سرویس: اجتماعی 09:03 - شنبه 06 مرداد 1397

گفتگوی اختصاصی با امام جمعه شهر سجزی:

جانمایی مکان دفن پسماند ویژه در سجزی، غیر کارشناسانه است

امام جمعه شهر سجزی گفت: احداث پسماند ویژه با این جانمایی بی احتیاطی مسوولان است و احداث این پسماند سجزی، ورتون و زفره را درگیر می کند.

حجت الاسلام محمد رضا جعفری امروز در گفت‌و گو با اصفهان شرق، با اشاره به احداث پسماند ویژه در شهر سجزی، اظهار کرد: پسماندهای معمولی زیان آور است و مهمتر از آن بحث پسماندهای ویژه است و از لحاظ قانونی فاصله حداقلی آن باید تا شهر حفظ، تا آثار مخرب آن گربانگیر مردم نشود.

وی افزود: احداث پسماند ویژه با این جانمایی بی احتیاطی مسوولان است و احداث این پسماند سجزی، ورتون و زفره را درگیر می کند.

امام جمعه شهر سجزی، تصریح کرد: خبرهایی از استانداری احداث پسماند در شهر سجزی را در حد گزینه مطرح و بیان می‌کند که هنوز مصوب نشده است اما به نقلی دیگر احداث این پسماند در شهر سجزی تصویب شده و دیگر نمی توان اقدامی انجام داد.

وی با اشاره به نگرانی مردم از شروع به کار دفن پسماند ویژه، خاطرنشان کرد: این کار در مجموع کارشناسی نشده است و به همین منظور نگرانی مردم و اهالی منطقه امری طبیعی است و شایسته است فاصله آن تا خود شهرهای اصلی لحاظ شود.

جعفری با اشاره به خواسته مردم در این باره؛ بیان کرد: پسماند ویژه نباید در اطراف شهر سجزی، ورتون و زفره احداث شود و جای آن را باید عوض کنند؛ آن قدر بیابان وجود دارد که استفاده کشاورزی و حتی کاربری ساخت و ساز ندارد و می توان پسماند را در آن قسمت‌ها لحاظ کرد و اطراف خود شهر قرار نگیرد.

*مردم از طریق قانونی پیگیر جابه جایی محل احداث کارخانه پسماند ویژه باشند

امام جمعه شهر سجزی اشاره به صحبت های خود با مردم و مسؤولان، اذعان کرد: مسوولان و شورای اسلامی شهر سجزی از ظرفیت های قانونی استفاده کنند و از طریق نمایندگان مجلس و مسوولان در استانداری مانع این کار شوند.

محمد رضا جعفری با اشاره به نگرانی مردم از این جانمایی؛ عنوان کرد: مردم نیز از طریق راه های قانونی ابطال خود را اعلام کنند و منشأ آشوب نشوند و حرف های خود را منطقی به گوش مسوولان برسانند و از راه های غیر معقول استفاده نکنند.

وی در ادامه گفت: مسوولان شهر، شورای اسلامی، شهرداری سجزی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با جدیت خواسته مردم را پیگیری کنند و مردم نیز با نوشتن طومار و یا مواردی که می توان به صورت قانونی ابطال و مخالفت خود را اعلام کنند، مخالفت خود را با این کار اعلام کنند تا از احداث پسماند ویژه جلوگیری شود و سعی می کنیم تا کلنگ سایت زده نشود.

*آلودگی شهرک های صنعتی سجزی را در برگرفت

امام جمعه شهر سجزی اذعان کد: متأسفانه شهر سجزی از امکانات محروم و مظلوم واقع شده است و کارخانه های قیر و آلاینده دیگر در شهرک صنعتی سجزی مستقر شده است و احداث پسماندهای معمولی در نزدیکی محمد آباد بوی بد و آزار دهنده دارد.

وی افزود: امیدوارم این شهر از مظلومیت و محرومیت در آید و بهترین اشخاص اهالی خود شهر هستند که باید در شهر خود بمانند و به شهر های دیگر مهاجرت نکنند و به آباد سازی آن کمک کرده و به کمبودهای آن توجه کنند تا این شهر به جایگاه واقعی خود برسد.

جعفری در ادمه با اشاره به پیشینی تاریخی شهر سجزی، گفت: شهر سجزی پیشینه تاریخی دارد و و آمار شهر سجزی، مزرعه شور و سیستان بعد از ۴۰ سال از انقلاب به ۵ هزار نفر رسیده است و در دهه ۶۰ این شهر ۳۰ شهید داده است، این شهر از وضعیت فرهنگی و تدین بسیار عالی است و افرادی که از این شهر رفته اند به درجات عالی رسیده اند و نباید چنین شهری محرومیت داشته باشد و واقعا” ظلم بزرگی است و اهالی شهر باید از محرومیت نجات پیدا کنند.

*صنعتی شدن منفعت چشمگیری برای مردم نداشت

امام جمعه شهر سجزی تصریح کرد: صنعتی شدن شهر سجزی و در کنار آن آلایندگی ها منفعت چشمگیری برای مردم نداشته است و بیشتر کارخانه ها نیروی خود را از اطراف اصفهان و شاهین شهر جذب می کنند و زحمت سرویس و هزینه های دیگر را برای خود دارند ولی از اهالی شهر به طور کامل استفاده نمی کنند از این رو منفعت زیادی برای مردم نداشته است و عوارض و مالیات خود را به استانداری داده و مبلغ ناچیزی از آن در اختیار شهر قرار دارد.

وی عنوان کرد:شهر سجزی از جهت اسفالت معابر و امکانات رفاهی در مضیقه و بحث پایانه شهر هنوز ناتمام مانده است؛ می توان کارهای زیادی برای شهر انجام داد که مستقیما بودجه لازم است؛ بودجه لازم را می توان از شرکت های اطراف مهیا کرد ولی متأسفانه چنین تصمیم گیری نشده است.

جعفری خاطر نشان کر: در شهر سجزی مردم در بحث کشاورزی باید تلاش زیادی داشته باشند و می توان با مدیریت در آب و کشت شهر و اطراف آن را احیا کرد و در بحث دامداری اقدامات خوبی انجام گرفته است و خواهران نیز در بحث صنایع دستی، قلم زنی و تابلو فرش هنرمند هستند و شهر دارای پتانسیل قابل توجه ای است و اهالی شهر سجزی با قدم گذاشتن محکم در میدان منشأ خیر در جاهای دیگر خواهند بود.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه

 

همچنین بخوانید:

3 نظر در مورد “جانمایی مکان دفن پسماند ویژه در سجزی، غیر کارشناسانه است”

  1. کاش یکم با دقت نظر بیشتری مدیران مربوطه رو انتخاب میکردن
    این مشکلات ، خسارت های جبران ناپذیری میزنه در آینده

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.