اصفهان شرق

رؤیای شیرین افتتاح بیمارستان پس از 7 سال تعبیر نشد

کدخبر: 171395
1397/04/30 در ساعت 09:33

به گزارش اصفهان شرق، از سال 1389 شرق اصفهان در کیلومتر 9 جاده کوهپایه-هرند امتداد شرقی پل راه آهن میزبان یک میهمان مهم و مورد توجه در خاورمیانه  شد.

*مهمانی بزرگ در شرق اصفهان

شرکت رهپویان صالح برای فعالیت خود در شرق اصفهان و بخش کوهپایه برقراری زیر ساخت‌ها و تاسیسات خود را برای فعالیت در این محل در مساحت 150 هزار متر مربع دنبال کرد و مرکز مدیریت پسماند‌های صنعتی و ویژه کشور رفته رفته فعالیت خود را در شرق اصفهان آغاز کرد.

این شرکت که با نام تجاری مپصا (مدیریت پسماند صنایع ایران) در سال 1385  موفق به اخـذ نماینـدگی درخاورمیانه، ازشرکت ATI Environment فرانسـه، معتبرترین کمپانی در زمینه تولید پسماندسوزهای نسل جدیـد با سیستم‌های کنترل و بارگیری اتوماتیک شد تا ضمـن راه اندازی اولین سایت پسماندسوز صنعتی کشور نسبت به ترویـج استفاده از این تکنولـوژی اقدام کند.

*انتظار شرق اصفهان برای یک بیمارستان تخصصی 7 ساله شد

بعد از فعالیت مپصا در شرق اصفهان دغدغه‌های مردمی از پیامد‌های فعالیت آن به وجود آمد در سال 1391 مدیریت این شرکت یا با توجه به الزامات قانونی و یا یک رفتار خیرخواهانه برای بهره‌مندی مردم بخش از مزایای این همجواری اقدام به ساخت یک بیمارستان 96 تخته‌خوابه می‌کند بیمارستانی که وجود آن برای ساکنین شرق اصفهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود.

این بیمارستان در 3 اردیبهشت سال 91 با حضور استاندار وقت اصفهان، رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی، مدیر عامل شرکت رهپویان صالح و دیگر مسوولان استانی کلنگ‌زنی می‌شود تا مژده‌ای باشد برای بنای یک بیمارستان فوق تخصص قلب در شرق اصفهان.

محل کلنگ‌زنی این بیمارستان شرق شهر کوهپایه است که متاسفانه بعد از گذشت هفت سال از کلنگ زنی فقط یک تابلو و دو ماشین سنگ میهمان شهر کوهپایه شده است و بعد از گذشت هفت سال بسیاری از مسوولان در بخش  تغییر کردند و مسوولان فعلی نیز در جامع بودن این گزارش کمکی نکردند و معتقدند بعد از چندین سال این کلنگ‌زنی دیگر نمی‌تواند نتیجه‌ای داشته باشد.

*مجری به وعده‌اش عمل نکرد

یکی از مسؤولان محلی به شرط فاش نشدن عنوانش اطلاعات بیشتری در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده وی با اشاره به سابقه این بیمارستان گفت: زمین این بیمارستان قرار بود به شرکت رهپویان صالح به قیمت 3 میلیارد تومان فروخته شود که این شرکت تقاضا داشت زمین به صورت رایگان در اختیارش قرار گیرد و آخرین جلسات فقط فروش قسطی را محقق می‌ساخت.

او می‌گوید: علاوه بر این شرکت رهپویان صالح تقاضا داشت مالکیت این زمین در اختیار شرکت قرار گیرد که این با توجه به حجم قابل توجه زمین با موافقت دانشگاه علوم پزشکی روبه رو نشد و به نظر بهانه‌ای برای خلف وعده این شرکت شد هر چند در دوره چهارم شورای شهر کوهپایه سعی شد با تعامل زمین دیگری به این شرکت داده شود تا نظرات این شرکت نیز تامین شود اما باز هم اراده ای برای ساخت این بیمارستان شکل نگرفت و سرانجام این شرکت نیز در ساخت این بیمارستان کار مثبتی را انجام نداد و اکنون نیز این شرکت یک درمانگاه داخلی برای کارکنان خود داخل شرکتش احداث کرده است.

