سرویس: غیر تولیدی 14:19 - یکشنبه 31 تیر 1397

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان تاکید کرد:

لزوم کاهش مصرف آب در پالایشگاه

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: هزینه تأمین آب پالایشگاه به ازای هر مترمکعب هزارتومان است، اما در برهه‌هایی از سال‌های اخیر هزینه تأمین آب به هر مترمکعب ۹ هزار تومان نیز رسید، بنابراین لازم است با استفاده از تجهیزات هیبریدی استفاده از آب را کاهش دهیم.

به گزارش اصفهان شرق، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت اصفهان (سهامی عام) مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ صبح امروز شنبه ۳۰ تیر ۹۷ برگزار شد. این جلسه با حضور ۸۹ درصدی سهامداران، رییس مجمع، مدیرعامل شرکت پالایش اصفهان، نماینده سازمان بورس و حسابرس مستقل و بازرس قانون برگزار شد.

لطفعلی چاوشی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در این جلسه با بیان اینکه پالایشگاه در سال ۱۳۵۲ توسط شرکت امریکایی و آلمانی ساخته شد، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی سازندگان پالایشگاه این مجتمع را به صورت نیمه کاره رها کردند اما به همت ایرانیان تکمیل شد.

وی افزود: پالایشگاه اصفهان در زمان خود از بهترین صنایع و سودآور بوده است اما تجهیزات به کار برده شده در آن برای امروز مناسب نیست. در سال‌های گذشته به روزرسانی تجهیزات هدف این شرکت بوده است، اگر تجهیزات به روزرسانی نشود این شرکت توان ادامه فعالیت نخواهد داشت و سودآور نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت پالایش اصفهان گفت: با توجه به الزامات محیط زیستی اخیر برای عدم استفاده از نفت کوره، خرید این محصول شرکت توسط نیروگاه برق متوقف شد. در حال حاضر نفت کوره پالایشگاه اصفهان صادر می‌شود اما تا چند سال دیگر اجازه صادرات نفت کوره هم وجود نخواهد داشت و تولید این محصول با چالش‌هایی روبرو خواهد شد.

چاوشی با اشاره به چشم انداز شرکت اضافه کرد: این برنامه مدون و تصویب شده و تمامی تمهیدات در خصوص تهدیدات شرکت اندیشیده و برای آن چاره اندیشی شده است. این برنامه نزدیک به یک سال است که وارد فاز اجرایی شده است.

وی با اشاره به مشکلات کم آبی اصفهان گفت: حقابه شرکت ۱۰ میلیون مترمکعب در سال بوده و از محل تلمبه خانه درچه دریافت می‌شده است. صرفه جویی در مصرف آب از سال‌های گذشته در دستور کار پالایشگاه قرار داشته و علی رغم توسعه بخش‌هایی از شرکت، مصرف آب به هشت میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: پیش از اینکه حقابه پالایشگاه از زاینده رود قطع شود، تأمین آب مورد نیاز شرکت از پساب در دستور کار بوده است. شاید در آینده مجبور شویم در پروژه‌ای مانند انتقال آب از خلیج فارس مشارکت کنیم تا آب مورد نیاز تأمین و فعالیت شرکت ادامه یابد.

چاوشی خاطرنشان کرد: هزینه تأمین آب به ازای هر مترمکعب هزارتومان است، اما در برهه‌هایی از سال‌های اخیر هزینه تأمین آب به هر مترمکعب ۹ هزار تومان نیز رسید، بنابراین لازم است با استفاده از تجهیزات هیبریدی استفاده از آب را کاهش دهیم.

وی با اشاره به طرح‌های بهینه سازی و حفظ وضعیت پالایشگاه گفت: در دهه ۸۰ برای به روز رسانی پالایشگاه طرح‌هایی اجرایی شد. مانند تولید محصولات متناسب با استاندارد یورو، کاهش اوکتان بنزین و … که از سال‌های قبل آغاز شده است.

چاوشی با بیان اینکه اگر پروژه‌های توسعه‌ای اجرایی نشود در فروش نفت کوره مشکل خواهیم داشت، گفت: توسعه این پروژه‌ها، شرکت را به سودآوری خوبی می‌رساند و این پروژه‌ها اهمیت زیادی برای دولت دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان هم چنین میزان تولید گازوییل در روز را ۲۱ میلیون لیتر اعلام کرد و از صادرات بخشی از آن خبر داد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.