سرویس: غیر تولیدی 15:15 - یکشنبه 31 تیر 1397

حاشیه های خانه یک وزنه بردار

کلیدی که هر گوشه اش را یکی گرفته بود!

سهراب مرادی وزنه‌برداری لنجانی که توانست در المپیک ریوو ۲۰۱۶ مدال طلا را برای ایران و اصفهان به ارمغان آورد هنوز در کش و قوس گرفتن آپارتمانی است که به گفته خودش تنها کلیدش را دارد.

به گزارش اصفهان شرق، دو ماه دیگر  تا دو ساله شدن طلای سهراب مرادی در المپیک ۲۰۱۶ ریو باقی‌مانده است. مرادی در رقابت‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ توانست برای اولین‌بار در تاریخ ورزش استان اصفهان مدال طلا کسب کند و این مقام ارزنده را در کارنامه ورزش این استان به ثبت رساند.

پس از کسب این مقام، مسئولان استانی به خاطر اینکه این وزنه‌بردار لنجانی دل مردم اصفهان را شاد کرد از او تجلیل کردند و کلید یک آپارتمان را هم به او دادند. کلیدی که با دست شهردار وقت در اتاق بازرگانی به مرادی داده شد بدون اینکه مراحل قانونی را طی کند!

مرادی پس از اینکه متوجه شد کلید آپارتمانی که به او داده شد تنها یک کلید بوده و هنوز مراحل قانونی انتقال این واحد به او طی نشده و با مشکل روبه‌رو است شروع به گلایه در رسانه‌ها کرد و از آپارتمانی گفت که به او داده و سپس پس گرفته شده است.

چند روزی است که صحبت‌های سهراب مرادی بازار رسانه‌ها و مطبوعات را داغ کرده تا جایی که به برنامه حالا خورشید هم رسیده است. البته حرف‌های مرادی ضد و نقیض است و برخی رسانه ها هم از این ضد و نقیضی ماهی گرفته اند؛ جایی می‌گوید کلید را پس گرفتند و جایی دیگر می‌گوید کلید نزد خودم است و جالب‌تر از همه اینکه خودش هم نمی‌داند قرار بوده چه کسی و چه ارگانی این آپارتمان را به او بدهد!

برای روشن شدن موضوع با سهراب مراد گفت‌وگویی مفصل انجام داده ایم که در ادامه می‌خوانید:

از خانه ای بگویید که پس از گذشت بیش از یک سال تحویلتان ندادند.

پس از برگشت از مسابقات المپیک به من کلید یک واحد آپارتمان داده شد.

برای شما سه بار در سه جای متفاوت و از سوی سه ارگان مختلف مراسم تجلیل برگزار شد. یک جشن تجلیل از سوی باشگاه ذوب آهن، یک برنامه از سوی اتاق بازرگانی و یک مرتبه هم در دفتر شهردار وقت رفتید. در کدام‌یک از این سه برنامه کلید خانه را به شما دادند؟

یادم نیست. در یکی از همین جشن‌ها بود.

چه کسی کلید را به شما داد؟

شهردار وقت اصفهان.

پس از اینکه کلید را گرفتید چه‌ کار کردید؟

خانه را دیدم و قصد داشتم برای آن کابینت‌ درست کنم.

برای دیدن خانه تنهایی رفتید یا با مسئولان؟

یک‌بار تنهایی رفتم و یک مرتبه  با رسول جزینی عضو شورای شهر و یکی دیگر از مسئولان شهرداری اصفهان که فامیل او را نمی‌دانم، دقیق نمی‌دانم مسئول املاک شهرداری اصفهان بود یا سمت دیگری داشت.

چند روز پس از دریافت کلید، از خانه دیدن کردی؟

فردای همان‌روزی که کلید آپارتمان را به من دادند به خانه رفتم. بعد از یک مدت هم دوباره رفتم. فقط به من گفتند این خانه اهدا شده است.

