سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:14 - یکشنبه 31 تیر 1397

مدیر کل تعاون اصفهان اعلام کرد

وضعیت حاد اشتغال در استان اصفهان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان مشکل اشتغال استان را حاد دانست و گفت: نرخ بیکاری در فارغ‌التحصیلان خانم‌ 30 درصد و در فارغ‌التحصیلان آقا 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش اصفهان شرق، محسن نیرومند عصر امروز در نشست رسیدگی به مشکلات پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‌های اشتغال‌زایی اظهار کرد: 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات  فراگیر و پایدار روستایی به استان اصفهان اختصاص داده شده است که  20 میلیارد تومان برای بخش  فراگیر روستایی و حدود 60 میلیارد تومان در بخش  پایدار روستایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به این‌که کارگروه اشتغال گلپایگان دو برابر متوسطه استان کار انجام داده است، گفت: کارگروه اشتغال وظیفه خود را به خوبی انجام داده و توانسته 105 درصد اعتبارت را جذب کند.

وی با بیان اینکه پول مشکل اشتغال را برطرف نمی‌کند و تنها به سمت اشتغال ترغیب می‌کند، افزود:سیاست اشتغال‌زایی این‌ است که راهکار سرمایه‌گذاری را شناسایی کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: طرح تکاپو که در قالب رسته بود مورد اعتراض شهرستان‌ها قرار گرفت چرا که رسته‌ها، استانی تعریف شده بود و در شهرستان‌ها جواب‌گو نبود و به همین دلیل رسته‌ها باید برای هر شهرستان به صورت جداگانه تعریف می‌شد.

نیرومند مشکل اشتغال استان را حاد دانست و ادامه داد: نرخ بیکاری در فارغ‌التحصیلان خانم‌ 30 درصد و در فارغ‌التحصیلان آقا 20 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان 22 دستگاه مکلف ایجاد اشتغال هستند، بیان کرد: مرکز فنآوری اطلاعات با ایجاد مراکز آی‌تی در روستاها اشتغال‌زایی کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: طبق مصوبه جدید، کارگروه اشتغال باید داوطلبان دریافت تسهیلات تا سقف 250 میلیون را به بانک‌ها و بیشتر از 250 میلیون تومان را به کارگروه اشتغال استان معرفی کند.

نیرومند اظهار کرد: در استان اصفهان 3.6 دهم درصد به صورت اقساطی و 9 درصد به صورت کامل تسهیلات پرداخت شده است، 3 درصد قرار داد منعقد شده، 9 درصد در بانک‌ها مصوب شده و 11 درصد در شعب بانک‌ها در دست بررسی و 64 درصد معوق مانده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نرخ بیکاری در بین افراد بی‌سواد استان را  9 درصد اعلام و تأکید کرد: بیش از  10 هزار نفر تحصیل کرده در شهرستان هستندکه حدود شش هزار نفر شاغل، بیش از  سه هزار نفر غیر فعال و یک هزار و 462 نفر بیکار هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.