سرویس: فرهنگ و هنر 16:16 - سه شنبه 02 مرداد 1397

رئیس خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان خبر داد:

برگزاری کلاس‌های آموزشی یک روزه کاریکاتور در اصفهان

رئیس خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان گفت: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزش کاریکاتور در خانه هنرمندان، در حال برنامه‌ریزی برای کلاس‌های یک روزه با حضور اساتید مطرح کاریکاتور هستیم.

به گزارش اصفهان شرق، پیام پورفلاح اظهار داشت: اگر طنز را به معنای عام در نظر بگیریم، طنز تصویری شامل کاریکاتور می‌شود و طنز مکتوب نیز در حوزه ادبیات قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان در انواع ژانرهای کاریکاتور فعالیت دارد، افزود: نشست و کارگاه‌های تخصصی هفتگی خانه کاریکاتور دو بار در ماه در سه‌شنبه‌های دوم و چهارم هر ماه در خانه کاریکاتور با حضور اعضای خانه و علاقه‌مندان این هنر برگزار می‌شود.

رئیس خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان بیان داشت: علاوه بر برگزاری دوره‌های کامل آموزش کاریکاتور از مبتدی تا پیشرفته و در پنج ترم آموزشی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی یک روزه با حضور اساتید کاریکاتور ایران در خانه هنرمندان هستیم.

۷۰ تا ۸۰ درصد اعضای خانه کاریکاتور خروجی دوره‌های آموزشی هستند

وی با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد اعضای این خانه خروجی دوره‌های آموزشی کاریکاتور تابستانه هستند، بیان داشت: بدین ترتیب افرادی که کلاس‌های آموزشی را ادامه می‌دهند در مقطعی از آموزش می‌توانند وارد فضای حرفه‌ای کاریکاتور می‌شوند و در این زمینه هنری به فعالیت خود ادامه دهند.

پورفلاح اضافه کرد: البته ما در تمام طول سال ما کلاس آموزشی دایم اما در تابستان این دوره‌های آموزشی به شکل ویژه‌تر و با تعداد جلسات بیشتر در نظر گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: در پنج ترم آموزشی تابستان مباحثی مانند قدمه طراحی، مباحث کاراکترسازی، تکنیک‌های اجرایی شامل شیوه‌های اجرای اثر و تکنیک‌های سوژه‌یابی همچنین تحلیل و نمایش انیمیشن، بررسی کاریکاتور و مبانی هنر به فراخور حال برای هنرآموزان تدارک شده است.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.