خانه کجای شهر بود؟

طرف محله زینبیه بود و جای “آسی” هم نبود.

آپارتمان بود یا یک واحد ویلایی؟ چند متر بود؟

یک واحد آپارتمانی بود و فکر می‌کنم مساحت آن حدود ۱۰۰ مترمربع بود.

آپارتمان نوساز بود که کابینت نداشت؟

بله.

بعد از آن روز چه اتفاقی افتاد؟

کم کم که جلوتر رفتیم گفتند، نمی‌شود، نمی‌دهیم و نمی‌توانیم خانه را تحویل دهیم.

چه‌طور وقتی که کلید آپارتمان را به شما دادند، گفتند نمی‌شود آپارتمان را تحویلتان دهیم؟ مشکل چه بود؟

دنبال سند خانه و مدارک‌ها که رفتم، گفتند نمی‌شود و کار را در دست‌انداز انداختند و بهانه جدید می‌آوردند.

علت بهانه‌ها و تحویل ندادن خانه چه بود؟

در نهایت همان نشدن بود. هر دفعه چیزی می‌گفتند. یک‌بار می‌گفتند مشکل از فرمانداری است و یک‌بار می‌گفتند مشکل از شهرداری، یکبار می‌گفتند نمی‌توانیم و هزار بهانه الکی و من درآوردی دیگر…

هنوز کلید آپارتمان را دارید؟

بله کلید آپارتمان پیش من است.

می‌دانید آدرس آپارتمان کجاست؟

بله.

با وجود اینکه هنوز کلید آپارتمان را دارید و آدرس را هم بلد هستید، می‌توانید وارد خانه شوید.

وقتی خانه متعلق به من نیست چطور بروم. وقتی من قصد داشتم داخل آپارتمان را درست کنم، یک نفر از طرف من با شواری شهر وقت اصفهان تماس گرفت که سهراب مرادی قصد دارد داخل آپارتمان را درست کند اما آن‌ها گفته بودند این کار را انجام ندهد چون مجرم محسوب می‌شود و مشکل قانونی وجود دارد. من آدم بی‌بند و باری نیستم که بروم در خانه ساکن شوم و فردا خانهرا از من بگیرند. اصلاً این حرکت‌ در شأن من است؟

پس کلید آپارتمان را کسی از شما پس نگرفت؟

به من گفتند که نمی‌توانی داخل آپارتمان را درست کنی.

مگر قرار نبود این واحد آپارتمان را آقای سهل‌آبادی (رییس اتاق بازرگانی) به شما بدهد؟

زمانی که کلید را به من دادند کل اصفهان و از همه نهادها پشت این آپارتمان آمد و گفتند که ما یک واحد آپارتمان به سهراب دادیم.

پس مشخص نشد که آپارتمان را شهرداری اصفهان به شما هدیه کرد، اتاق بازرگانی اصفهان و یا ارگان دیگری؟

خیر.

اما کلید آپارتمان را در یکی از مراسم‌هایی که برای تجلیل از شما برگزار شد، شهردار وقت اصفهان به شما داد؟

بله. کلید را جمالی‌نژاد به من داد اما بعد این اتفاق‌ها افتاد.

خودتان از لحظه‌ای که جمالی‌نژاد شهردار وقت اصفهان کلید آپارتمان را به شما داد عکس دارید؟

عکسش همه جا منتشر شده و اگر در اینترنت جستجو کنید “اهدای آپارتمان به سهراب مرادی” عکس را پیدا می کنید.

موضوع را دیگر پیگیری نکردید؟

خیر. چقدر پیگیری کنم؟ خسته‌ام کردند.

