سرویس: اجتماعی 10:23 - جمعه 05 مرداد 1397

عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس:

فراخوان های متعدد برای دعوت به تجمع کامیون‌داران، از طرف دشمن هدایت می شود/ آسیب جدی اعتصاب به چرخ اقتصاد کشور

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: دشمن با نیت حساب شده اقدام به راه اندازی حرکت هایی نظیر تجمع و اعتصاب در بین برخی اقشار زحمت کش جامعه، می کند تا نظم جامعه را به هم زند.

حیدر علی عابدی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه صدا و سیما نقش خوبی را در رابطه با کاهش بار روانی تجمعات ایفا کند، افزود: نقش صدا و سیما در زمان تجمع و یا قبل از تجمعات برای تحلیل برخی رفتارهای اجتماعی بسیار مطلوب است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با ذکر مثالی از استادیوم ورزشی، افزود: اگر در یک استادیوم ورزشی از جمع 100 هزار نفری مردم، سیصد نفر در بین مسابقه، به سمت درب خروجی هجوم ببرند، دیگران بدون اینکه چرایی این موضوع را بدانند، همراه این افراد می شوند و این نوع رفتار متاسفانه در بدنه جامعه و در موضوعات مختلف دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه باید تحلیل قوی در رابطه با برخی اختلالات رفتاری باید انجام شود، گفت: برخی از مردم با دیدن وضعیت گرانی در بخش هایی از بازار، حتی با گرفتن وام و قرض، اقدام به خرید طلا و یا ارز می کنند تا به قول خودشان سودی در معرکه گرانی به دست آوردند ولی در یک تحلیل قوی این حرکت نوعی رفتار غیر واقع بینانه است که آنها را به این سمت سوق می دهد.

عابدی تصریح کرد: بسیاری از مردم واقع بینانه در اقتصاد گام برمی دارند تا نه خود و نه جامعه دچار ضرر نشود.

وی با اشاره به اینکه برخی از تجمعات دوباره قشر کامیون دار سخن به میان می آورند، تاکید کرد: دشمن با نیت حساب شده اقدام به راه اندازی حرکت هایی نظیر تجمع و اعتصاب در بین برخی اقشار زحمت کش جامعه، می کند تا نظم جامعه را به هم زند و برخی غافل از اینکه چه می خواهند به این تجمعات دامن زده و یا در بینشان وارد می شوند و این چنین دامنه تجمع گسترش پیدا می کند که قطعا به ضرر همه اقشار جامعه خواهد بود زیرا ترفند دشمن برای فریب آنهاست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: وزیر وقت در پاسخ به مطالبات به حق قشر کامیون دار، حق بیمه را کاهش داده و الحق والانصاف همه مسئولان در حد توان خود در پیگیری مشکلات این صنف کمک کرده و خواهند کرد و قطعا فراخوان های متعددی که امروز برای تجمع دوباره زده می شود، از سمت دشمنان هدایت شده است.

وی با توجه به اینکه اعتصاب کامیون‌داران به اقتصاد مملکت لطمه می زند، خاطرنشان کرد: اعتصاب امروز کامیون‌داران، عایدی جز ضرر به جامعه ندارد و اگر هر کدام از اصناف نارضایتی داند باید در مسیر قانونی حرکت کنند تا دشمن شاد نشویم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.