سرویس: غیر تولیدی 13:13 - پنجشنبه 04 مرداد 1397

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران

تنقلاتی که سرطان را به جانتان می اندازد

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران درباره عوارض ناشی از مصرف تنقلات مضر در بدن توضیحاتی داد.

به گزارش اصفهان شرق،محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: برای تهیه تنقلات مضری مانند چیپس و پفک ممکن است از مواد غذایی غیربهداشتی یا روغن‌های چند بار مصرف استفاده شود که این موضوع بیشتر برای  برندهای غیرکارخانه‌ای و غیر صنعتی صادق است.

وی ادامه داد: معمولا در کارخانه‌های تولید چیپس و پفک روغن مورد نیاز جهت تهیه این تنقلات کنترل می‌شود اما به طور کلی چیپس و پفک از مقدار زیادی نمک و روغن درست شده است که در درازمدت باعث بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و چاقی مفرط می‌شود.

عزیزی بیان کرد: سیب زمینی‌هایی که در منزل تهیه می‌شود معمولا دارای مقدار زیادی روغن و حتی نمک هستند و ضرر این مواد غذایی از نوع کارخانه‌ای یا حتی غیرصنعتی آن بیشتر است.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران ادامه داد: مصرف مواد غذایی که با روغن‌های مانده و چند بار مصرف تهیه می‌شوند در دراز مدت باعث بروز سرطان می‌شود که البته  این عارضه علاوه بر مصرف مواد غذایی ناسالم به دلیل تغییر سبک الگوی غذایی نیز ایجاد می‌شود.

بروز مشکل در کارکرد کلیه با مصرف زیاد چیپس و پفک

وی گفت: تا حد امکان باید به جای مصرف تنقلات چیپس و پفک از خوراکی‌هایی چون انواع مغزها و برگه‌های خشک استفاده کرد.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران یادآور شد: مصرف چیپس و پفک به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی نمک و چربی است کارکرد کلیه را در دراز مدت با مشکل روبرو می کند به همین دلیل باید در مصرف آن زیاده روی نکرد.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.