باشگاه ذوب آهن در مراسم تجلیلی که از شما در تالار کوثر ورزشگاه ۲۲ بهمن برگزار کرد ۱۵۰ میلیون تومان پول هدیه داد. درست است؟

بله. اما بعد گفتند که این پول را هم استاندار وقت اصفهان داده بود. اگر اطلاع داشته باشید همین مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان را هم به کیانوش رستمی دیگر وزنه‌بردار المپیکی هم دادند. کیانوش رستمی وزنه‌بردار کرمانشاهی را هم در جشنی که در تالار کوثر برگزار شد دعوت کردند و همان جایزه‌ای که به من دادند را به او هم دادند که نوش جانش، در تمامی سایت‌ها منتشر شد که ۱۵۰ میلیون تومان به سهراب مرادی جایزه دادیم، جایی استاندار می‌گفت من این مبلغ را دادم و جایی دیگر باشگاه ذوب آهن می‌گفت این مبلغ را باشگاه به مرادی داده است.

باشگاه ذوب آهن دو روز من را در شهر چرخانده است اما همان مبلغی را که به وزنه‌بردار المپیکی شهر دیگر داده‌اند به من هم دادند. باشگاه ذوب آهن تا الان قراردادم را که دو سال گذشته در لیگ برتر برای تیم وزنه‌برداری ذوب آهن وزنه زدم پرداخت نکرده و این یعنی “گردنم کلفت” است.

باشگاه فرهنگی، ورزشی ذوب آهن در شهر لنجان و شهر سهراب مرادی است. مدیران اصفهان هرچه “لِفت و لیس” دارند در این باشگاه و کارخانه ذوب آهن می‌کنند اما ورزشکار شهر لنجان بدون حمایت می‌ماند و مبلغ قرارداد ورزشکار لنجانی را پرداخت نمی‌کنندو خرج تبلیغات بازیگران و حمایت از ورزشکاران بیرونی می‌کنند و از خارج از استان ورزشکار جذب می‌کنند و ۱۵۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون قرارداد می بندند و جایزه‌های خوبی هم به آن‌ها می‌دهند.

خیلی برایم جالب است. آبی که در کارخانه ذوب آهن استفاده می‌شود و تا کوره‌های آهن‌ کارخانه می‌رود از شهر لنجان و مردم این شهر می‌رود اما پول قرارداد قهرمان شهر لنجان را پرداخت نمی‌کنند.

قصد شکایت از باشگاه ذوب آهن را داشتیم که با صادقی (مدیرعامل سابق کارخانه ذوب آهن) تماس گرفتیم و گفت تا یک هفته دیگر بدهی شما را پرداخت می‌کنیم اما مدیریت کارخانه که تغییر کرد مجبور هستیم برای شکایت اقدام کنیم.

باشگاه ذوب آهن برای کسب مدال طلای المپیک به شما سکه هم جایزه داد یا تنها جایزه‌ای که به شما داده شد ۱۵۰ میلیون تومان پول بود؟

خیر. من بابت کسب مدال طلای المپیک سکه‌ای دریافت نکردم و تنها جایزه من برای کسب این مقام کلید یک واحد آپارتمان و ۱۵۰ میلیون تومان پول بود که اصلاً نمی‌دانستم آپارتمان کجا هست و تنها یک کلید از آن داشتم. البته خوب است که به خانه رفتم و دیدم که کلید به در آپارتمان خورد.

بعد از پیگیری صادقی مدیرعامل وقت کارخانه ذوب آهن، هیچ مبلغی از قرارداد به حسابتان واریز نشد؟

خیر. تا قبل از آن تنها ۳۰ درصد از کل مبلغ را واریز کرده بودند اما از ان به بعد هیچ مبلغی پرداخت نشد.

