاج یکدیگر و کمک و حضور در جبهه بودند الان هم در جنگ اقتصادی همه باید به فکر هم باشیم و افرادی که کالا در اختیار دارند نباید احتکار کنند و این احتکار نشانه عدم آگاهی آنها از جنگ نرم اقتصادی است. این در حالی است که مقام معظم رهبری از چند سال پیش با نامگذاری سالها مردم و مسئولان را به جنگ اقتصادی توجه دادند.

لازم به ذکر است به مناسبت روز نماز جمعه با اهدای لوح تقدیر از طرف بخشدار جرقویه سفلی، شهردار و شورای اسلامی شهر نصراباد از زحمات حجت الاسلام کمال دشتی قدردانی و با حضور حجت الاسلام دست افکن دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان حکم مسوولیت بنیاد مذکور در شهر نصراباد به امام جمعه نصراباد تقدیم شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.