سرویس: اجتماعی 11:42 - چهارشنبه 03 مرداد 1397

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره):

مسیر ارائه خدمات به نیازمندان باید کوتاه شود

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مسیر ارائه خدمات به نیازمندان در جامعه باید کوتاه شود و این جزو اهداف بلند مدت ما هست.

به گزارش اصفهان شرق، منصور برقعی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس اساسنامه سال ۹۴ که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده فقر ستیزی در راس برنامه‌های ما قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تمام برنامه های کمیته امداد را با هدف مهار فقر اجرایی کردیم، بیان داشت: در برنامه بلندمدت به دنبال کوتاه کردن مسیر ارائه خدمات به نیازمندان در جامعه هستیم.

قائم مقام کمیته امداد با تأکید بر اینکه رساندن حق هر صاحب حقی عدالت است، ادامه داد: بر اساس آیات الهی بخشی از دارایی ثروتمندان متعلق به نیازمندان است و با توجه به این آیه می‌توان نابرابری اجتماعی را از میان برداشت و امکانات بیشتری را در اختیار طبقه محروم جامعه قرار داد.

وی با بیان اینکه به منظور ثبات در جامعه، تعاون، اقتدار ذاتی و حرکت در مسیر همگرایی و توانمندی، نیازمند تعقیب آموزه‌های الهی هستیم، افزود: این در حالی است که در شرایط کنونی افزایش ثروت بیشتر در دست ثروتمندان و افزایش فقر در بین نیازمندان را شاهد هستیم که نتیجه این روند گسستگی اجتماعی و افزایش آسیب‌ها در طبقات محروم جامعه است.

برقعی با اشاره به وجود یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانواده مستمری‌بگیر در کشور تصریح کرد: آثار تورم در معیشت و درمان مردم ایران به خوبی احساس می‌شود و جامعه برای حرکت در مسیر همگرایی و توانمندی نیازمند نیت‌های خیر و استفاده از آموزه‌های الهی است.

وی با تاکید بر اینکه اندیشه خیر موجب وحدت جامعه می‌شود، تصریح کرد: وظیفه خیران در شرایط کنونی جدی‌تر بوده و باید در این زمینه بیشتر به میدان بیایند.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.