سرویس: اجتماعی 09:11 - سه شنبه 02 مرداد 1397

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد؛

دستگیری باند خانوادگی فراری با ۸۹۴ میلیارد ریال تخلف ارزی در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای یک باند خانوادگی که با ترفند ثبت شرکت تجاری به منظور وارد کردن اقلام صنعتی به کشور اقدام به دریافت ۸۹۴ میلیارد ریال ارز با نرخ دولتی کرده و متواری شده بودند، خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، سردار مهدی معصوم بیگی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه طرح های مقابله با مجرمان و اخلالگران اقتصادی و نا امن کنندگان بازار ارز طی یک اقدام تخصصی از تخلف ارزی یک شرکت تجاری مطلع و بلافاصله موضوع را تحت بررسی قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی مشخص شد، 3 نفر که باهم نسبت فامیلی دارند با ثبت یک شرکت تجاری، در یکی از بانک های استان، حساب های اعتباری در قالب قراردادهای جعاله و اسناد ارزی افتتاح و سپس به منظور وارد کردن اقلام مختلف صنعتی، تسهیلات ارزی به مبلغ 894 میلیارد ریال از بانک مزبور دریافت کرده است.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: مسئولان این شرکت پس از اخذ تسهیلات، هیچ گونه اقدامی درخصوص بازگرداندن بدهی خود به بانک در مدت تعیین شده نکرده و اوراق سبز را مبنی بر اینکه اقلامی وارد کشور شده باشد نیز ارائه نداده و همچنین از آدرس هایی که به نام شرکت ثبت شده نیز تغییر مکان داده بودند.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: سرانجام با تلاش شبانه روزی کارآگاهان، مخفیگاه اعضای این باند شناسایی و طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته صراحتاً به دریافت تسهیلات ارزی و فروش آنها به قیمت آزاد در سطح بازار اعتراف کردند، خاطر نشان کرد: اعضای این باند پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی و با قرار صادره، راهی زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: شرکت هایی که به منظور وارد کردن اجناس خارجی اقدام به اخذ تسهیلات ارزی به قیمت دولتی کرده و هیچ جنسی وارد نکنند یا اجناس را با قیمت ارز آزاد به فروش برسانند، از سوی پلیس تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و با این گونه مجرمان و متخلفان با قاطعیت برخورد می شود.

سردار معصوم بیگی، به تمام شرکت هایی که با ارائه اسناد صوری قصد دریافت تسهیلات ارزی و فروش آنها به صورت اسکناس در بازار ارز دارند، هشدار داد و تاکید کرد: در این خصوص تیم های ویژه ای در پلیس آگاهی استان تشکیل شده و با افرادی که بخواهند از شرایط اقتصادی کشور سوء استفاده کنند و آرامش بازار را برهم بزنند، به طور قاطع برخورد می کنیم.#

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.