سرویس: اجتماعی 12:12 - پنجشنبه 04 مرداد 1397

قابل توجه شناگران در روزهای تابستانی؛

بلایی که استخر‌های روباز بر سرتان می‌آورد

متخصص پوست و مو گفت: تمایل به استفاده از استخر در روز‌های تابستانی زیاد است، اما رعایت اصول بهداشت و سلامت اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش اصفهان شرق، رویا گستر‌ی متخصص پوست و مو درباره بیماری‌هایی که در استخر‌های کثیف شیوع زیادی دارند، اظهار کرد: قارچ پا و قارچ‌های سطحی پوست به نام تیناورسیکالر در این استخرها شیوع بالایی دارند.

مهم‌ترین عوارض پوستی که در کمین شناگران است

وی بیان کرد: افرادی که به استخرهای روباز می‌روند باید از کرم‌های ضد آفتاب و ضد آب استفاده کنند؛ اگر افراد از این کرم‌ها استفاده نکنند این احتمال وجود دارد که دچار آفتاب سوختگی شوند؛ مبتلایان به آفتاب سوختگی در معرض ابتلا به سرطان پوست هم قرار دارند؛ تابش مداوم نور شدید خورشید به پیری زودرس پوست و تخریب الیاف الاستین و کلاژن منجر می‌شود؛ از دیگر عوارضی که مصرف نکردن کرم‌های ضد آفتاب در استخرهای روباز به همراه دارد می‌توان به لک‌های پوستی اشاره کرد.

این متخصص پوست و مو افزود: کرم‌های ضد آفتاب باید هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار تکرار شوند؛ افراد بهتر است که از رفتن به استخرهای روباز  بین ساعات ۱۲ تا ۱۵ بعدازظهر خودداری کنند، زیرا در این ساعات تابش نور خورشید عمودی و احتمال آفتاب سوختگی بیشتر است.

گستری تأکید کرد: کلر و مواد ضد عفونی کننده‌ای که در استخر‌ها استفاده می‌شوند عوارضی مانند خشکی، حساسیت و خارش پوست را به همراه دارند بنابراین افراد باید پس از بیرون آمدن از استخر از لوسیون‌ها و کرم‌های مرطوب کننده بدن استفاده کنند تا دچار خشکی پوست، خارش و اگزما نشوند.

وی یادآور شد: کلر موجود در آب استخر می‌تواند سبب تغییر رنگ مو‌ها شود بنابراین افراد به ویژه آنهایی که مو‌های رنگ شده دارند باید پس از بیرون آمدن از استخر از ماسک مو و روغن‌های ارگانیک استفاده کنند؛ اشخاصی که به استخر می‌روند و مو‌های رنگ و دکلره شده دارند باید پس از خارج شدن از استخر مو‌های خود را با شامپو‌های ملایم روزانه و شوینده‌های مخصوص مو‌های رنگ شده بشویند تا دچار خشکی مو، موخوره، خُرد شدن و ریزش مو نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.