اصفهان شرق

مضرات احداث پسماند ویژه در بخش کوهپایه، دامان شهر اصفهان را می گیرد

کدخبر: 171575
1397/05/02 در ساعت 18:21

به گزارش اصفهان شرق، شامگاه دیروز علی اکبر باقری با اشاره به پیگیری‌های متعدد شورای شهر سجزی در مورد پسماند ویژه، اظهار کرد: ضررات این احداث نه تنها برای مردم شهر سجزی و بخش کوهپایه مطرح است بلکه دامن گیر شهر اصفهان نیز می‌شود.

وی افزود: جانمایی این پسماند ویژه در بدترین نقطه ممکن و در مسیر قنات‌ها است و زیان احداث ان شهر سجزی و روستاهای اطراف ان‌را در مرحله اول در بر می‌گیرد.

رئیس شورای شهر با اشاره به کم لطفی محیط زیست، تصریح کرد: رعایت استاندارد‌ها که مطرح و عاملی برای اسوده بودن از آن نام برده می‌شود را با توجه به انچه از تجربه و دیگر صنایعی که در این منطقه دیده می‌شود را نمی‌توان قابل تکیه تصور کرد

حجت اسلام محمد هاشمی با اشاره به وضعیت شرق اصفهان، اظهار کرد: اگر برای شهر اصفهان چهار دروازه در نظر بگیریم بد‌ترین دروازه از لحاظ رسیدگی و تراکم الایندگی‌ها ورودی شرق است.

وی با اشاره به رسیدگی‌ها و شرایط قابل قبول در ورودی‌های دیگر شهر اصفهان، افزود: در شرق آلایندگی‌ها چون کارخانه قند، کشتارگاه، پسماند‌های بیمارستانی، پساب فاضلاب و شهرک‌صنعتی سجزی که با شهرک‌های صنعتی دیگر متفاوت است و در صورت‌ جلسه ان کارخانه‌ هایی در نظر گرفته شده که دارای الایندگی است که حدود ۹ کارخانه‌ قیر از جمله این کارخانه‌ها هستند و تمام الایند‌ها در این منطقه حضور دارند.

عضو شورای شهر سجزی تصریح کرد: بدتر از همه این‌ها پسماند ویژه است که مصوب شده و بعد از این‌که در چهار جانمایی برای آن انجام شده بود در اخر مجاورت شهر سجزی انتخاب شد و مخالفت شورای شهر و مردم از این جانمایی با نامه‌ نگاری‌های متعدد به مسوولان و مطرح کردن در جلسات انجام شد.

وی با اشاره به تسویه خانه فاضلاب اصفهان در مجاورت شهر سجزی، خاطرنشان کرد: علی رغم این‌‌که این تسویه خانه مشکلات زیادی برای شهر سجزی ایجاد کرده است اما بعد از این‌که تلاش‌ها برای تغییر تسویه خانه به نظر بی نتیجه می‌رسید با پیگیری‌های شورای شهر سجزی برای استفاده از بخشی از این پساب برای فضای سبز شهر؛ حتی یک قطره هم به شهر سجزی تعلق نگرفت.

هاشمی با اشاره به زیان‌های احداث پسماند ویژه در سجزی، بیان کرد: اما این‌ بار شورا به صورت جدی تلاش می‌کند تا به هر شکلی مانع احداث این پسماند شود چرا که خطر این پسماند بسیار زیاد است.

ابوالفضل ناظمی با اشاره به ویژگی‌های پسماند ویژه، اظهار کرد: زباله‌های بیمارستانی با سوزاندن و پساب و فاضلاب هم با حوضچه‌ها تا حد زیادی اثرات سوء ناشی از آن حل می‌شود اما پسماند ویژه در طبیعت گم نمی‌شود و از جمله روغن های صنعتی است که در حال حاضر فقط در ساوه تسویه و دفع می‌شود که در ساوه هم موفق نبوده و برای همین شهر سجزی را انتخاب کردند.

وی افزود: گفته می‌شود برای این پسماند عایق در نظر گرفته می‌شود اما این روی کاغذ است و هر لحظه امکان دارد با عوامل طبیعی وارد محیط زندگی شود و اثرات خطرناکی دارد و این زباله‌ها به هیچ نحوی از بین نمی‌رود.

انتهای پیام/