سرویس: غیر تولیدی 20:02 - سه شنبه 02 مرداد 1397

موسوی‌لارگانی:

FATF باید برای همیشه از دستور کار مجلس ‌خارج شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به مخالفت صریح رهبر انقلاب و مخالف شورای نگهبان درباره موضوع لوایح مربوط به FATF گفت: بررسی ۴ لایحه مربوط به FATF باید برای همیشه از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانیدرباره ادامه روند بررسی لایحه FATF در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه  FATF به صحنه علنی نیامد، اظهار داشت: 4 لایحه دیگر که مقدمه‌ای برای اجرایی شدن FATF بود به مجلس آمد که مخالفت‌های جدّی در مجلس شورای اسلامی با این لایحه‌ وجود داشت.

وی افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی از همکاران، همچنین سخنگوی کمیسیون، نماینده دولت و آقای شمخانی در موافقت با این لوایح در صحن علنی مجلس صحبت کردند و عنوان می‌کردند که مقام معظم رهبری روی این 4 لایحه نظری ندارد و ایشان فرمودند که مجلس تصمیم بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: در دیداری که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب اسلامی داشتند، ایشان صراحتاً مخالف بودند و عنوان کردند که مجلس عاقل و بالغ و شجاع است و باید تصمیم بگیرد.

وی عنوان کرد: چرا ما لوایحی را تصویب کنیم که پخت و پز آن و برنامه ریزی‌های آن، جای دیگری انجام شده است؟ اگر به قانون درباره مبارزه با پول شویی و مبارزه با کمک مالی به تروریسم، نیاز است، خودمان قوانینی را تصویب می‌کنیم و لازم نیست ما لوایحی را چشم بسته تصویب کنیم.

‌موسوی لارگانی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اکثریت فراکسیون ولایی مجلس مخالفت خود را با این لوایح اعلام کردند، گفت: برنامه این بود که حتی اگر نتوانستیم، مخالفت خود در تصویب این قانون را، به کرسی بنشانیم، در موقع رأی گیری، نمایندگان جلسه را ترک کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مخالف شورای نگهبان با دو لایحه که به نوعی در مجلس تصویب شد که مخالف شرع و قانون است و با توجه به نظر صریح رهبری، به نظرم باید برای همیشه، این 4 لایحه از دستور کار مجلس خارج شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: FATF که به نوعی خود تحریمی جدّی است و با دست خودمان، اطلاعات پولی و مالی کشور را در اختیار طرف مقابل قرار می‌دهیم، باید به طور کلی از دستور کار مجلس خارج شود و همانند بسیاری از کشورها که این قانون را نپذیرفتند ما نیز نباید آن را بپذیریم.

مذاکره با اروپایی‌ها، وقت کشی است

وی تصریح کرد: دولت قبلاً مطرح می‌کرد که اگر برجام بخواهد اجرایی شود باید این FATF تصویب شود و بر روی آن اصرار داشت، در حال حاضر با خروج آمریکا از برجام، لزومی ندارد که این قانون تصویب شود، از سوی دیگر به نظر بنده، مذاکره با اروپایی‌ها، وقت کشی است، آنان قصد دارند ایرانی‌ها را به این مذاکرات سرم گرم کنند.

‌موسوی لارگانی بیان کرد: قرار بود که بعد از خروج آمریکا از برجام، در مدت 2 هفته تصمیم گیری اروپایی‌ها اعلام شود که در برجام می‌مانند یا خیر، البته با همین شرایط کنونی برجام یعنی ما حاضر نیستم مذاکرات جدیدی را داشته باشیم و نباید مسئولان ما زیربار مذاکرات جدیدی بروند، نباید هیچ حرف و بحثی درباره توان دفاعی که خط قرمز ما است، با اروپایی‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر اروپایی‌ها در مذاکرات قصد وقت کشی و یا تعیین شرط داشته باشند، ادامه مذاکرات به صلاح کشور نیست، گفت: اروپایی‌ها از ابتدای انقلاب تا کنون، امتحان خود را پس داده‌اند؛ آنان در 8 سال دفاع مقدس، تمام قد در خدمت صدام بودند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: بنابراین نباید فرصت از دست برود، هر چند که خیلی از داشته‌های کشور را از دست داده‌ایم اما با این وجود، مردم ایران در یوم الله‌ها و مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود دانسته‌اند و برای تولید برق و دارو و سایر مصارف صلح آمیز، باید از انرژی هسته‌ای استفاده کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.