سرویس: اخبار شهرستان 11:25 - پنجشنبه 04 مرداد 1397

فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس:

سرعت‌گیری تکمیل سامانه دوم آب شرب با حمایت بخش خصوصی/ دیگر نمی‌توان آب جدیدی از زاینده‌رود به صنعت وارد کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: خساراتی به باغداران وارد شد ولی باید با توزیع عادلانه، آب به نحوی تخصیص می یافت که باعث خشکی درختان میوه نشود.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با اصفهان شرق، ضمن تشکر از صنف کشاورزی و نمایندگان کشاورزان به دلیل برگزاری گردهمایی روز جمعه در روستای وجاره برای رسیدگی به مسائل اخیر، اظهار کرد: خوشحالیم که این قبیل برنامه ها از مسیر قانونی انجام می شود تا بتواند به صورت جدی به مشکلات قشر زحمت کش کشاورزان رسیدگی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با توجه به اینکه پیگیری بسیاری در این مدت به صورت فردی و جمعی در ارتباط با مصوبات طرح انتقال آب انجام گرفت، افزود: اجرای فعال سازی تونل سوم انتقال آب از کوهرنگ و پروژه سد تونل سوم در کارگروه ویژه ای بررسی و منجر به از سرگیری فعالیت های اجرایی تونل سوم شد.

وی با بیان اینکه برخی حساسیت ها روی بخش صنعت معطوف شد، گفت: فولاد و بخش صنعت پس از برگزاری جلسات پیاپی موافقت هایی در رابطه با خدمات اجتماعی داشت و همچنین مقرر شد تا در برابر بهره برداری از آب، نقش ایفا کند که این نقش آفرینی در زمینه خسارت و همچنین مشارکت در احداث تونل سوم، بهشت آباد و شیرین کردن آب خلیج فارس، صورت گرفت.

فولادگر تصریح کرد: سامانه دوم آب شرب، وقت گذاری زیادی را در برداشت و اگر سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تامین مالی وارد شوند، تکمیل این سامانه سرعت می گیرد.

وی با بیان اینکه با قوت طرح ها و مصوباتی که طی این مدت به تصویب رسید را دنبال می کنم، اذعان کرد: مصوبات شورای هماهنگی زاینده رود و شورای عالی آب که طی این چند سال به تصویب رسید هنوز به صورت جدی اجرایی نشده است و این در حالی است که نمایندگان در رابطه با حقابه ها، کنتر های هوشمند، جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و دیگر مسائل پیرامون، وقت گذاری بسیاری انجام داده اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه استان های همجوار باید دست از برداشت های غیر مجاز بردارند، گفت: انتظار ما از نتیجه سفر چهار معاون وزیر در دو هفته قبل به اصفهان این است که جلوی برداشت های غیرمجاز در استان های همجوار گرفته شود زیرا شاهدیم که استان اصفهان در این رابطه پیشتاز بوده و به وظیفه خود عمل کرد.

وی به پیگیری دیگری که در این رابطه انجام شده است، اشاره کرد و افزود: طرح شیرین کردن خلیج فارس و انتقال آب آن شیوه ای بسیار بهینه است که در کرمان تجربه شد و قطعا با این شرایط خشکی رودخانه زاینده رود، دیگر نمی توان آب جدیدی به صنعت از زاینده رود وارد کرد و در این خصوص باید این مساله به درستی و با سرعت خوبی انجام شود.

فولادگر از استخراج صورتجلسه 6 ماده ای از جلسه ای که با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتند، خبر داد و خاطرنشان کرد: تامین خسارت عدم کشت از مسائل مهمی است که همه نمایندگان مجمع نیز پیگیر این مساله هستند و در جلسه ای که با لاریجانی گذاشته شد، صورت جلسه ای 6 ماده ای استخراج و به وزارت نیرو ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه با شرایط فعلی نمی توان پیش بینی برای کشت پاییزه شرق اصفهان در نظر گرفت، اظهار کرد: خساراتی به باغداران وارد شد ولی باید با توزیع عادلانه، آب به نحوی تخصیص می یافت که باعث خشکی درختان میوه نشود و در رابطه با کشت پاییزه، الان نمی توان پیش بینی کرد ولی خسارت عدم کشت باید دنبال شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با توجه به اینکه باید زمینه اشتغال های دیگر را به شرق اصفهان فراهم کنیم، تاکید کرد: شرق اصفهان پتانسیل خوبی در گردشگری، صنایع تبدیلی و خانگی و همچنین صنایع دستی دارد و در این خصوص زمینه گرفتن وام اشتغال برای روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت قابلیت اجرا دارد که تسهیلات لازم را از بانک کشاورزی، پست بانک، توسع تعاون و صندوق کارآفرینی امید می توان دنبال کرد.

وی با ابراز تاسف از عدم حضور در بین کشاورزان تصریح کرد: به علت کسالت نتوانستم به جمع کشاورزان بیایم ولی این اطمینان را به آنها می دهم که با جدیت تا کنون همه مشکلات و مسائلشان را به مسئولان ذیربط انتقال داده ام و تا اجرای آن از تلاش دست بر نخواهم داشت.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.