*مالکیت زمین شرط اول برای سرمایه‌گذاری

سید محمد حامد حسینی مدیر عامل شرکت مپصا می‌گوید: قرار بود زمینی توسط دانشگاه علوم پزشکی و یا شورای شهر کوهپایه به شرکت مپصا واگذار شود و مالکیت  آن را در اختیار شرکت قرار گیرد تا ما نیز سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز کنیم و بیمارستانی که بتواند در اختیار مناطق دیگر نیز باشد ساخته شود.

او در ادامه می‌گوید: زمین مورد نظر به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد و دانشگاه علوم پزشکی در عوض واگذاری زمین مبلغ  3 میلیارد تومان از شرکت در خواست کرد و یا به عبارت دیگر شرکت زمین را به مبلغ 3 میلیارد تومان از دانشگاه علوم پزشکی بخرد و یا این‌که شرکت این بیمارستان را بسازد و به دانشگاه واگذار کند.

او اضافه می‌کند: من یک سرمایه‌گذار هستم و تجارت می‌کنم؛ منطقی به نظر نمی‌رسد 40 تا 50 میلیارد تومان هزینه کنم و بعد مالکیت آن‌ را به دانشگاه علوم پزشکی واگذار کنم و وقتی این اتفاق افتاد ما در خود شرکت کلینیکی را ایجاد کردیم.

حسینی افزود: بعد از این شورای وقت شهر کوهپایه اعلام کرد شورا زمینی را برای ساختن این بیمارستان به شما واگذار می‌کند زمینی که به گفته شورای شهر کوهپایه در نزدیکی هلال احمر و پمپ گاز شهر کوهپایه بود و ما هم قبول کردیم.

مدیر عامل شرکت مپصا اظهار کرد: شورا از ما انتظار دارد که ما خود برویم و خواهش و التماس کنیم که زمین را واگذار کنید و ما پیگیر باشم اما اینطور نخواهد بود و اگر قرار باشد همتی انجام شود همت دو طرفه است و برای  واگذاری زمین شورای شهر باید مقدمات واگذاری را انجام و سرمایه گذاری به عهده ما باشد.

سید محمد حامد حسینی در جواب این سوال که آیا بعد از گذشت چندین سال هنوز امیدی برای ساخت این بیمارستان وجود دارد می‌گوید: من مشکلی ندارم برای ساخت و ساز این بیمارستان و کافی است زمین واگذار بشود و سند به اسم شرکت ثبت شود.

او می‌گوید: پروژه ساخت شرکت چهار ساله برآورد شد اما در انجامی سریع دو سال و نیم ساخته شد ما برای ساخت و ساز ماشین الات و ابزار لازم را در اختیار داریم و تا الان نیز استقبال کردیم.

حسینی افزود: قرار بود 10 هکتار زمین به ما واگذار شود که ما به عنوان بیمارستان خانواده و به صورت کلینک کلینک بسازیم و حتی داخل آن فضای سبزی طراحی شده که این فضای سبز یکی از آیتم های بهبود بیماران است.

حال این سوال مطرح است که کلنگ‌زنی آن هم در رده مدیران ارشد استانی و با توجه به اینکه نظریه الزام قانونی نیز مطرح است این موضوع چطور از دید مدیران مخفی مانده و تا امروز هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته است.

نکته جالبی که وجود دارد این است که وقتی عطش نبود یک بیمارستان تخصصی در شرق اصفهان به حس می‌شود و سرمایه‌گذار نیز وجود دارد این قضیه مورد توجه مسوولان استانی قرار نگرفته است؛ به نظر می‌رسد لازم باشد استاندار اصفهان نیز در این قضیه ورود کند، چراکه افتتاح این بیمارستان چون خواب و رویایی شیرینی است که تعبیر آن شدنی است.

انتهای پیام/فارس