سرویس: غیر تولیدی 07:27 - چهارشنبه 03 مرداد 1397

کارشناس مسائل سیاسی:

همه رؤسای جمهور آمریکا ایران را تهدید کرده‌اند/ طرح «سایه جنگ» برای سود بیشتر

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که تهدید ایران از سوی آمریکا اتفاق جدیدی نیست، گفت: همه رؤسای جمهور آمریکا در 40 سال پس از انقلاب ایران را تهدید کرده‌اند، هر کدام به نوعی و با بیان مختص به خود این کار را انجام داده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، ابوالفضل قربانی اظهار کرد: سخنان اخیر روحانی هرچند دیر اما به درستی مطرح شد، موضع‌گیری علیه زورگویی‌های آمریکا و تأکید بر ایستادگی در مقابل آن سنجیده بود و حرف تمام کسانی است که برای اعتلای کشور تلاش کرده‌اند.

وی افزود: بار اول نیست که شاهد تهدید از سوی آمریکا هستیم و شاید در 40 سال پس از انقلاب بیش از 50 بار مقامات آمریکایی ما را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند؛ همه رؤسای جمهور در آمریکا، ایران را تهدید کرده‌اند و هر کدام به نوعی و با بیان مختص به خود این کار را انجام داده‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به برداشت‌های غلط از چهره همراه با لبخند رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: برخلاف تصور، بیشترین تهدیدهای عملی در زمان اوباما و به صورت مخفیانه متوجه ایران بود و در آن برهه هم از هر اقدامی علیه کشور ما کوتاهی نمی‌کردند.

وی اضافه کرد: ترامپ به دلیل ویژگی‌های شخصیتی‌اش حرف‌ها را آشکارا می‌زند، رفتاری که صدای نیروهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا را هم در آورده است.

قربانی یادآور شد: نخستین بار نیست که تهدید می‌شویم و احتمالاً آخرین بار هم نخواهد بود، اما قطعاً این گونه حرف‌ها مانند طبل توخالی است چرا که اگر توانایی انجام اقدامی را داشتند آن زمانی عمل می‌کردند که ایران از هر لحاظ قدرت کمتری داشت نه این که امروز در بالاترین سطح قدرت خود در منطقه است و خودشان هم به این موضوع اذعان دارند.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اصفهان تاکید کرد: این در حالی است که اگر تهدیدی از جانب ایران صورت گرفته، به مرحله عمل رسیده مانند هشداری که نسبت به مرزهای آبی داده شد و نظامیان آمریکایی و انگلیسی که به آن توجه نکردند توسط نیروهای مرزبان کشور بازداشت شدند.

وی با انتقاد از نفوذی‌های دشمن در داخل کشور که سایه جنگ را مطرح می‌کنند، عنوان کرد: در داخل کشور این طور به نظر می‌رسد که عده‌ای سود اقتصادی خود را در به تشنج کشیدن فضای روانی کشور می‌بینند، همین‌ها هستند که بر سایه جنگ روی کشور تاکید می‌کنند و مانند روزهای اخیر با نوسان در بازار جیب خود را پر کنند.

به گفته قربانی آمریکایی‌ها پاشنه آشیل زیادی در منطقه ما دارند که حمله به آن‌ها هزینه‌ای بیش از تصورشان به آن‌ها تحمیل می‌کند و آنچه که گفته می‌شود که هزینه مالی جنگ احتمالی میان آمریکا و ایران را کشورهای دیگر پرداخت می‌کنند، عملاً امکان‌پذیر نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد: اولاً هزینه چنین جنگی بیش از توان مالی کشورها خواهد بود، ثانیاً برخی هزینه‌ها قابل جبران با پول نیست و جان سربازان آمریکایی با دلارهای عربی بر نمی‌گردد و ثالثاً هزینه‌های معنوی که در داخل آمریکا علیه دولت ترامپ شکل می‌گیرد هم با پول جبران نمی‌شود.

وی با بیان این که مرزهای ایران از مرزهای ثبت شده کیلومترها فراتر رفته و واکنش ایران به تهدیدات با گذشته متفاوت شده است، مردم باید بدانند که هر کشوری بخواهد اقدامی علیه کشور ما انجام دهد پاسخ محکمی دریافت می‌کند.

قربانی با اشاره به تغییر نوع جنگ‌ها ادامه داد: شرایط با 20 سال قبل تغییر کرده، امروزه دیگر جنگ‌ها به یک میدان و یک منطقه ختم نمی‌شود، چه بسا اتاقی کوچک در گوشه‌ای از ایران اتاق حمله سایبری باشد به مراکز اصلی اطلاعاتی آمریکا که می‌تواند به مراتب مشکلات جدی‌تری را نسبت به حمله کلاسیک تحمیل کند.

وی با بیان این که فتنه‌های منطقه ما نشأت گرفته از رژیم صهیونیستی است، عنوان کرد: با همه ادعاها، این رژیم آسیب‌پذیری بالایی دارد تا جایی که همانطور که در خبرها آمده یکی از وزرای آن‌ها جاسوس بوده و حتماً این فرد آخرین نیست.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: در عین حال ایران باید آمادگی لازم را برای مقابله با تهدیدات داشته باشد، این که نگران موشک‌های ما هستند به دلیل وجود همین قدرت بازدارندگی است که نیاز به توسعه و به‌روزرسانی همیشگی است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.