سرویس: غیر تولیدی 16:13 - پنجشنبه 04 مرداد 1397

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:

کشف داروی مخدر در یک عطاری شهر اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در بازرسی از واحدهای عطاری، شاهد کشف مقادیر قابل توجهی از داروی مخدر در یک عطاری بودیم که آن واحد پلمب و متخلف به دستگاه قضایی معرفی شد.

به گزارش اصفهان شرق، کیانوش جهانپور اظهار داشت: در بازرسی صورت گرفته توسط بازرسان معاونت غذا و دارو از واحدهای عطاری مقادیر قابل توجهی داروی مخدر و غیر مجاز و کالاهای قاچاق در یک عطاری کشف و ضبط شد.

وی بیان داشت: پرونده واحد عطاری متخلف به مرجع قضایی ارسال و در پی آن با دستور مرجع  این واحد عطاری پلمب شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در حین پلمب نیز مجددا مقادیر قابل توجهی داروی مخدر غیر مجاز تقلبی و قاچاق کشف شد، ادامه داد: با توجه به اینکه عده ای از افراد سودجو با نام عطاری اقدام به ارائه گیاهان دارویی تقلبی به شهروندان می کردند از این جهت نظارت و بازرسی ها را روی عطاری ها آغاز کردیم که در پی بررسی ها متوجه کشف مواد مخدر از یک عطاری شدیم.

وی همچنین از کنترل دمای مواد غذایی در فروشگاه ها توسط بازرسین بهداشت خبر داد و بیان داشت: نظارت بازرسین با توجه به اهمیت کنترل دمای مواد غذایی در واحدهای صنفی (مواد اولیه و مواد غذایی پخته) و کنترل دمای یخچال و فریزر و سردخانه ها جهت حفظ سلامت و کیفیت مواد غذایی صورت می گیرد.

جهانپور گفت: کارشناسان واحد مهندسی بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرضا با استفاده از دماسنج های لیزری از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۲۶۰ مورد کنترل دما انجام داده اند و با ارائه اموزش های لازم به متصدیان صنوف نسبت به رفع مشکل اقدام کرده اند.

شهرخبر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.