فقط قرارداد شما به طور کامل پرداخت نشده یا دیگر وزنه‌برداران تیم هم مبلغ قرارداشان را کامل دریافت نکرده‌اند؟

به بقیه وزنه‌برداران تیم که مابقی قرارداشان را دریافت نکرده‌اند تا الان مبلغی پرداخت نشده است. این پول را باید سه سال گذشته پرداخت می‌کردند و ارزش آن فکر می‌کنم یک پنجم هم نیست. آن زمان قیمت دلار سه هزار تومان بود و الان گران‌تر شده است. ارزش پولمان هم  کمتر از نصف شده است. در کل مبلغ قراردادمان ۱۵۰ میلیون تومان بود که فکر می‌کنم ۳۵ یا ۴۰ میلیون آن پرداخت شده و مابقی هنوز پرداخت نشده است.

پس از برگشت از مسابقات المپیک و کسب مدال طلا مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان جایزه‌ای به شما نداد؟

فقط سالی یک مرتبه مدیرکل ورزش جوانان استان اصفهان را می‌بینیم و یک عکس و فیلم، بعد هم خداحافظ شما؛ این سیستم ما است.

اما مدیرکل ورزش و جوانان استان در برنامه‌های تجلیل از شما حضور داشت؟

بله. یک‌ مرتبه در برنامه‌ها ظهور پیدا می‌کردند و دوباره می‌رفتند تا سال دیگر و برای مدال که سلام ما آمدیم. بالاخره من آینده، زندگی و خرج دارم. شاید دو روز دیگر آسیب ببینم و مجبور شوم ورزش را کنار بگذارم. چه کسی می‌خواهد جوابگو باشد؟

هیچ‌وقت از آقای سلطان‌حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به‌عنوان مسئول ورزش استان درخواست نکردید که دنبال تحویل آپارتمانی که کلید آن را گرفتید بروند؟

خیلی زیاد. نه فقط به دنبال آپارتمان بلکه دنبال خیلی از مسائل دیگر و حمایت کردن از ورزشکار، اما او هیچ قدمی برنداشت.

در لنجان دو وزنه‌بردار قهرمان جهان داریم که در مسابقات قهرمانی جوانان جهان شرکت کردند و تیم قهرمان جوانان جهان شد. این وزنه‌برداران آینده‌های ورزش اصفهان هستند و می‌خواهند در المپیک مدال کسب کنند. شما به این ورزشکاران زنگ بزنید و از آن‌ها سوال کنید که آیا مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان را می‌شناسید و می‌دانید چه کسی است؟ اصلاً او به شما زنگ زده است؟

شهردار لنجان هم پس از برگشت شما از مسابقات المپیک به شما قول جایزه داد؟

شما فعلاً راجع به مسائل اصفهان کار کنید تا مسائل ما در مورد این قضیه حل شود. تا الان هم همین سه موضوع و مسئله را که مطرح کردم. همه می‌گویند سهراب مرادی تا کجا را گفته و تا کجا رفته و همه را درگیر کرده است.  می‌خواهم فعلاً راجع به مسائلی که در مورد آن‌ها صحبت کردیم که موضوع آپارتمان، باشگاه ذوب آهن و پرداخت نکردن بدهی باشگاه به من جلو برویم و کم کم به بقیه موارد بپردازیم.

شما یک ماه دیگر عازم بازی‌های آسیایی جاکارتا هستید. آقای سلطان‌حسینی کمکی به شما کرده است؟

خیر. هیچ کمکی به من نشده است. اصلاً من خبر ندارم که ایشان کجا هستند.

قرار بوده اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان به ورزشکارانی که برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا انتخاب شده‌اند قبل از اعزام مبلغی پرداخت کند.

نه هیچ مبلغی به حساب من واریز شده است، من خبر ندارم که آقای سلطان‌حسینی کجا است و چه کارهایی می‌کند.

