سرویس: غیر تولیدی 15:18 - جمعه 05 مرداد 1397

رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

افزایش نرخ ارز باعث بی ثباتی در بازار می شود/ ظرفیت بالای دامپروری ایران برای حضور در بازارهای جهانی

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صنعت دامپروی می تواند یکی از مزیت های قابل توجه صادراتی ایران در بازارهای جهانی باشد.

به گزارش اصفهان شرق، سید عبدالوهاب سهل آبادی  در حاشیه بازدید از شرکت کشت و دامداری فکا اصفهان تصریح کرد:باید از مزیت های تولیدی داخل در بازارهای خارجی نهایت استفاده را ببریم و صنعت دامپروی با توجه به پیشینه اش  در ایران می تواند یکی از مزیت های صادراتی و تولیدی ایران باشد.

وی تاکید کرد:ایران در برخی از رشته های صنعتی نمی تواند با کشورهای پیش رو رقابت نزدیکی داشته باشد ولی در صنعت دامپروری و کشاورزی توانایی رقابت دارد.

وی تصریح کرد: افزایش نرخ دلار نمی تواند صادرات را یکباره افزایش دهد بلکه باعث برهم ریختن بازار و بی ثباتی می شود.

جمشید جلیل نژادمدیر شرکت کشت و دامداری فکا اصفهان در این دیدار گفت: این شرکت از سال 1357 فعالیت خود را در 700 هکتار  آغاز و امروز با 10 هزار  راس دام یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شیر کشور به شمار می آید.

وی متوسط تولید روزانه شیر در این مجتمع را  160 تن و سالانه 60 هزار تن برشمرد و گفت: 210 نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی فعالیت می کنند و توسعه این مجموع به دلیل کمبود منابع آبی و حمل و نقل مواد غذایی در استان اصفهان متوقف مانده است .

وی تولید جنین آزمایشگاهی  و تولید جنین  بیوتکنولوژیک از گاوهای مرده را یکی از تولیدات مهم این شرکت برشمرد و گفت:تولید گوساله های حاصل از تخمک و فروش سالانه 800 راس تلیسه آبستن از دیگر تولیدات این شرکت است .

وی تاکید کرد:صادرات جنین و گوساله این شرکت به کشورهای آسیای میانه ،افغانستان ،عراق و عمان آغاز شده است .

جلیل نژاد خاطر نشان کرد:روزگاری برای راه اندازی گاوداری در ایران از هلند جنین گاو وارد می شد ولی امروز  ایران  به عنوان صادرکننده جنین گاو شناخته می شود.

وی  کمبود مواد غذایی برای خوراک دام ،افزایش هزینه حمل و نقل ،کمبود منابع آبی و کم توجهی به تحقیق و توسعه از چالش های این شرکت تولیدی برشمرد و گفت:هزینه های تحقیق و توسعه باید به صورت هزینه سرمایه ای دیده شود تا تولیدات جدیدی را به بازار عرضه کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.