سرویس: اخبار شهرستان 13:51 - چهارشنبه 03 مرداد 1397

فرماندار اصفهان در شهر ورزنه:

احیای بناهای تاریخی شرق اصفهان، بسترساز جذب توریست و اشتغالزایی در منطقه/ مشکل کشاورزان با جدیت پیگیری شود

نماینده استاندار اصفهان در بخش بن رود گفت: بازسازی و مرمت بناهای تاریخی می تواند بسترساز جذب توریست و ایجاد اشتغال در روستاها باشد.

به گزارش اصفهان شرق، فرماندار شهرستان اصفهان در دیدار با شوراهای اسلامی روستاهای بلان، اشکهران و قورتان از توابع بخش بن رود، با اشاره به مشکلات کشاورزان بخش بن رود، اظهار کرد: مشکلات بسیاری در سایه خشکسالی های اخیر برای مردم و علی الخصوص کشاورزان به وجود آمد و تا حد توان سعی کرده ایم مشکلات مردم زحمت کش و آسیب دیده این منطقه را به مسئولان استانی منتقل کنیم.

احمد رضوانی افزود: کشاورزان همواره حامی نظام و انقلاب بوده و مشکلات آنان باید با جدیت پیگیری شده و مرتفع شود.

وی با بیان اینکه اشتغال مردم موضوع بسیاری مهمی برای همه مسئولان است، گفت: گام های موثری تا کنون برای ایجاد مشاغل در سطح استان انجام شده است و امروز دغدغه اصلی ما رسیدگی به وضع معیشت است که با جدیت دنبال می شود.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه مردم ورزنه عمدتا کشاورز هستند، اذعان کرد: مردم این منطقه به دلیل کاهش بارش ها از لحاظ اقتصادی دستخوش مشکلات فراوانی شده اند که باید تدابیر مقتضی جهت ایجاد مشاغل جایگزین برای آنان اتخاذ گردد.

وی با بیان اینکه مشکلات مردم به ویژه کشاورزان باید در اسرع وقت پیگیری و برطرف گردد، عنوان کرد: علیرغم مشکلات موجود و تلاش دشمنان برای تحریک مردم و ایجاد ناآرامی در داخل کشور، ما باید مشکلات موجود را در کمال آرامش پیگیری کرده و توطئه های شوم آنان را برملا سازیم.

رضوانی گفت: نظام و انقلاب ما حاصل خون شهیدان و ازخودگذشتگی خانواده شهدا و ایثارگران است و در شرایط فعلی موظفیم که از انقلاب و خون شهدا حراست و حفاظت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اثار باستانی باید زمینه جذب توریسم شود، تصریح کرد: بازسازی و مرمت بناهای تاریخی در روستاها می تواند بستر را برای جذب توریست و ایجاد اشتغال در روستاها فراهم سازد.

وی اذعان کرد: ورزنه به خاطر قدمت تاریخی همواره مورد توجه همگان بالاخص مسئولان بوده است و امروزه خدمات خوبی در این شهر توسط شهرداری و شورای اسلامی انجام شده که شایسته تقدیر است.

گفتنی است، با حضور فرماندار اصفهان، آب انبار روستای بلان با هزینه بازسازی و مرمت ۶۰۰ میلیون ریال در زمینی به مساحت ۳۶۰ متر مربع و با همکاری دهیاری و میراث فرهنگی، افتتاح شد.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی نیز ضمن تشکر از حضور فرماندار به مشکلات عدیده کشاورزان از جمله نبودن محصولات کشاورزی به صورت مطلق در اثر جاری نشدن زاینده رود در سال گذشته، همچنین حق نکشت کشاورزان به مبلغ 450میلیارد تومان اشاره کرده و خواستار اقدام عاجل در این زمینه شد.

امام جمعه شهر ورزنه مسئله بیکاری جوانان را معضلی بزرگ دانسته و آن را عامل بیشتر مشکلات اجتماعی تلقی کرد.

شامحمدی عدم تخصیص فرمانداری برای ورزنه با وجود دارابودن شرائط را مشکل سوم عنوان کرد و افزود: لازم است مسئولان در این خصوص تصمیم قاطع و صحیحی را اتخاذ کنند.

به گزارش اصفهان شرق، فرماندار شهرستان اصفهان در این سفر یک روزه ضمن بازدید از چندین پروژه شهرداری و کارخانه قارچ روستای قورتان، آب انبار روستای بلان، با علما و روحانیت شهر ورزنه نیز دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/ حسنعلی قطبی ورزنه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.