سرویس: تولیدی » خبر پوششی 02:28 - شنبه 30 فروردین 1393

در سالن شیخ بهایی نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان

چهارمین کنگره تخصصی فاطمه شناسی در اصفهان افتتاح شد

چهارمین کنگره تخصصی ملی فاطمه شناسی با موضوع سبک زندگی فاطمی همزمان با جشن مادر آسمانی ها با حضور مسئولین و روحانیت معزز افتتاح شد.

به گزارش اصفهان شرق: مراسم افتتاح چهارمین کنگره تخصصی ملی فاطمه شناسی در سالن شیخ بهایی نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رسول محققيان مديرعامل نمايشگاه بين المللي شهر اصفهان ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و خیر مقدم حضور حضار و مسئولین استانی، حضرت زهرا را گل سرسبد آفرینش و مادر پاکدامنی دانست و اظهار داشت: شرکت نمایشگاههای بین المللی اصفهان با توسل به نام این بزرگوار و با اتکا به آموزه های معصومین چند سالی است که توفیق یافته است در کنار روحانیت معزز، فرهیختگان و دانشمندان در کنگره فاطمه شناسی و بررسی آموزه های این حضرت برای نسل امروز بپردازد.

Vater-Mark5757

وی کمال در زندگی را بررسی رفتار معصومین عنوان کرد و افزود: صلابت، عصمت و پاکدامنی از خصوصیات رفتاری و گفتاری حضرت زهرا می باشد که بررسی در رفتار این حضرت زندگی ما را به سمت و سوی سعادت و کمال می برد و غنی می سازد.

محققیان پیوند اقتصاد و فرهنگ را از درایت های مقام معظم رهبری خواند و تصریح نمود: شرکت نمایشگاههای بین المللی تلاش دارد که در کنار مسائل اقتصادی، دغدغه های فرهنگی را مد نظر قرار دهد و در راستای این کنگره و فرصت پیش آمده بتوانیم در راستای مسائل فرهنگی از بار علمی پژوهشگران و اندیشمندان و بهره مندی از آموزه های دینی آنها استفاده کنیم.

لازم به ذکر است در راستای این مراسم یاحی معاون سیاسی استانداری دقایقی کوتاه در جمع حاضرین صحبت داشتند.

Vater-Mark457

در ادامه حجت الاسلام حمیدرضا صادق زاده دبیر کنگره با اشاره به سبک زندگی حضرت زهرا به عنوان موضوع این کنگره خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم سبک زندگی فاطمی را در زندگی داشته باشیم و در این مسیر از اندیشمندان و علما درخواست یاری داریم تا بتوانیم این کنگره را به پایان ببریم.

وی با اشاره به 2500 مقاله از سراسر کشور به این کنگره خبر داد و گفت: طی سه سال برگزای کنگره تعداد 2500 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده است و با اجرای این مراسم کار کنگره از امروز رسما شروع شد و امید است در زیر سایه امام زمان همزمان با 25 ذیحجه و 28 مهر 93 مراسم پایانی چهارمین دوره کنگره را به پایان برسانیم.

دبیر ستاد کنگره در پایان از شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان، موسسه دینی امام مبین و همچنین صدا و سیما در اجرا و برپایی این کنگره کمال تشکر را داشت.

Vater-Mark4535353534

در راستای این مراسم معنوی با نام حضرت زهرا(س) سخنران ویژه این برنامه حضرت حجت الاسلام مومنی از مشهد با اشاره به سه حوزه در سبک زندگی حضرت زهرا مخاطبین را به توجه جدی در مطالب ناب در سیره عملی ائمه اطهار دعوت کرد و گفت: حضرت زهرا در سه حوزه فردی، اجتماعی و خانوادگی الگویی مناسب و خوب برای خانواده ها می باشند.

وی نقش حضرت را در راستای دختر پیامبر از حوزه های مهم در راستای رفع معضل از برخی خانواده ها عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برخی از پدران و مادران به عدم درک بین خود و فرزندان سخن می گویند و ولی می بایست توجه داشته باشند که در ارتباط با پدر و مادر مطالبی در زندگی حضرت زهرا است که باعث ارتقاء نسل ها می شود.

استاد حوزه قم در ادامه مطالب شیوا و گیرای خود به نکات بسیار در رابطه با همسرداری و تربیت فرزند آن حضرت اشاره و افزود: ارتقاء حیا و کرامت از نقش های تربیتی حضرت در مواجه با فرزندان خود بود و این در حالی است که نقش مادر در تربیت فرزندان به مراتب بیشتر از پدر می باشد.

وی دفاع از ولایت را از دیگر مشخصه های حضرت خواند و با تاکیید به دقت در این رابطه تصریح نمود: ما شاهد حضور سیاسی حضرت در اجتماع بدون از یاد بردن حیثیت زنانه بودیم و در این میان نقش حضرت را در عرصه سیاسی با قرائت خطبه و دفاع از ولایت می توان متذکر شد و اینکه در خوشی و ناخوشی ها مانند دخت پیامبر از عبودیت و یاد خدا غافل نشویم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.