سرویس: تولیدی 11:14 - چهارشنبه 03 مرداد 1397

فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس:

قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تصمیم قابل دفاعی است/ ضرورت ورود جوانان به مشاغل مدیریتی کشور

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، تصمیمی قابل دفاع است و با وجود حواشی که ممکن است در آینده داشته باشد، نتیجه خوبی به بار می آورد.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به موافقت خانه ملت با اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با 194 رای موافق، طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را همراه با اصلاحاتی تصویب کرد و در این خصوص بکارگیری بازنشتگان در دستگاه های اجرایی محدود شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: بعد از نظر شورای نگهبان و ابلاغ این قانون به دولت به صورت قطعی می توان در این مورد صحبت کرد ولی تا این لحظه شاید این قانون به نظر عده ای سخت گیرانه باشد ولی عملا برای توقف دادن به برخی استثنائات در به کارگیری بازنشستگان، مناسب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی بازنشتگان بعد از بازنشستگی به مشاغل خصوصی روی آورده بودند، گفت: عده ای بعد از بازنشستگی دوباره به سمت جایگاه های مدیریتی در ادارات و سازمان ها بازگشتند و عملا فرصت مهک زدن جوانان برای حضور در عرصه های مدیریتی را سلب کردند.

فولادگر با بیان اینکه باید از تجربه بازنشستگان در اتاق های فکر و مشاوره استفاده شود، تصریح کرد: در هر صورت قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، تصمیمی قابل دفاع است و با وجود حواشی که ممکن است در آینده داشته باشد، نتیجه خوبی به بار می آورد.

وی در پاسخ به اینکه عده ای در تقابل با این قانون، سیستم مدیریتی کشورهای دیگر مثل ژاپن را مثال می زنند، خاطرنشان کرد: در کشور ژاپن یک فرد تا زمانی که از کار می افتد و یا مرگش فرا نرسیده، در سمت مدیریتی خود باقی است ولی باید آن روی سکه را در ژاپن مشاهده کرد و آن داشتن سیستم های آموزشی قوی و نقش پررنگ حضور جوانان در میادین کار است و از طرفی سیستم مدیریت در کشور ژاپن گروهی بوده و تصمیم گیری به صورت فردی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به استثنائات قانون منع بکارگیری بازنشستگان، گفت: روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور اجازه بکارگیری دارند ولی قانون منع بکارگیری بازنشستگان در رابطه با استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا اجرایی می شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.