اصفهان شرق

مواضع انقلابی ملت ایران نشان داد که در برابر دشمنان اهل تسلیم نخواهند بود

کدخبر: 171812
1397/05/05 در ساعت 16:11

به گزارش اصفهان شرق، احمد شاکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کوهپایه با توصیه به رعایت تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات و توقف در موارد شبهه؛ اظهار کرد: تقوا کلمه بندگی خداست تقوا نشستن پای درس استاد است و این استاد می گوید آن چه را که خدا واجب کرده است به جا آورید و آن چه را که خدا حرام کرده است از آن اجتناب کنید.

وی با اشاره به نامه ۳۱ نهج البلاغه افزود:حضرت علی (ع) به یکی از فرزندانش تقوای الهی را سفارش کرده است و آباد شدن دل را در ذکر خدا دانسته است دلی که ممکن است زنگار بگیرد و بمیرد.

امام جمعه شهر کوهپایه با اشاره به ایات قران کریم، تصریح کرد: اگر انسان خود را رها کند در بی عقلی، بی شخصیتی و بی عطوفتی مثل چهارپایان می شود و جز خود کسی را نمی بیند.

وی بیان کرد: انسان اگر فقط به دریچه دنیا نگاه کند و همه چیز را از دریچه دنیا ببیند دلش چیزی نمی بیند و به فرمایش حضرت علی (ع) برای زنده نگاه داشتن دل باید به نصایح دیگران گوش داد.

شاکری اذعان کرد: اگر به تعبیر دعای یکی از روزهای ماه رمضان بهشت می‌خواهید باید اهل نماز باشید و اگر می خواهید به درجات بالا بروید و اهل توجه شوید نماز شب بخوانید و باید اوامر الهی را رعایت و نواهی را مراعات کنید.

احمد شاکری در ادامه گفت: بدون عمل و توبه امید آخرت نداشته باشید چگونه بدون توبه و با آروزی دراز امید آخرت می خواهید داشته باشید و از کسانی نباشید که هم آرزوی دراز دارند و هم به دنیای خود می خواهند برسند و در عین حال امید توبه هم دارند این دو با هم سازگار نیستند.

امام جمعه شهر کوهپایه خاطرنشان کرد: کسانی که آرزوی دراز دارند موفق به توبه نمی‌شوند کسانی که عمل ندارند امید آخرت و آرزوی دراز دارند و توبه نمی کنند و فقط به دنیا توجه دارند و عاجز از شکر نعمت های الهی هستند.

وی با اشاره به قرآن کریم در بیشمار بودن نعمت های خداوند افزود: اگر بخواهید نعمت های خداوند را بشمارید نمی توانید هر از چند گاهی نعمت های خداوند را در ذهن ردیف کنید و شکر چند نعمت را که می توانید به جا آورید با نعمت عقل شکر عقل را می توانید به جا آورده و با نعمت زبان می توانید قرآن تلاوت کرده و دعا بخوانید و مقصود خود را به دیگران بفهمانید.

شاکری بیان کرد: کسانی که دلبستگی به دنیا پیدا کرده اند در این وادی قدم نمی گذارند که شکر خدا را به جا آورند و می گویند نمی دانیم دیگران را از کار غلط نهی می کنند و به دیگران می گویند چرا اشتباه می کنید ولی نوبت به خودشان که می رسد این گونه نیست یا اگر کسی دیگر آن ها را نهی کنند نهی آن ها را نمی پذیرند نه خودش به نواهی که برای دیگران دارد عمل می کند و نه به نواهی دیگران توجه می کند و خودش پروا ندارد که اشتباه می کند.

احمد شاکری گفت: انسان هایی که دل بسته به دنیا شده اند و امید به آخرت دارند ولی وارد میدان عمل و عبادت خدا نمی شوند دیگران را به چیزهایی که خودشان عمل نمی کنند دستور می دهند وقتی کاری را انجام نمی دهیم چگونه می توان به خود اجازه دهیم که به دیگران بگوییم چرا آن کار را انجام نمی دهید کسانی که امید آخرت دارند بدون عمل صالحان را دوست دارند اما عمل صالحان را انجام نمی دهند.

شاکری افزود: تصمیم بگیرید آن چه را که خدا می پسندد انجام دهید راستی اگر هر کاری که خودمان و دلمان بخواهد انجام دهیم و دنبال هوای نفس حرکت کنیم با کافران چه تفاوتی می توان داشته باشیم جز این که محیط به ما اجازه نمی دهد بعضی از کارها را انجام دهیم.

امام جمعه شهر کوهپایه خاطرنشان کرد: کسانی که تقوا را زیر پا می گذارند دنبال خواهش های نفسانی حرکت می کنند معلوم می شود و نشانه آن است که اگر در محیطی آزادتر باشند پا را فراتر از حال قرار داده و خودشان را آزادتر می دانند.

وی گفت: بعضی کارهای خود را طبق دستور اسلام و قرآن انجام می دهند ولی برخی برایشان مهم نیست این ها نشانه این است که محیط اجازه دیگر کارها را به آن ها نمی دهد که مرتکب آن شوند امید است با رعایت تقوا خواهش های نفسانی را زیر پا گذاشته و آن چه را که خدا می پسندد انجام دهیم.

احمد شاکری با اشاره به ۵ مرداد سالروز اولین نماز جمعه پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی با حکم حضرت امام خمینی و به امامت حضرت آیت الله طالقانی، اظهار کرد: نماز جمعه ۳۹ ساله شد و وارد ۴۰ سالگی شده است و جایگاه والای نماز جمعه در روایات فراوان بیان شده است.

امام جمعه شهر کوهپایه بتصریح کرد: در حدیثی از امام رضا (ع) سوال شده است که چرا نماز جمعه خطبه دارد ایشان جواب دادند نماز جمعه یک مجمع و یک اجتماع عمومی است خدای متعال اراده کرده است که امام وسیله ای برای وضع نمازگزاران داشته باشد وسیله ای برای تعقیب نمازگزاران و مؤمنان برای عبادت در اختیار امام باشد وسیله ای برای ترساندن مؤمنان از گناه و معصیت در اختیار امام باشد امام بتواند بیان کند آن چه را که مصلحت

دین و دنیای مسلمانان است و علت خطبه خواندن در نماز جمعه اگاهی مردم است.

وی با اشاره به حمله همه جانبه دشمنان به انقلاب، افزود: دشمنان از هر طرفی که نگاه می‌کنیم به ما هجوم اورده اند به فرهنگ، بنیان خانواده و اهداف ما هجوم اورده‌‌اند و در مسائل سیاسی رئیس جمهور دیوانه امریکا چه حرف های زده است که خوشبختانه رئیس جمهور مواضعی خوبی در یک ماه اخیر داشته‌اند و انچه را که مد نظر انقلاب هست در یک ماه گذشته به مرصع ظهور رسانده است.

شاکری با اشاره به صحبت‌های بی ربط رئیس جمهور و وزیر امور خارجه امریکا، بیان کرد: با این حرف‌ها می‌خواهند ملت ایران را تسلیم کنند اما صحبت‌های رئیس جمهور اخیرا و مواضع انقلاب و مقام معظم رهبری در طول چهل سال گذشته انقلاب نشان می‌دهد که ملت ایران اهل تسلیم نبوده و نخواد بود.

امام جمعه شهر کوهپایه با اشاره به سخنان دیروز سردار سلیمانی در یادواره شهدا در استان همدان، تصریح کرد: یک شیر مرد این گونه به میدان می اید و می‌گوید سپاه برای ترامپ کافی است.