قصد ندارید این موضوع را پیگیری کنید؟

خیر. اصلاً برایم مهم نیست. می‌خواهند دو، سه میلیون به حساب سهراب مرادی واریز کنند که اگر این مبلغ را به نوجوانان کمک کنند بهتر است تا کفش و لباس بخرند یا اگر در باشگاه وسیله ورزشی احتیاج دارند تهیه شود، اگر آقای سلطان‌حسینی بخواهد سالن وزنه‌برداری را اجاره دهد حداقل بتوانند خود وزنه‌برداران آن سالن را اجاره کنند، البته اگر به آن‌ها هم بدهند.  سلطان‌حسینی سالن وزنه‌برداری را به مزایده گذاشته بعد می‌خواهد از قهرمان المپیکی حمایت کند؟

می‌خواهم بدانم آیا مراسم تجلیل از قهرمانان سال گذشته در استان اصفهان برگزار شد؟ سهراب مرادی سال گذشته قهرمان جهان شد؟ می‌خواهم بدانم مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان چه اقدامی در این خصوص کرد؟ سلطان‌حسینی در جلسه‌ای که مهرعلیزاده استاندار اصفهان در دفتر خود برگزار کرد حضور داشت و در آن جلسه کلی “زبان ریخت”. آذری هم در آن جلسه حاضر بود و همگی کلی زبان می‌ریختند. اصلا من وقتی‌ صحبت‌های آن‌ها را می‌شنیدم شاخ درمی‌آوردم و گفتم خدایا چه می‌گوید. اما چون جمع بزرگی بود من کمی حجب و حیا را رعایت کردم و نخواستم همه چیز را بگویم. فقط همان دو ساعت آنجا بودیم و این صحبت‌ها زده شد و از فردای ان روز هم همه چیز تمام شد و رفت.

شما از مسئولانی که در آن جلسه بودند سوال کنید که سهراب مرادی سال گذشته قهرمان جهان شد و رکورد جهان را زد و رییس جمهور و مقام معظم رهبری پیام تبریک دادند، شما چه تجلیلی از این ورزشکار کردید؟ استاندار در آن جلسه گفت ما حمایت می‌کنیم آیا شما پیگیر برگزاری مراسم تجلیل شدید؟ آیا تجلیل برگزار شد؟

چرا پیگیر موارد گفته شده در این جلسه نشدید؟

من نباید پیگیری کنم، مدیرکل ورزش و جوانان استان باید پیگیر مسائل من باشند. او هر روز می‌تواند به دیدن استاندار اصفهان برود و با او صحبت کند که سهراب مرادی قهرمان جهان شد و چه مراسم تجلیلی می‌خواهید برای او برگزار کنید و چه آینده‌ای برایش درنظر دارید؟ چه کارهایی برایش می‌خواهید انجام دهید؟ آیا مدیرکل این کارها را انجام داد؟  هر ساله که در هر استان مراسم تجلیل از ورزشکاران استان برگزار می‌شود، سال گذشته در اصفهان برگزار نشد.

شهرداری لنجان هم پس از برگشت از مسابقات المپیک از شما تقدیر کرد؟

خواهش می‌کنم اصلاً روی این مسائل نپرسید، نمی‌خواهم در این مورد حرفی بزنم.

پس اهدای آپارتمان ارتباطی به شهر و شهرداری و مسئولان شهر لنجان نداشته است؟

خیر. ورزشکار اصفهانی بوده و قصد داشتند به ورزشکار انگیزه بدهند و این هم از انگیزه آن‌ها!

کلید را آقای جمالی‌نژاد (شهردار سابق اصفهان) به شما دادند و به همین دلیل در ذهن شما مانده که شهرداری اصفهان قرار بوده که آپارتمان را به شما هدیه دهد. درست است؟

همه مسئولان کلید را به من دادند. کلید در یک جعبه بود که قسمتی از جعبه را شهردار اصفهان و بخشی را هم سهل‌آبادی و بخشی را هم مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گرفته بود همه با هم گفتند این هم خانه‌ات.

من که نمی‌دانستم فردای آن می خواهند ورزشکارشان را دور بزنند که عکس آن روز را نگه دارم و موضوع را ثابت کنم. این موضوع برای کسی مهم نیست. شما فکر می‌کنید برای کسی مهم است؟

ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.